מחאה יצירתית: המבנה שהוקם במקום שהנאצים שרפו ספרים. צילום מסך מהאינסטגרם

מחאה יצירתית: המבנה שהוקם במקום שהנאצים שרפו ספרים

למרות שחלפו להן כבר 84 שנים מאז שריפת הספרים הנאצית, מדובר באירוע שאי אפשר באמת לשכוח. אמנית ארגנטינאית, שלוקחת חלק בפסטיבל אומנות שמתקיים בגרמניה, הבינה שהיא לא יכולה לעבור על כך בשתיקה והחליטה ליצור מבנה המורכב מאלפי ספרים ולהציבו באותו המקום. מחאה על דיכוי ואלימות

אלה מכם שכבר הספיקו ללמוד על גרמניה הנאצית, בוודאי זוכרים היטב את שריפת הספרים, שנערכה בשנת 1933 בגרמניה, אשר בה הנאצים השמידו ספרים רבים שנכתבו על ידי יהודים, קומניסטים ואנשים אחרים שאינם עלו בקנה אחד עם רוח האידיאולוגיה הנאצית. חשבתם שהמקום הזה היום שומם? אם תבקרו שם תופתעו לראות לנגד עיניכם מבנה העשוי מ-100,000 ספרים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 המבנה הענק נבנה על ידי מרתה מינוג'ין בת ה-74, אמנית ארגנטינאית, שלוקחת חלק בפסטיבל האומנות שנערך בימים אלה בעיר קאסל שבגרמניה. באמצעות המבנה שבנתה מינוג'ין, היא חזרה 84 שנים בזמן ועוררה את המחאה שאינה הייתה יכולה לעשות אז. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

האמנית הארגנטינאית מכנה את המבנה הזה בשם ״פרנתון הספרים״, מפני שלא במקרה הוא העתק בגודל מלא של האקרופוליס שבאתונה, אשר מסמל את ראשית הדמוקרטיה. רק שבשונה ממנו הוא לא עשוי מאבן או משיש, אלא מאותם הספרים שהנאצים העלו באש בדיוק באותו המקום.

כמובן שמינוג'ין לא עשתה את המלאכה המרובה לגמרי לבדה ובטח שלא בגילה המופלג. האמנית גייסה את עזרתם של מספר סטודנטים מאוניברסיטת קאסל, שנרתמו מיד למשימה וסייעו לה בזיהוי הספרים שנאסרו, ובבניית המבנה העשוי משלושה מרכיבים בלבד: יריעות פלסטיק, פלדה והרבה ספרים.

© צילום מסך מהאינסטגרם
תגובות