אין כניסה: התיכון שאוסר על תלמידים להשתמש בילקוטים. צילום מסך

אין כניסה: התיכון שאוסר על תלמידים להשתמש בילקוטים

אנו רגילים לכך שמקפידים בבית הספר על הגעה בתלבושת האחידה ועל כללי התנהגות ברורים, אך מה לגבי איסור על סחיבת ילקוטים? על חוק כזה עוד לא שמענו. כל הפרטים על האיסור ועל המחאה שקמה בתגובה

דמיינו לכם שיום אחד מנהל בית הספר שלכם מכנס את כל התלמידים ומכריז על איסור חדש: ממחר חל איסור להגיע עם ילקוטים לבית הספר. נשמע לכם רחוק מהמציאות? אנחנו בהחלט יכולים להבין למה, אך בתיכון באנגליה זה בדיוק מה שאירע.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תוהים למה? באותו התיכון מאמינים כי הילקוטים גורמים לפגיעות בריאותיות בקרב תלמידים צעירים ולכן, החלופה שם היא לסחוב את ספרי הלימוד הכבדים באמצעות, לא אחרות מאשר הידיים. נשמע לכם מעייף? מודים שגם אנחנו מרחמים על התלמידים האלו.

ילקוטים? לא בבית ספרנו
ילקוטים? לא בבית ספרנו © צילום: Fotolia

האיסור הובא כצו, כאשר הובהר על ידי צוות בית הספר כי הכלל החדש נובע מהרצון של בית הספר לעודד את התלמידים לקחת את ספריהם בין השיעורים - שני שיעורים בכל פעם, במקום להיסחב עם תיק. למרות זאת, ההורים לא קנו את הסיבות ועמדו כנגד בית הספר, בטענה שאי שימוש בילקוט במהלך היום עלול לפגוש בהפקת המירב מחינוך התלמידים. הם אף לא הסתפקו בכך ואף פתחו בעצומה, שכבר הגיעה לכמעט 500 חתימות תוך זמן קצר.

ואם זה לא מספיק - אחד התלמידים, ג׳ייקוב פורד בן ה-17, הביע את מחאתו על החוק בצורה יצירתית ביותר. פורד השתמש במיקרוגל, על מנת להעביר את ספריו משיעור לשיעור. קראתם נכון, מיקרוגל. הוא אף כתב חיבור בעל 3,000 מילים ובו תיאר ברהיטות את מחשבותיו על איסור השימוש בילקוטים. 

הפתרון היצירתי
הפתרון היצירתי © צילום מסך

ובכן, נקווה שכאן, בישראל, לא נצטרך לחוות איסור על שימוש בתיקים בכותלי בית הספר.

 

 

 

תגובות