אוסטרליה בלהבות: חצי מיליארד חיות נספו. צילום מסך מיוטיוב

אוסטרליה בלהבות: חצי מיליארד חיות נספו

בזמן שאנחנו סובלים בשבוע האחרון מהצפות ברחבי הארץ באוסטרליה המצב שונה לחלוטין בתקופה האחרונה שריפות ענק פוקדות את אוסטרליה והתוצאות יותר קשות משחשבתם

בזמן שמזג האוויר אצלנו חורפי וגשום, חלקים מהארץ אף מוצפים והנהרות עולים על גדותיהם, באוסטרליה המצב שונה לחלוטין. עונת הקיץ החלה באוסטרליה ואיתה הגיעו הטמפרטורות הגבוהות. השילוב הקטלני של חום קיצוני ויובש יוצר שריפות ענק הפוקדות את תת היבשת. לשריפות הללו יש נזקים חמורים ואף בלתי הפיכים: מאות בתים נחרבו, עשרות בני אדם נהרגו, אלפי אנשים נאלצו לפנות את בתיהם בשל השריפות וכמיליארד חיות מתו במהלך השריפות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

הסיבה לשריפות הענקיות הללו הן בשל מזג האוויר ושינויי האקלים בעולם, שבכל שנה נהפך להיות גרוע יותר והסכנה העיקרית שחרדים מפניה במיוחד היא סכנת חייהן של החיות הגרות ביערות אוסטרלי. נכון לעכשיו, הסכנה ממשית מתמיד- כמיליארד חיות מתו וחלקן נמצאות בסכנת הכחדה וביניהן גם הקואלות, הסמל של אוסטרליה.

המצב בהחלט מדאיג וגורם לחשש בקרב תושבי אוסטרליה והעולם; אלפי אנשים הגיעו לאוסטרליה על מנת לחלץ את אוסטרליה מן המצב העגום שהתרחש. בנוסף, המצב באוסטרליה משפיע לרעה על זיהום האוויר בכך שכמות הגז הנפלט בזמן השריפה, שווה לכמות הגז הנפלט במהלך שנה שלמה, דבר אשר גורם למזג האוויר וגם לזיהום לגדול בכל שנה ברמה גבוהה יותר.

כל מה שנותר לעשות הוא לקוות שהשריפות ייכבו ויפסקו והחיות שנפגעו במהלך השריפה יחלימו במהרה וישובו לחיק משפחותיהן וסביבת המגורים הבטוחה שלהן.

תגובות