לכבוד "היורש": המשמעויות לחלומות הנפוצים. adobestock

לכבוד "היורש": המשמעויות לחלומות הנפוצים

מה קורה כשהחלום מהלילה נשאר איתכם גם בבוקר ואתם מנסים לפענח אותו? לכבוד יציאת ספר הפנטזיה החדש "היורש", אספנו עבורכם כמה פרשנויות לחלומות שכולנו חולמים!

בשיתוף עם ידיעות ספרים

לכבוד יציאת ספר הפנטזיה החדש והמסקרן, "היורש" (הוצאת ידיעות ספרים), קבלו חמש משמעויות לחלומות נפוצים, שכמעט כולנו זכינו לחוות לפחות פעם אחת.

עוד על היורש:

כולנו חולמים בלילה, אבל לא כולנו זוכרים על מה בדיוק ובעיקר- למה. בין אוסף החלומות שאנחנו צוברים לעצמנו בשינה, את מרביתם אנחנו לא זוכרים בכלל, אלא אם חלמנו אותם כמה דקות לפני שהתעוררנו. הבעיה, מה קורה כשאנחנו חולמים חלום לא ברור שגורם לנו להרגיש אחרת? זה בדיוק מה שקרה לגיבור הספר "היורש", ג'יימס בן הארבע-עשרה מלונדון, אשר חולם לפתע חלום משונה ביותר על אדם שנמצא בכלא ומבקש את עזרתו. החלום הזה מוביל את ג'יימס לעולם חדש שבו כל מה שעובר בראש מתגשם במציאות, שבו דבר אינו כפי שהוא נראה ושכל דבר יכול לקרות בו. בעולם הזה ממתינות לג'יימס הרפתקאות מסמרות שיער שאפילו לא היה לחלום עליהן, הוא ימצא את עצמו על סף המוות ויחזה בדברים מדהימים מעל ומעבר לכל דמיון. 

© הוצאת ידיעות ספרים

נפילה

יצא לכם לחלום על נפילה שלכם, שלקראת סופה התעוררתם בבהלה ולא הבנתם מה קרה? אז גם פה מדובר בחלום נפוץ במיוחד, שהמשמעות שלו מעניינת אבל בעיקר תלויה בתחושה שהרגשתם במהלך החלום: אם במהלך הנפילה לא פחדתם, המשמעות היא שאתה הולך להתגבר על הבעיות שמציפות אותך בחייך דיי בקלות. אם כן פחדתם, מדובר על כך שאתם מרגישים בתקופה האחרונה חסרי שליטה, חסרי ביטחון ובלי אנשים סביבכתם שתומכים בכם במציאות.

פרט מעניין על חלומות מהסוג הזה היא, אם מדובר בנפילה חופשית דרך מים, המשמעות היא שאתם בתקופה מוצפת רגשית שגורמת לך להרגיש שפשוט יותר לוותר ובחלום אתם נאבקים לא לטבוע. חשבו עם עצמכם במה מדובר ונסו לשנות את ההרגשה או למצוא מישהו להתייעץ איתו על התקופה.

© ADOBESTOCK

שיניים

אחד מסוגי החלומות הכי נפוצים הוא חלום על שיניים, שיכול להתבטא בשיניים נופלות, שיניים רקובות או אפילו על צחצוח. למרות המוטיב החוזר, לכל אחד מהם יש משמעות אחרת לגמרי ואיך נאמר את זה, רובן המכריע לא ממש חיובי:

- חלום על שיניים נופלות הוא מאורע די נפוץ שרבים חווים ואפשר לומר שהוא בעיקר מלחיץ ומבהיל אנשים. המשמעויות לחלומות מהסוג הזה הן רבות, יש שיגידו שהן נובעות מהפהפחד מדחייה , מהחשש הקיים להרגיש לא מושכים, לא רצויים מינית או אפילו מהחשש להזדקן משום ששיניים הן תכונה חשובה לאטרקטיביות שלך ואיך אתה מוצג לאחרים. אבל רגע, לפני שאתם חוששים, משמעות נוספת לשיניים נופלת מדברת על כסף ועל כך שסכום גדול בדרך עליך ותודו שזו מחשבה הרבה יותר חיובית.

- חלום על שיניים נרקבות מרמז על זה שככל הנראה אמרתם משהו שלא ממש הייתם צריכים להגיד, אולי שקר שסיפרתם או מקרה שלא בדיוק דייקתם בו בתיאור והחלום קורא לכם לשים לב ולתקן.

- בחלומות על צחצוח שיניים תוכלו למצוא שתי משמעויות עיקריות, הראשונה שאתם נמצאים במגננה, בתחושה שאתם צריכים להגן על עצמכם מכל ביקורת שהופנתה אליכם מתוך רצון למנוע פגיעה או עלבון. השנייה היא שאתם עסוקים יותר מדי במראה החיצוני שלכם ודואג מאיך אנשים רואים אתכם. קשר ישיר לרמת הביטחון שלכם מול עצמכם ומול אחרים. 

© ADOBESTOCK

עירום

יצא לכם לחלום שאתם בדרך למקום מסויים, בית ספר או מפגש עם חברים ואז פתאום אתם מגלים ששכחתם ללבוש מכנסים או שאתם לגמרי עירומים? אז תדעו שאתם לא לבד, הרבה חולמים חלומות מהסוג הזה.

לחלום על עירום יש מספר משמעויות, בין אם זה פגיעות על כך שאתם בסיטואציה של חוסר אונים או פגיעים לחלוטין במערכת היחסים בה אתם נמצאים כי אתם בלי חומות הגנה. יש שטוענים שמדובר ברצון לתשומת לב מבנאדם מסויים. הבעיה שלא מדובר באדם הנכון בעבורכם וכי הדרך בה אתם מתנהלים אינה נכונה.

© ADOBESTOCK

פרפרים

חלום על פרפרים יכול להשתמע לשני פנים: בפן החיובי, הפרפר מסמל אריכות ימים, יצירתיות, רומנטיקה, שמחה ורוחניות. יש סיכוי שזה נובע ששינוי משמעותי שעשיתם לאחרונה בחייכם, בין אם זה בהחלטה חשובה שלקחת על עצמכם או צורת חשיבה חדשה שאימצתם. בפן השלילי, פרפר מתייחס לצורך שלנו להתאפס מחדש על חיינו, לחפש משהו שימקד אותנו ויגרום לנו להפסיק לשנות כיוונים בחיים ולהיות חסרי החלטה.

© ADOBESTOCK

יער

התעוררתם בחלום באמצע יער, אז דווקא הפעם אין מה להבהל - טיול בדרך יער מסמל שאתם נמצאים בשלב מעבר, שאתם הולכים לשנות משהו משמעותי בחייכם ואתם בדרך הנכונים. במילים אחרות, עקבו אחרי האינסטינקטים שלכם. מנגד, אם מדובר ביער שעולה באש, כנראה ששינוי הוא הכרחי ובהקדם. 

במידה והרגשתם ביער אבודים, ככל הנראה תת המודע שלכם מעיד על כך שאתם מחפשים את עצמכם ואתם חייבים להבין מה הרצונות שלכם ולהפסיק לחשוב על אחרים.

© ADOBESTOCK

 

תגובות