הכי מקוריים: ממוזיאון הארנבים עד למוזיאון האסלות. צילום מסך מהאינסטגרם

הכי מקוריים: ממוזיאון הארנבים עד למוזיאון האסלות

המוזיאון שבו כל פריט עשוי מזהב, המבנה שבו לא תספיקו לראות את הכל גם אם תפנו לכך יום שלם והמוזיאון שכולו מוקדש דווקא לארנבים. לכבוד יום המוזיאונים הבינלאומי שמצוין היום (ה') ברחבי העולם, קבלו את המוזיאונים הכי מקוריים שיש

על אף שרובנו לא חובבים גדולים של אומנות ויצירות עתיקות, יום המוזיאונים הבינלאומי, שנחגג היום (ה') הוא הזדמנות נהדרת לעזוב את הסמארטפון והטלוויזיה בצד, לטובת חוויה מעט אחרת - ביקור במוזיאון. לכבוד היום המיוחד, החלטנו לסדר לכם סיור בחינם, ברחבי העולם, שבו תפגשו מכשפות, כלי זהב ואפילו אסלות. מוכנים לצאת לדרך?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קולומביה: ביקור ששווה זהב

מוזיאון הזהב הנמצא בבוגוטה, בירת קולומביה הוא המקום הכי נוצץ שאי פעם תראו. במוזיאון ישנם כ-33,000 פריטי זהב פרו קולומביאניים וביניהם טבעות, עגילים, פסלי חיות ואלים. אך הדבר העיקרי שהופך את מוזיאון הזהב למיוחד הוא דווקא התקופה עצמה המוצגת שם. ואם כבר החלטתם להגיע אליו, אל תשכחו לחלוף דרך השומרים בדרך לחדר הזהב, שבו תפגשו 8000 דמויות זהב מוארות.

צרפת: המונה ליזה לפניכם

במרכז פריז, צרפת, מחכה לכם מבנה גדול ומפואר, אשר בניסתו הראשית ממוקמת פירמידת זכוכית - זהו מוזיאון הלובר. המוזיאון, שבעבר היה ארמונם של המלכים בצרפת, מכיל שלושה אגפים המציגים יצירות אומנות בנות אלפי שנים. מתכננים לבקר בכל האגפים? גם אם תקדישו לכך יום שלם, לא תצליחו להגיע להכל. הציור המפורסם ביותר שתוכלו לראות בלובר הוא המונה ליזה, שצייר לאונרדו דה וינצ'י.

צכ'יה: צמרמורת מהעינויים

בעיר העתיקה של פראג ישנו מוזיאון שהביקור בו עלול להיות מעט מפחיד - מוזיאון העינויים. בו, מוצגים כלי עינויים בעיקר מתקופת ימי הביניים. בין 60 המוצגים ניתן למצוא כלי מתיחה, ריטוש, חיתוך, ציורים המתארים הוצאות להורג ואף בובות שעווה. אין ספק שכל אלה מצביעים על החולניות שהייתה בעת ההיא, אך לאלו מכם שמתעניינים בתקופה ועם קצת אומץ - הביקור במוזיאון יהיה חוויה ייחודית.

 

קליפורניה: ארנבים בכל פינה

בין המוזיאונים הרבים המוצעים ברחבי ארצות הברית, מוזיאון אחד בלוס אנג'לס הוא המיוחד ביותר. כל חפץ שתראו בו לא קשור לבני האדם, אלא לארנבים. למקרה שתהיתם בכמה חפצים כבר מדובר, נספר לכם שהמוזיאון מכיל מעל ל-23,000 חפצים שונים בנוסף לחמישה ארנבים חמודים וחיים.

אנגליה: יצירה מכושפת

תמיד חלמתם לעשות כישוף, כמו שרואים בסרטים? אי שם בשנות ה-60 של המאה ה-20, עוד הרבה לפני שהכרנו את הארי פוטר, הוקם מוזיאון בכפר קורנוול, אנגליה, שהפך למקום מספר אחת לענייני כשפים. מוזיאון הכשפים מציע למבקריו אלפי ספרי כישוף, כדורי בדולח ופריטים אחרים, שיגרמו לכם להרגיש מכשפים אמיתיים, לפחות למספר שעות.

הודו: אומנות שכולה אסלות

דווקא בהודו, מדינה שאין בה שירותים כפי שאנחנו מכירים בכל מקום, נמצא מוזיאון האסלות הראשון הגדול ביותר בעולם בעיר הבירה, ניו דלהי. במוזיאון תוכלו למצוא אסלות מ-50 מדינות ומתקופות שונות בהיסטוריה - הזמן העתיק, ימי הביניים והעידן המודרני. מעבר לכך, תוכלו ללמוד על הרעיון שעומד מאחורי ההמצאה, על ההרגלים ואפילו לקרוא קטעי שירה שנכתבו על האסלות.

 

 

 

 

תגובות