"אין לבעיות כאלה פתרון בשנייה" – תכנית על הומופוביה. צילום מסך מיוטיוב

"אין לבעיות כאלה פתרון בשנייה" – תכנית על הומופוביה

Subject To Change היא סדרת טלוויזיה אוסטרלית חדשה שמדברת על הומופוביה, סמים, אלכוהול ודיכאון. אנחנו תפסנו את אחת מהדמויות הגאות לשיחה צפופה

אז בואו נדבר על זה בקול רם: בעולם יש יותר מדי הומופוביה שאינה נחוצה. באוסטרליה, מנסים להרים תכנית טלוויזיה בדיוק בנושא הזה בהפקה עצמית. הסדרה מדברת על הומופוביה, על אלכוהול, על יחסי מין, על סמים ועל דיכאון. תפסנו את ג'יימס ריטצ'י האוסטרלי, שמשחק את איתן בסדרה, ושאלנו אותו את כל השאלות החשובות.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

"Subject to change זה סדרת דרמה שתעקוב אחר נוער לה"טב בשנים העליונות שלהם בתיכון. התכנית עוקבת אחר שלושה חברים טובים: בן (איידן דבונו), איווי (קייטי אייברי) וקארלי (מאריאן רייט), והם פוגשים תלמיד חדש בתיכון שלהם, איתן, מספר לנו ג'יימס ריטצ'י, אחד השחקנים הראשיים כאמור. הוא מציין שזו הפעם הראשונה שבאוסטרליה חוקרים את כל הנושא הזה בתכנית טלוויזיה ומדברים בקול רם על הומופוביה, סמים, אלכוהול ועוד נושאים.

© צילום מסך מיוטיוב

אם תחפשו את השם הזה ביוטיוב, אתם תוכלו למצוא את הפיילוט הרשמי של הסדרה בערוץ היוטיוב הרשמי של התכנית. כששאלנו למה הם לא ממשיכים לפרסם את הפרקים, ריטצ'י עונה לנו : "בשלב הזה רק הפיילוט צולם. מאז שהשקנו אותו לפני שנה, המנהל שלנו – דניאל מרסיסה, עובד בשביל למצוא מקור מימון כדי שנוכל ליצור את שאר העונה ושתהיה רשת שתפיק ותשדר את הסדרה".

האם הסדרה שלכם לא דומה ל-Glee מעט?

"זה נכון ששתי הסדרות חולקות תחומי עניין מוזיקליים, אבל אני חושב שההבדל הוא הצורה בה כתבו את הדמויות השונות. הכותב שלנו, תומאס בוקסריאו, עשה עבודה מושלמת וכתב את הדמויות כך שהן לא יהיו מונעות לפי המיניות שלהן, הוא נמנע מסטריאוטיפים וקלישאות שבדרך כלל נופלים בהם כשמדברים על תחומים כאלו".

© צילום מסך מיוטיוב

שאלנו אותו אם אנחנו עומדים לראות גם סצנות שכוללות יחסי מין והוא ציין שעלינו לחכות ולגלות לבד. במעבר חד,  עברנו לדבר יותר על הומופוביה ועל הנטייה הזו. רגע לפני שצללנו עמוק, שאלנו אותו על משהו שקרה בפרק. למי שראה כבר, יודע שאיתן משכנע את בן להיפגש איתו לאחר חודש שלם של התכתבויות ביניהם מבלי שהם יודעים איך השני נראה. שאלנו אותו אם הוא לא חושב שזה מסוכן והוא ענה: " אני חושב שבעידן כמו שלנו כדאי תמיד להיות זהירים – אני בהחלט לא הייתי מייעץ למישהו לסמוך על מישהו שדיבר אתכם רק ברשת. אף פעם אי אפשר לדעת עם מי אתם מדברים".

© צילום מסך מיוטיוב

איך אתה חושב שאפשר למגר את תופעת ההומופוביה?

"אין לבעיות מסוג כאלה פתרון בשנייה. הומופוביה זה משהו שמלמדים, ובתקווה שסדרות ותכנים כמו Subject To Change יגרמו לאותם בני נוער לשנות תבנית מחשבתית ולוותר על צרות הראיה של הדורות הקודמים".

הוספנו ושאלנו אותו על איך זה לשחק דמות גאה שכזו והוא ענה כי "לשחק דמות הומוסקסואלית זה לא שונה ממשחק דמות הטרו, כי אתה צריך להזדהות עם האדם ולא עם הנטייה. כשחקן, חשוב לי להתחבר עם הדמות, האינטרסים, אמונות ורק לאחר מכן עם הנטייה. אני לא מאמין בתוויות, הן רק מגבילות אותנו".

האם אנחנו נראה אותך מתישהו בישראל?

"אני אשמח לבוא לבקר בישראל. זו מדינה כל-כך יפה ואני מקווה שיום אחד תהיה לי ההזדמנות לנסוע לשם לחוות את ההיסטוריה, את האנשים ואת התרבות. זה בהחלט ברשימה שלי של המקומות שצריך ללכת".

אתם יכולים לתמוך בתכנית הזו:
תצייצו בטוויטר עם אחד מההאשטגים הבאים:
@s2c_tvseries או @netflix או @netflixANZ

צפו בפרק הראשון של הסדרה:

הפרק הראשון של הסדרה subject to change
 
תגובות