מתקשים לארגן אירועים? ההמצאה הזו תעשה לכם סדר. צילום פרטי

מתקשים לארגן אירועים? ההמצאה הזו תעשה לכם סדר

האפליקציה שתסדר עבורכם את היום, הפקק שחוסך במשחת השיניים ותחתית הכוס שעוזרת לנגב את המשקאות שנשפכו. היזמים הצעירים מספרים על התהליך הבלתי שגרתי ועל התחושות המתעוררות עם הכניסה לעולם העסקים. הדור הבא של יזמי העתיד

גם אתם חולמים לעשות אקזיט וכבר חושבים על הסטארט-אפ הראשון שלכם? תאמינו או לא, אבל לא מוקדם להתחיל עכשיו. כבר בגיל העשרה תוכלו להיכנס לעולם היזמות והעסקים, למכור מוצר משלכם ואפילו להרוויח כסף. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 במסגרת ארגון "יזמים צעירים ישראל", הופכים התלמידים את החלום למציאות דרך גיוס הון ראשוני, גיבוש רעיון למוצר או שירות, מינוי של בעלי תפקידים, ביצוע בדיקות היתכנות וסקרי שוק, ייצור אב טיפוס ובניית תכנית עסקית. כאשר בהמשך, החברה אותה מובילים התלמידים מפיקה מוצר מוגמר איכותי בכמות גדולה, בונה אסטרטגיה שיווקית אשר באמצעותה היא מחליטה איך לשווק, לפרסם ולמכור, ולבסוף אף מתמודדת על ייצוג המדינה בתחרות העולמית של הארגון בחו״ל.

המוצר שיעזור לכם לחסוך במשחה © צילום פרטי

כך תחסכו במשחת השיניים

מבית הספר בן גוריון בנס ציונה מגיע רעיון מקורי - מתאם החוסך בכמות משחת השיניים שאנחנו מורחים על המברשת, אך מבלי לפגוע בבריאות השיניים שלנו. אופיר מכרי, מנהלת תפעולית בחברה הצעירה המפתחת את הרעיון, ציינה כי "הוא עוזר לאיכות הסביבה הן בהפחתת משאבי כדור הארץ והן בהפחתת כמות הפסולת המיותרת, שנוצרת בעקבות שימוש בזבזני של משחת שיניים דרך הפקק הקיים היום".

מכרי אף הוסיפה כי "התכנית נתנה לי מוטיבציה להאמין בעצמי וביכולות שלי, ומאפשרת לי לכבוש כל יעד שאני מציבה לעצמי". בנוסף, היא רואה חשיבות בלמידה הבלתי רגילה שחוותה באמצעות התכנית: "קיבלתי כלים מעשיים והכרות עם עולם העסקים כהכנה לעולם העבודה".

מציגים את הפיתוח
מציגים את הפיתוח © צילום פרטי

איך את מסכמת את המסע אחר פיתוח המוצר?

"זו הייתה חוויה מעניינת ומעשירה. למדתי איך להפוך רעיון למוצר והייתה לנו גם הזדמנות להיחשף למרצים מחברות בינלאומיות, שהעיברו לנו הרצאות בנושאים שונים".

האירוע המושלם בלחיצת כפתור

אם גם אתם מתקשים לשמור על סדר היום שלכם ובכל פעם נתפסים לא מוכנים ברגע האחרון, כנראה שלקבוצת היזמים מבית הספר דה שליט ב' מרחובות יש את הפתרון בשבילכם. הקבוצה שבראשה עומדת הדר הרסון, תלמידת כיתה ט', יצרה אפליקציה, שעוזרת לארגן אירועים באופן פשוט, מהיר ויעיל ביותר. הרעיון נולד עקב חוויה אישית של הקבוצה. "ניסינו לארגן מפגש קבוצתי והתחלנו להסתבך. לא ידענו מי מביא מה, איפה נפגשים ומתי, ובסוף לא באמת נהנו בפגישה, כי היו חסרים דברים", סיפרה הרסון לפרוגי. 

לדבריה, העבודה על היישומון הייתה כרוכה בלא מעט מכשולים. "כל אחד רוצה למשוך לכיוון שלו, שהשליטה תהיה בידיו ושהכל יעבוד כמו שהוא רוצה, אבל בסופו של דבר אנחנו זוכרים שלכולנו יש מטרה אחת משותפת - להצליח כמה שיותר ועושים הכל כדי להשיג אותה".

פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת תכנון אירועים בצורה פשוטה
פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת תכנון אירועים בצורה פשוטה © צילום פרטי

רואה את עצמך ממשיכה בעולם הזה בעתיד?

"זהו עולם תובעני וסוחף, שאני ללא ספק רוצה לקחת בו חלק בעתיד שלי".

הגיע הזמן להיפרד מהמיץ שנשפך

מוצר נוסף שפיתחו בני נוער בני 15 בלבד, תלמידי מקיף ח' בראשון לציון, הוא תחתיות לכוסות הנקראות "קלינג'יל". אלדר אסל ,מנהל הכספים בחברה סיפר לנו כי "התחתית מורכבת משתי שכבות - הראשונה מביניהן מבודדת חום, מונעת שריטות, עמידה בפני חמיצות וסופגת נוזלים ברמה גבוהה, והשנייה הינה מטלית שמנקים עמה רכיבים. התחתיות סופגות את טיפות השתייה שנשפכות, או את אדי המים שמצטברים מסביב לכם כשהשתייה קרה". 

 אסל הגיע לתכנית בעקבות אחיו. "אח שלי שהיה בגילי גם היה בתכנית יזמים צעירים ואפילו ניצח עם הקבוצה שלו, שטסה לחו"ל לתחרות העולמית. זה סקרן אותי וגרם לי גם לרצות לשאוף גבוה. ברגע שניתן היה להירשם לתוכנית - נרשמתי".

מה למדת על עצמך בעקבות התכנית?

"גיליתי שאני טוב בלהניע אנשים לפעולה, אחראי וטוב עם מספרים".

 

 

 

תגובות