המודל החדש: "יופי הוא בכל מידה". צילום מסך מיוטיוב

המודל החדש: "יופי הוא בכל מידה"

בחברה שלנו כיום אנו רגילים לראות במגזינים או בפרסומות דוגמניות עם הגוף ה"מושלם" – בין אם זה גוף דקיק וצר, או תווי פנים מדויקים שנערכו באופן מוגזם למדיי בפוטושופ. זיו מנצ'ל חקרה את התופעה וקמפיין חדש שיצא בעקבותיה, ששובר את המיתוס שאישה יפה היא אישה רזה

כבר מספר שנים שנושא הצרת ההיקפים לדוגמניות נמצא בכותרות. כדי להילחם בו חוקק חוק הפוטושופ, הקובע כי במידה ונעשתה פעולה כזו או אחרת של הצרת היקפים, החברה תהיה מחויבת לציין זאת, וזה בנוסף לסעיף שדוגמניות שמוגדרות בתת משקל לא יוכלו להשתתף בקמפיינים ופרסומות. יש חברות שבחרו להקפיד על החוק, ויש כאלו שלקחו אותו צעד אחד קדימה, כמו למשל מותג ההלבשה התחתונה "ארי" (Aerie) של "אמריקן איגל", שלאחרונה יצא בקמפיין #AerieREAL, שבו מוצגות דוגמניות בכל המידות, ללא שום עריכה או ריטוש בפוטושופ.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

דוגמנית שלא עברה ריטוש מתוך הקמפיין
דוגמנית שלא עברה ריטוש מתוך הקמפיין © צילום מסך מיוטיוב

בעקבותיו יצאו עוד כמה וכמה חברות עם קמפיינים דומים ואותה מטרה.

כנשים צעירות כשאנחנו רואות בפרסומות ובקמפיינים דוגמניות שרזות מדי, או יותר רזות מאיתנו לפחות, הביטחון והדימוי העצמי שלנו מתערער, וככה גם ההערכה העצמית שלנו. כאשר נתחיל לראות דוגמניות במידות שונות נרגיש שאנו יכולות לקבל יותר תמיכה ולקבל בצורה טובה יותר את הגוף שלנו.

בתור נערה, כשאני רואה פרסומות לבגדי ים לדוגמא שמוצגים ע"י דוגמנית רזה עד מידי ועליה הוא נראה טוב, ועלי אני יודעת שהוא לא יראה ככה, זה מאכזב.  נניח שאותו בגד הים היה מוצג על דוגמנית עם מבנה גוף רגיל לגמרי, ומעט מלא פה ושם, אני בטוחה שהייתי מרגישה הרבה יותר בנוח להיכנס ולמדוד בחנות ההיא, ואולי אפילו לצאת עם בגד ים או שניים. אך לעומת אותם חברות שתומכות בעניין הדימוי העצמי, יש גם כאלו שבוחרות להתעלם, ולהמשיך להציג את פרטי הלבוש שלהם רק על דוגמניות רזות - מה שממשיך לגרום לנערות להרגיש לא בנוח עם הגוף שלהן.  

החברה צריכה ללמוד שיופי - יכול לבוא בכל מידה.

© צילום מסך מיוטיוב

                                                                                                                        

 

 

תגובות