צפו: חג שחיטת החזירים. צילום: Fir0002

צפו: חג שחיטת החזירים

השבוע נחגג ברומניה חג האיגנאט - חג שחיטת החזירים. בין המנהגים: הכנת מברשות משערות החזיר, נקניקים מהמעיים שלהם ופיזור מלח סביב הבית

רובכם בוודאי לא חוגגים אותו, אבל השבוע נחגג ברומניה חג האיגנאט / חג שחיטת החזירים. לשמו של החג שני פירושים: האחד, שמו של הקדוש איגנאטיה תאורופול שהיג מוקדש לו, או המילה איגניס (ignis) בלטינית שפירושה אש.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
• הרג וזוכה בגלל "תרבות השפע"
• ההורים שכחו את האקדח, הילד ירה
• תלמידה איימה להתאבד בגלל תמונה בפייסבוק

בחג זה, נוהגים הרומנים לשחוט חזיר אותו פיטמו כל השנה. לאחר מכן תולשים את השערות הארוכות יותר שלו ועושים מהן מברשת. את החזיר תולים ומסובבים אותו כדי לצרוב אותו מעל אש גלויה.

את גופת החזיר יהפכו לאופינצ'י שהם נעליים מסורתיות ברומניה, המעיים המנוקים יהפכו לנקניקים ונקניקיות, הבשר והשומן יעברו עישון והמלחה כדי שיוכלו לשמש מזון בחורף ואף הדם של החזיר יהפוך לנקניק דם.

חוץ משחיטת החזיר, לחג עוד כמה מנהגים ואמונות מסורתיים והזויים: בערב החג, המכשפות זוממות לפגוע בחוגגים בשמחתם ובשפע שלהם, ולכן מפזרים נגדן מלח מסביב לבית והאסם וגם בחצר.

אם בלב החזיר שנשחט תימצא כמות גדולה של דם קרוש זהו סימן לכך שלבעליו תהיה הצלחה בכספים. דמם של חזירים שחורים מעורבב בקמח משמש כמאכל מבריא לחולים.

בנוסף, מספרים כי מי שעובד בחג זה עלול לחלות במחלות שסימניה הם התכווציות, כמו התכווציות החזיר בזמן השחיטה.

תגובות