למען הביטחון בדרכים: עשרות אלפי תיכוניסטים מפגינים בבנגלדש. צילום מסך מהאינסטגרם

למען הביטחון בדרכים: עשרות אלפי תיכוניסטים מפגינים בבנגלדש

חשבתם שרק כאן מסובך? החופש הגדול של התיכוניסטים בבנגלדש נראה כמו סיוט. תאונות דרכים, הפגנות ענק ואלימות משטרתית - הרי לכם כל הפרטים על המחאה שמסעירה את המדינה הדרום אסייתית בשבוע האחרון

את חופשת הקיץ הנוכחית תלמידי בנגלדש לא זוכים להעביר בים. במקום זאת, הם ממלאים את הרחובות בהפגנות ענק נגד תאונות הדרכים, אשר חוסמות את רחובות עיר הבירה כבר מעל לשבוע ומככבות בכל כותרות העיתונים. המחאה זוכה לתמיכה גדולה מהציבור, בעוד שהמשטרה מתעקשת לפזר את ההפגנות ולא מהססת להשתמש באלימות, גם כלפי המפגינים הצעירים.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך בעצם הכל התחיל? בתאונה. בנגלדש היא אחת המדינות המסוכנות ביותר להולכי רגל בעולם. משרד התחבורה לא מקפיד על אכיפת חוקי התנועה ובכל שנה נדרסים בה למעלה מ-4,000 איש. בתור בני נוער, שמשתמשים הרבה בתחבורה ציבורית או הולכים ברגל, כולנו מבינים עד כמה הבטחון בכבישים משפיע על החיים שלנו וקשה לדמיין מצב שבו ההליכה עצמה לבית הספר יכולה להיות מסוכנת כל כך.

ולכן, בעקבות תאונה שגבתה את חייהם של נער ונערה, קמה בבנלגדש מחאת סטודנטים ותיכוניסטים שדרשה את הזכות להגיע לבית הספר ולאוניברסיטה בשלום. המחאה הלכה וצברה תאוצה, והצטרפו אליה גם נהגי האוטובוסים, ששבתו נגד תנאי התחבורה במדינה.

דרישה לבטיחות בדרכים אולי נראית לגיטימית, אבל לפי דיווחים מהמפגינים, המשטרה מפזרת את ההפגנות באלימות. המשטרה אומנם מכחישה, אבל הרשתות החברתיות מתמלאות בתמונות של מפגינים פצועים לאחר שימוש משטרתי בכדורי גומי ובגז מדמיע. העובדה הזו מזעזעת את העולם בעיקר בהתחשב בגיל הצעיר של המפגינים, שחלקם רק בני 13.

בימים האחרונים, מתחילה הממשלה להקשיב למחאה ומשרד החינוך אפילו הבטיח לטפל בדרישות התלמידים. אך בינתיים, המפגינים ממשיכים לדווח שקבוצות מטעם השלטון באות עם כלי נשק כדי לתקוף את המפגינים, המשטרה ממשיכה להשתמש באמצעים קיצוניים ועיתונאיות מדווחות על הטרדות מיניות בהפגנות.

קשה לדעת כיצד המצב יתפתח - האם המחאה תמשיך עד שהממשלה תשפר את הבטחון בדרכים, או שמא האלימות המשטרתית תשלח את המפגינים הביתה? אפשר רק לקוות שהמצב ישתפר ושכל ילד בעולם יוכל לחצות את הכביש בבטחה בדרכו לבית הספר. ובינתיים, נזכיר לבעלי הרישיון מבינינו - לנהוג בזהירות!

תגובות