כך תעברו את הארוחה המשפחתית הראשונה שלכם ביחד. צילום מסך מיוטיוב

כך תעברו את הארוחה המשפחתית הראשונה שלכם ביחד

תקופת החגים הגיעה ואיתה המפגשים הראשונים עם המשפחה של בני הזוג שלכם. שניכם מתרגשים ומפוחדים, אבל אין כמו ראש השנה כדי לגרום למפגשים האלו לעבוד. אז איך תעברו זאת בשלום ותשמרו על יחסים טובים? עם הטיפים האלו ההורים של בני הזוג יתלהבו מכם לגמרי הערב

אחרי ההתרגשות של תחילת הלימודים הגיעה תקופת החגים שכוללת בתוכה מפגשים עם ההורים של בן או בת הזוג שלכם. שניכם מתרגשים, נבוכים ומפוחדים אבל הגיע הזמן לבלות את ערב ראש השנה עם אחת מהמשפחות שלכם. 
בין אם אתה מבקר אצלה או את מבקרת אצלו, הכללים הם אותם הכללים בפגישה עם המשפחה ובייחוד עם ההורים. מכיוון שמדובר בארוחת חג, אתם צריכים שיזכרו אתכם ברושם הכי טוב שיש, כי הרושם הראשוני הוא בדרך כלל זה שקובע. אז איך תעשו את זה נכון ותשמרו על יחסים טובים בארוחה המשפחתית הראשונה שלכם יחד? בשביל זה אנחנו כאן על מנת לתת לכם טיפים מעולים, עד כדי כך שאפילו ההורים שלו או שלה יתחננו שתחזרו לחג הבא ואולי גם למחרת.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

תראו בהתאם

שאלו את בן הזוג עד כמה שמרנים הוריו. אתם לא רוצים להיות במצב לא נעים שבו העיניים בוחנות אתכם יתר על המידה, וודאו שאתם לא פוגעים באיש עם כיתוב מסויים שנמצא על החולצה שעלול להיתפס כלא הולם וגס. עדיף שתגיעו בצורה הכי "נקייה" ועם חיוך. את החולצות עם הכיתובים המצחיקים שמרו למפגשים הבאים כשתרגישו יותר בנוח איתם. 

© Tumblr

אל תאחרו

כפי שהוזכר קודם לכן, הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר וכשאחד מכם מאחר לארוחה המשפחתית זה בכלל לא טוב. תארגנו לעצמכם מספיק זמן כדי להתכונן ואפילו אקסטרה כדי להגיע כמה דקות מוקדם יותר מהשעה שקבעתם, אתם לא רוצים שכל המשפחה תחכה רק לכם כדי שתוכל להתחיל את הארוחה. בונוס של לפני היציאה, תנוחו עשר דקות כדי להרגיע את ההתרגשות לקראת הפגישה. 

© Tumblr

תדעו מול מי אתם עומדים

בני הזוג שלכם בטח כבר סיפרו חלק מקורות החיים שלכם להוריהם, אז זה טוב שהם מכירים אתכם מעט עם כמה פרטים כלליים. אל תפחדו לבקש מהחבר או החברה שלכם קצת מידע על הוריו. מבטיחים לכם שהם לא יתנגדו כי בסך הכל יש לשניכם מטרה משותפת - שהמפגש יעבור בשלום. תשאלו את בני הזוג על כל דבר שעולה בראשיכם אם זה חוויות שלהם מהצבא, סדרה שהם אוהבים או כל דבר אחר שלא יעצבן אותם. בשיחה בשולחן, עדיף שלא להיכנס לעמדות פוליטיות שונות בהתחלה כדי להימנע מויכוחים לא נעימים. אם השיחה עוברת חלק, מזל טוב - קיבלתם עוד כמה נקודות לאוסף, כי נתפסתם כעת בעייניהם כמתעניינים ורציניים.

© Tumblr

לא צריך להגזים עם הנימוסים

נימוסים פשוטים זה אחלה. קצת "תודה" ו"בבקשה" זה מצוין, אבל חשוב מאוד לא להיות מנומסים מידי. מה זה בדיוק מנומס מידי? עד לנקודה שבה אתם לא מתפשרים על הנוחות שלכם בארוחה. אם יש משהו שגורם לכם להרגיש לא בנוח, לדוגמא, אם יש לכם אלרגיות למשהו מסויים באוכל, כנראה שאתם צריכים לומר משהו.

זה נוגע גם לסוג אחר של נימוסים שאנחנו מכנים אותו "החמאת יתר" או חנפנות. לעולם אל תגידו מחמאות שאתם לא מתכוונים אליהם. כן, תגידו לאמא שהיא נראת צעירה, תחמיאו על האוכל והעיצוב של הבית - אבל רק אם זה מגיע ממקום כנה ואמיתי. 

© Tumblr

הכי פשוט שיש: תהיו עצמכם 

לפעמים אנחנו נמנעים מהצגת 'האני האמיתי' שלנו, זה טבעי כי זה מפחיד ומאיים ובסך הכל אנחנו רוצים שיאהבו אותנו. בכל זאת, אל תתיימרו להיות מישהו שאתם לא, כי בהיכרות עם ההורים של בני הזוג תהיה פסיחה על ההיכרות האמיתית אתכם. אחרי הכל, הם רוצים לפגוש במי שהילד או הילדה שלהם התאהבו בו, לא גרסה שיקרית

אם אצלכם זה הפוך ואתם נוטים להיות בני אדם פתוחים באופן טבעי, אולי כדאי לכם למתן את זה לפגישה הראשונה. למרות שלפעמים זה עשוי להיות חלק מהאישיות, פגישה ראשונה עם ההורים היא בדיוק כמו דייט ראשון. עדיף לא לדבר על האקסים או על כל ההיסטוריה הלא נעימה שלכם. שמרו על אופטימיות בשיחה ואל תשתפו את כל הסיפורים על הפעם האחרונה שעברתם ניתוח, במיוחד סביב שולחן החג.

© Tumblr

אל תיסחפו

צחקו מהבדיחות של בן או בת הזוג שלכם אבל אל תקחו את זה רחוק מידי. להחזיק ידיים או להתחבק זה חמוד, אבל אל תיסחפו. אתם לא רוצים לגרום לאף אחד להרגיש לא בנוח. בכל זאת, זו הפעם הראשונה שאתם בארוחה משפחתית ביחד עם ההורים שלהם.

© Tumblr

תציעו לעזור

הרושם האחרון שאתם רוצים לתת הוא שאתם עצלנים. תציעו לעזור לערוך את השולחן או לשטוף את הכלים. גם אם הם מסרבים לעזרתכם, לפחות שאלתם.  מבחינתם, לא רק שהצעתם לעזור בהכנה או בניקיון אלא הראתם שאתם מכבדים את הזמן והמאמץ שלהם לפגוש אתכם

© Tumblr

אל תתערבו בדרמה משפחתית

לפעמים ויכוחים קטנים יתפרצו במהלך הארוחה ויגרמו לכם להרגיש לא בנוח. זה קורה לעיתים רחוקות אבל על כל מקרה, מה שלא תעשו, אל תבחרו בשום צד של הויכוח, גם אם אתם רוצים לבחור בצד של בני הזוג שלכם. הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להישאר ניטרליים. תאמינו לנו, המקום האחרון שאתם רוצים להיות הוא באמצע זירת קרב עם אנשים שרק פגשתם.

© Tumblr

 

 

תגובות