בלי סודות: המחזור היה אמור להגיע, אני בהריון?. shutterstock

בלי סודות: המחזור היה אמור להגיע, אני בהריון?

"בלי סודות" - פינה ביחסים בשיתוף עם יועצות מעמותת "דלת פתוחה" בו הן עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 15: "אני בת 15 וחבר שלי עוד מעט בן 17. אתמול עשינו סקס בפעם הראשונה (לא הפעם הראשונה שלו). הוא אמר שהיה לו ממש כיף ושהוא נהנה מאוד. חשוב לציין שהסקס היה מוגן עם קונדום. אני חושבת שהקונדום נקרע. עשיתי בדיקת הריון והיא יצאה שלילית. אני מרגישה בחילות ומקיאה, המחזור היה אמור להגיע ולא הגיע, למרות שהוא סדיר כבר שנתיים. יכול להיות שבדיקת ההיריון טועה ואני בהריון? זקוקה לעזרה דחוף! עוד שאלה - אם אני בהריון, לא רוצה לספר להורים ורוצה לעשות הפלה מה לעשות?"

תשובה: שלום לך יקירה, אני שמחה לשמוע שהיה לכם סקס ראשון מהנה, וחשוב לא פחות - שהוא היה מוגן. לידיעתך, תסמיני הריון מופיעים בד"כ לאחר 4 שבועות, כך שמה שאת מרגישה הוא ככל הנראה משקף מצב של לחץ וחרדה. אין טעם לעשות כרגע בדיקת הריון, כי היא לא תהיה אמינה. בדיקת הריון נחשבת אמינה רק לאחר שבועיים מיחסי המין. רצוי שתדעי שהופעת הווסת מושפעת מלחץ והוא עלול להתעכב כתוצאה מכך. אני מבינה שאת בלחץ. הרגעי. נשמי עמוק. במידה שאת חוששת שהקונדום נקרע, את יכולה לקנות אמצעי מניעה לשעת חירום ("גלולת היום שאחרי") הנמכרים ברשתות הפארם עם/ללא מרשם, ולהיות בטוחה יותר ורגועה. אם השתמשתם בקונדום מתחילת יחסי המין לפני החדירה, וחבר שלך הסיר אותו לאחר שהגיע לאורגזמה ויצא מיד, והקונדום לא נקרע, אין סיכוי להריון ואת יכולה להיות רגועה. 

© shutterstock

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בת 16: "שלום, אני וחבר שלי רוצים להתחיל לשכב ואני מתכננת להתחיל לקחת גלולות למניעת הריון (למטרות מניעת הריון, לא סידור מחזור, או כל מטרה אחרת). שמעתי הרבה על הגלולות וקראתי שהן יכולות להשפיע על ההתפתחות שלי, על מערכת הרבייה שלי לטווח הרחוק, על הפצעונים ועל הגובה ודברים כאלה. האם זה נכון? תודה"

תשובה: שלום לך יקירה, כל הכבוד לך על ההחלטה להתחיל לקחת גלולות לפני התחלת קיום יחסי מין. זה מעיד על לקיחת אחריות ובגרות מצדך. רוב תופעות הלוואי שאת מציינת הופיעו בדור הישן של הגלולות, בהן רמת ההורמון היתה גבוהה. כיום בגלולות יש מינון מינימלי של הורמונים ויש להן תופעות לוואי מינימליות. יש גלולות שמורידות את פצעונים, יש כאלו משפיעות על מצב הרוח, אבל מה שבטוח – כל הגלולות מורידות את התסמינים של לפני וסת עם זאת, ואינן פוגעות בפריון העתידי שלך. חשוב לזכור שכל אחת מאתנו היא שונה, והגוף של כל אחת מגיב באופן שונה לשימוש בגלולות, ולכן חשוב להיפגש עם רופא/ת נשים שתתאים את אמצעי המניעה הטוב ביותר עבורך. המלצתי אליך היא ליצור קשר טלפוני עם "דלת פתוחה" ולתאם פגישה עם רופא/ת נשים לצורך ייעוץ לגבי גלולות ואמצעי מניעה נוספים. זהו שירות חינמי במסגרתו ניתן להתייעץ עם הרופא/ה ולשאול את כל השאלות שמעניינות אותך. ממתינות לשיחתך!

