נא להתנהג בהתאם: אלו הכללים שמקובלים ברחבי העולם. צילום: Shutterstock

נא להתנהג בהתאם: אלו הכללים שמקובלים ברחבי העולם

לכל אחד מאיתנו יש את כללי הנימוס שהוא גדל עליהם, אך האם הם יתאימו למדינות אחרות? אנחנו כאן כדי לגלות לכם שההתנהגות בארץ יכולה להיות שונה לחלוטין מההתנהגות בחו”ל, כך שבפעם הבאה לפני שאתם טסים, כדאי שתוודאו שאתם מכירים את הכללים היטב. הטיסה מתחילה!

בשאר העולם יש מנהגים שיכולים להיחשב כלא מנומסים. אלו דברים קטנים, שיכולים להראות לכם אפילו כשוליים וחסרי משמעות. בעוד שבישראל אנחנו רגילים לצעוק, לקלל ולעתים אף לדחוף, בשאר העולם זה כמעט ולא קורה. יש מדינות שבהן יד ימין נחשבת ליד "לא נקייה" ויש מדינות שבהן "אחי" זו מילה נפוצה מאוד, או שזה רק אצלנו?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נא להביא מתנה!

כשמתארחים אצל המשפחה באוקראינה מנומס ואף רצוי להביא מתנה. אם החלטתם להביא פרחים - מספר הפרחים צריך להיות אי זוגי. לא רק באוקראינה נוהגים לחלוץ נעליים בכניסה לבית. כלל זה תקף לכל יוצאי ברית המועצות לשעבר, או אצל כאלו שדואגים שרצפת הבית תהיה נקייה תמיד.

© Fotolia

שותים בכל פגישה

ברוסיה פגישות עסקיות מלוות לרוב עם כמות נכבדת של אלכוהול. לכן, לא מנומס לסרב למשקה וסירוב יתבטא כעלבון וזלזול בעיניי מארח הפגישה. בנוסף, השתייה יכולה לעזור ולייעל את הפגישה.

לא לזלול הכל

בסין נהוג שלא לגמור את כל האוכל בצלחת. צלחת ריקה מסמלת לטבח שלא שם מספיק. שם, גיהוקים וקולות שאצלנו נחשבים מגעילים ולא נעימים, מבורכים ומראים על הנאה מהאוכל המוגש. בנוסף, אם אתם מתקשרים עם תושב סין לעולם אל תברכו אותו בשמו הפרטי. נהוג להשתמש בשם המשפחה והתואר של האדם.

© Fotolia

אוכלים עם הידיים

בהודו סכין ומזלג זה לא מעניין. אוכלים ביד ימין וביד שמאל משתמשים בתור נייר טואלט. לכן, הם מקפידים לשטוף ידיים לפני הארוחה. בפעם הבאה שתטסו להודו, כדאי שלא תאכלו ביד שמאל - אין חוסר נימוס יותר גרוע מכך עבורם. למרות זאת, יש לנו מכנה משותף עם הודו - טיפ במסעדה מהווה עשרה אחוזים מסך התשלום.

חובה לדייק

ישנן מדינות שבהן איחורים לא באים בחשבון. האיטלקים נוהגים לא להקדים לארוחות ואף מאחרים בכמה דקות. אם הגעתם לארוחה במסעדה, אל תבקשו תוספת פרמזן מהמלצר, זה מעליב את מכין המנה. כמו כן, הטיפים כבר כלולים בתוך החשבון אך אם קיבלתם שירות מדהים נהוג להשאיר טיפ של בין חמישה אחוזים לעשרה. הוזמנתם לבית של חבר? בשום פנים ואופן אל תביאו פרחים צהובים, שכן לפי האמונה שלהם זה מסמל קנאה וכעס.

© shutterstock

בפעם הבאה כשתטסו לאחד מהיעדים הללו, על מנת להימנע מבעיות ולשפר את הסיכוי לביקור מוצלח ומהנה, מומלץ לדעת איפה אוכלים עם יד ימין, היכן צריך לשתות אבל תמיד, להתנהג בנימוס.

תגובות