לא רק ליקוקים: איך הכלב שלכם אומר "אני אוהב אותך"?. צילום: Fotolia

לא רק ליקוקים: איך הכלב שלכם אומר "אני אוהב אותך"?

כל בעלי הכלבים מכירים את זה שאנחנו חוזרים הביתה, עדיין לא הספקנו להגיד שלום וכבר אנו מקבלים קבלת פנים מושלמת מהחבר ההולך על ארבע שלנו. אבל איך עוד הכלב שלנו אומר שהוא אוהב אותנו?

 
 סביר להניח שגם אתם אוהבים כלבים, בין אם יש לכם אחד, או שאתם עדיין מתחננים להורים שיסכימו לאמץ. החיה המופלאה הזו לא סתם זכתה לתואר המכובד "חברו הטוב ביותר של האדם", היא אכן כזאת: נאמנה, מסורה ותמיד כאן כדי לשפר את מצב הרוח ולהפגין את אהבתה הנצחית בלא מעט דרכים, הרי לכם אלו שבטוח פגשתם.

 מתנפלים עליכם כשאתם חוזרים הביתה

כלבים בדרך כלל מזהים את הריח של הבעלים שלהם ואפילו, מזהים את השעות שבהן הם אמורים לחזור הביתה בכל יום. אחרי שהתגעגעו אליכם במשך כל השעות הארוכות, שבמהלכן הייתם עסוקים בעבודה או בלימודים, לא פלא שהם נרגשים לקראתכם ומחכים לכם בקוצר רוח ליד דלת הכניסה לבית כשזנבם מקשקש בציפייה.

 מתכרבלים על הבטן שלכם

לפעמים הכלבים מחליטים שאנחנו יכולים להיות תחליף נהדר לכורסה, ולכן הם פשוט מתיישבים בחיקנו ותופסים תנומה. לפעמים התנומה שנדמה היה שתיערך מספקת דקות לכל היותר, מתארכת והופכת לשנת צהריים של ממש, ואז כמובן כבר לא נעים לקום ולהעיר את הכלב הישנוני, נכון? אומנם זאת ממש לא הסיטואציה הכי נוחה לכל הצדדים בעניין, אבל ההרגל הזה של ידידינו בעלי הפרווה בעצם מכריז ללא מילים: אנחנו סומכים עליכם ומרגישים בטוחים בקרבתכם, ולכן אתם המיטה המושלמת.
 

מסתובבים לכם בין הרגליים כל הזמן

בדיוק כשאתם רוצים קצת לנוח אחרי יום ארוך, מנסים ללמוד למבחן חשוב או לגלוש להנאתכם באינטרנט, כלבכם הנאמן יתהלך לו בשמחה הלוך ושוב בין רגליכם, מתחנן לקבל קצת תשומת לב. בין אם הוא רק רוצה שתזרקו לו צעצוע לקצה הסלון ובין אם הוא מנסה לתפוס את תנומת אחר הצהריים שלו. לדעת הכלבים איו דבר כזה יותר מדי זמן איכות והמושג "מרחב אישי" לא אומר להם שום דבר.

 מכסה את הפנים שלכם בליקוקים

חברינו הכלבים, הנודעים לשמצה בהבל הפה המסריח שלהם שנגרם כתוצאה מחוסר רצון לצחצח שיניים, ישמחו בכל הזדמנות שנופלת בחיקם למלא את הפנים האהובות עליהם בליקוקים. הרבה ליקוקים, מלאי רוק מתובל בארץ שלמה של חיידקים בניחוח האוכל האהוב על הכלב שלכם. כן, המנהג הזה אכן יגעיל וירתיע חלק מהאנשים, אבל הוא אחד מהדרכים שבהן כלבים, ובעלי חיים בכלל, מראים לנו את חיבתם העמוקה כלפינו. 
 

בוהים בכם למשך כמה דקות

הדרך החמישית היא המוזרה מכולן ללא צל של ספק. מה הקשר בין העובדה שהכלב שלנו בוחר לבהות בנו לבין גילוי אהבה? על פי מחקרים שנערכו, כאשר כלב בוהה בבעלים שלו, הוא מפריש הורמון מסויים שנקרא אוקסיטוצין, שלעיתים מכונה "הורמון האהבה". בין שלל תפקידיו, ההורמון הזה עוזר גם לחיזוק הקשר בין הורים לתינוקות שלהם. אז מי אמר שכלב הוא לא שווה ערך לתינוק אמיתי?
תגובות