אמריקה בוחרת: אובמה או רומני?. אמריקה בוחרת. צילום: פייסבוק

אמריקה בוחרת: אובמה או רומני?

התאריך הגיע, השישי לנובמבר, הבחירות לנשיאות ארה"ב. הסקרים צמודים מאוד, והמתח גובר. בניו יורק המצב שקט, אך האם עדיין הולכים להצביע? וגם, מי מציג את נתוני הבחירות בשידור חי. כתב פרוגי בניו יורק עם כל העדכונים

אחרי שלושה עימותים טלוויזיוניים, עשרות נאומים ומאות פרסומים בכלי התקשורת ואלפי דיונים ברשתות החברתיות, הגיע היום - אזרחי ארה"ב בוחרים את הנשיא הבא. מזמן לא זכורה מערכת בחירות צמודה כל כך.

יש אומרים שמאז ריצתו לנשיאות של אל גור הסקרים לא היו כה צמודים. הרשת החברתית מלאה בפרסומים אודות הבחירות, כאשר הכוחות שווים פחות או יותר בין הצדדים. לא נראית הכרעה מוחלטת.

מדינת ניו יורק שוברת את שיא המצביעים מידי שנה, אך הבוקר נראה שקט יחסית, ואנשים לא ממהרים אל הקלפיות. יש סיבות רבות לכך, שהמשותף להן הוא הנזק שנגרם מהסופה סנדי, שביקרה באזור בשבוע שעבר.

אמנם אין באפשרותי לגשת לקלפיות, אך הרשת החברתית פייסבוק, פרסמה סקר בראש עמוד הבית של כל גולש אמריקני, בו נשאלים המשתמשים "הלכת כבר להצביע היום?". ובכן, לפי הנתונים שמוצגים במפת הסקר, שמתעדכנת בשידור חי, ניתן לראות שניו יורק מובילה בכמות המצביעים, עם כ-60,000 מצביעים, נכון לזמן כתיבת שורות אלו.

כלל המצביעים עומד כעת על כ-920,000 אנשים, מתוכם כ-590,000 נשים וכ-330,000 גברים. טווח הגילאים הרחב ביותר של המצביעים הוא 25-34 עם 28 מכמות המצביעים. לאחר מכן, גילאי 18-24 עם 26%, המבוגרים יותר בגילאי 35-44 עם 19% מכמות המצביעים. 

לפי הנתונים האלו, הסיכויים לניצחון נוטים לטובת הנשיא המכהן, ברק אובמה. שקהל המצביעים שלו מורכב בעיקר מצעירים ונשים. נמשיך לעדכן אתכם מניו יורק.

תגובות