כותבים באהבה: העפרונות שיעוררו בכם רצון ללמוד . צילום מסך מהפייסבוק

כותבים באהבה: העפרונות שיעוררו בכם רצון ללמוד

כאשר המורה אמנדה קוקס ביקשה מתלמידיה לחלוק ביניהם עפרונות, היא לא שיערה לעצמה שאחד מהתלמידים יציע לחבריו לכיתה עפרונות מיוחדים, עליהם כתובים מגוון משפטים מתוקים ומעוררי מוטיבציה ללמידה שאמו כתבה בשבילו. כל הפרטים על הסיפור המרגש

המורה אמנדה קוקס נשארה ללא מילים, כאשר גילתה שבעקבות בקשתה מהתלמידים לחלוק ציוד לימודי בסיסי - עפרונות, רצה אחד מתלמידיה הצעירים לחלוק אותם עם שאר התלמידים בכיתה. חשבתם שמדובר בסתם עפרונות? התברר שאלו לא עפרונות שגרתיים, אלא כלי כתיבה בעלי מסרים חיוביים ומעודדים ללמידה. באמצעות עשיית מחווה אחת קטנה של חסד ונדיבות, ששיתפה מורתו אמנדה קוקס בפייסבוק, השפיע תלמיד צעיר על מיליוני אנשים ברחבי העולם.  

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לדברי קוקס, באחד הימים, אזל לה מלאי העפרונות שהיה ברשותה. לכן, ביקשה מתלמידיה שישאילו לה עפרונות מתוך המאגר שהיה לכל אחד מהם במגירת השולחן שלו. קוקס מספרת שתלמיד אחד שאל אותה אם הוא יכול לשמור את העפרונות שלו אצלו, מהסיבה שאמא שלו נתנה לו אותם לבית הספר. כמובן שהיא ענתה בחיוב.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

 בתגובה להסכמתה המיידית, אותו תלמיד החליט שיעניק לחבריו לכיתה עפרונות מעשה ידיה של אמו האוהבת, כדי שגם הם יהנו מהם. קוקס, שלא הבינה את כוונתו נטלה מידיו בתמיהה את העפרונות שהושיט לה, ללא מחשבה בדבר אמירתו המוזרה של התלמיד.

כשקוקס ניסתה לחדד עפרון מן העפרונות שהתלמיד נתן לה, היא הבחינה למרבה הפתעתה כי אלו לא היו עפרונות רגילים, אלא עפרונות אישיים: על צדו של כל עפרון ועפרון היה כיתוב מתוק אחר, לדוגמה: אתה נבון, אני אוהבת אותך, לעולם אל תוותר ועוד. כפי שהסתבר, אמו של אותו הנער היא זו שכתבה על גבי העפרונות את דברי האהבה והעידוד, דברים כמו "אתה מושלם", "אני גאה בך" ו- "זו תהיה שנה נהדרת".

© צילום מסך מהפייסבוק

"כנראה שלקח לאמא שלו כמה דקות לעשות זאת בכל בוקר, אך עדיין זה האיר את כל היום שלו בבית הספר", הסבירה קוקס. קוקס פרסמה תמונה של העפרונות בפייסבוק, ששותפה אלפי פעמים על ידי אלפי אוהבי חינוך  שרצו לשבח את הילד ואת אמו על מעשה החסד שלהם. חלקם אפילו לקחו על עצמם לעשות מעשה דומה לתלמידים  שלהם, כדי להעלות להם את הבטחון העצמי. ובמילים של קוקס: "דמיינו את המבט על פניהם של הילדים כאשר הם נזכרים כי הם חשובים, מוכשרים, אהובים, נבונים ועוד הרבה יותר מכך. זאת הסיבה שאני מלמדת".

 

 

 

 

 

 

תגובות