© צילום מסך מהאינסטגרם

בן 16: "אני החבר הראשון של חברה שלי, אבל יש לי ניסיון בכמה דברים. לחברות הקודמות "עשיתי ביד" וזה הלך בקלות, אבל החברה הנוכחית אומרת שממש כואב לה כשאני מנסה להכניס לה אצבע, גם אם אני מכניס לאט ועם חומר סיכה. אולי זה בגלל שאלו הפעמים הראשונות שהיא מתנסה במשהו כזה. אולי יש לך רעיונות או דרכים להקל על המצב, כדי שנוכל להתחיל ליהנות מהעניין? ועוד דבר, בדר"כ אני גומר על הגוף של החברה, אבל הפעם זה שונה. בפעם האחרונה בקשתי ממנה שהיא לא תביא אותי למצב של גמירה עד שנבין אם זה מגעיל אותה שאגמור על הגוף שלה. יש אלטרנטיבה אחרת? לגמור בבוקסר זה סתם מגעיל ולא נוח לאונן מתחת לבוקסר"

תשובה: שלום לך, משמח לשמוע שאתה וחברה שלך פתוחים ומדברים זה עם זו והיא אומרת לך כשכואב לה. זה מאוד חשוב כדי שהמגע ביניכם יהיה טוב ונעים לשניכם. בנוגע לשאלתך הראשונה, להרבה בנות כואבת הכנסת אצבע, במיוחד אם אתה מזיז את אצבע במהירות ועמוק. האיבר המענג אצל נערות ונשים, ממנו רובן חוות אורגזמה, הוא הדגדגן שנמצא בחוץ ולא בפנים. הדגדגן נמצא בחלק העליון של השפתיים החיצוניות של הפות. זה אזור עם הרבה עצבים, בדומה לכיפת הפין שלך, וזה האזור שמענג אותה. נסה לגעת וללטף בעדינות באזור הזה ובקש ממנה הדרכה איך לגעת בה: יותר לאט, יותר מהר, עדין, חזק, למעלה למטה או לצדדים. כל אחת היא שונה ומה שעבד עם אחרות, לא בהכרח יעבוד איתה. אחרי שהדגדגן שלה יהיה מגורה, היא תהיה רטובה מספיק ושרירי הפות שלה יהיו רפויים יותר, תוכל לנסות להכניס אצבע אבל מאוד מאוד בעדינות ובמקביל להמשיך לעסות לה את הדגדגן. אפשר שהיא תעסה לעצמה את הדגדגן בזמן שאתה מכניס אצבע. והכי חשוב, תמשיכו לדבר תוך כדי, גם לגבי המגע של הזרע שלך, כי תקשורת מינית פתוחה מאוד חשובה בשביל שיהיה לכם כיף. 

בת 14.5: "שלום, אני בכיתה ט'. אין לי כל כך חזה, יש לי שיער באזור איבר המין, עדיין לא קיבלתי מחזור ואני מתביישת לבקש מאימא שלי לקחת אותי לרופא נשים\ילדים. אני מאוד רוצה לקבל את המחזור החודשי. אני כבר רוצה להיות אישה. את יכולה בבקשה להגיד לי למה עדיין לא קיבלתי? אני מאוד לחוצה. השאלה היא מתי אני אקבל את המחזור ואם זה קשור לשיער שיש לי באזור האיבר המין?"

תשובה: שלום לך, שיער באזור איבר המין מעיד על כך שאת מתחילה את תהליך השינויים הפיזיולוגיים ובוודאי שגם הווסת (מחזור) יגיע. אין מקום לדאגה בינתיים, כי כל אחת מתפתחת בקצב שונה, ויש בנות שמתפתחות יותר מאוחר. אני מבינה שאת כבר רוצה כבר להיות אישה ולדעת שהכל בסדר, אבל צריך עוד קצת סבלנות. בוודאי זה יגיע בקרוב. 

© shutterstock

המשיבים הם יועצים מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

 

תגובות