קריפי: האמת המצמררת מאחורי סרטי דיסני האהובים. צילום מסך מהיוטיוב

קריפי: האמת המצמררת מאחורי סרטי דיסני האהובים

מאחורי סרטי דיסני שאנחנו כל כך אוהבים מסתתרים הסיפורים האמתיים. הסרטים של דיסני מבוססים על ספרים שנכתבו לפני מאות שנים, אבל לא תאמינו כמה שינויים הכניסו בהם כדי להתאים אותם לקהל הילדים

הסופרים שכתבו את הגרסאות המקוריות של מה שהפכו אחר כך ללהיטים של דיסני כתבו אותם בידיעה שלא יהיו ידידותיים לילדים. דיסני אהבו את הרעיונות (דגש על הרעיונות) של הספרים, בלי כל הדברים המצמררים מסביב והחליטו לקחת אותם ולהפוך אותם לגירסה לילדים. אך מה קרה באמת?

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

ספר הג'ונגל

באו נגיד שיכול להיות שלא תבינו מה הקשר בין הספר לסרט מרוב השוני ביניהם. בספר שעליו מבוסס הסרט "אל תוך הג'ונגל" בניגוד למה שמשדר הסרט אחווה בין החיות לבין בני האדם, בספר מוגלי אומנם כן חוזר לכפר אך מסלקים אותו משם. הוא אוסף צבא של חיות וביחד הם משמידים אותו.

© צילום מסך מהיוטיוב

שלגיה

בגרסא של דיסני שלגיה מורעלת על ידי אימה החורגת הרעה, הנסיך מעיר אותה והגמדים מביאים למותה של אימה החורגת של שלגיה ובכן, לא בסיפור המקורי. בסיפור המקורי המלכה מנסה להרעיל את שלגיה 3 פעמים (!) ומצליחה רק בפעם השלישית, הנסיך מעיר אותה והם מתחתנים. טוויסט בעלילה? הם מזמינים גם את המלכה הרעה ולא בגלל טוב הלב והסלחנות שלהם. בחתונה הם מכריחים אותה לרקוד על נעלים אדומים ממתכת רותחת עד מותה.

© צילום מסך מהיוטיוב

פלונטר

בסרט שכולנו מכירים שיערה של רפונזל קסום, הוא יכול לרפא פצעים ולהציל חיים, להבדיל מהספר המקורי שבו לרפונזל אין שיער קסום. מעבר לזה נסיך שהיה מאוהב ברפונזל השליך את עצמו מהמגדל הענק בה התגוררה כשחשב שהיא מתה. לצערו היה שיח מתחת למגדל וכאילו שזה לא מספיק - הוא היה מלא בקוצים כך שהוא התעוור. הוא הוכרח ללכת ביער שנים עד שרפונזל מצא אותו והחזירה לו את הראייה בעזרת הדמעות שלה.

© צילום מסך מהיוטיוב

בת הים הקטנה

בסרט בדומה לסיפור כן עשתה עסקה - רגליים בתמורה לקול שלה, עד כאן הכל נכון, הפרט שהשמיטו לנו הוא שאריאל תמות אם אריק לא יתחתן איתה. חוץ מזה שכחו להגיד לנו שכל צעד שאריאל עשתה כאב כמו סכינים ברגליים שלה. בסוף לאיראל נתנו ברירה, היא תוכל לחזור להיות בת ים בתנאי שהיא תהרוג את הנסיך. אריאל לא יכלה לעשות את זה, התאבדה והפכה לקצף ים.

© צילום מסך מהיוטיוב

סינדרלה

סינדרלה, הסרט האהוב ביותר על וולט דיסני השמיט כמה פרטים מזעזעים שכתובים בספר. למעשה יש 2 גרסאות לסיפור סינדרלה. הראשון הוא מהמאה ה-17, שם סינדרלה תוקעת מוט ברזל בצווארה של אימה החורגת מה שמוביל למותה. בשני, הוא הסיפור המקורי של האחים גרים שם האחיות החורגות של סינדרלה כורתות אזורים מרגליהן כדי שהנעל תתאים לרגלן, אחרי שהמזימה שלהן מתגלה הציפורים החמודים שמלווים את סינדרלה בתחילת הסרט עוקרות לאחיות החורגות את העיניים.

© צילום מסך מהיוטיוב

הגיבן מנוטרדאם

בואו נגיד שהסופר שכתב את הספר לא היה במצב רוח נחמד בעת כתיבת הספר. פרולו מפליל את אזמרלדה ברצח גזר הדין שניתן עליה הוא הוצאה להורג וקאזימודו פשוט מסתכל עליה מוצאת להורג מבלי לעשות כלום. לאחר מכן הוא זורק אותו מהמגדל ואז נכנס לקבר של אזמרלדה ומתכרבל עם גופתה.

© צילום מסך מהיוטיוב

פיטר פן

בסרט פיטר פן מוצג כגיבור שמלמד את כולם איך לעוף תוך כדי כל ההרפתקאות שהם עוברים, בספר זה קצת שונה - הוא מתגאה בזה שהוא כרת לקפטן הוק את היד ונהנה להרוג פיראטים.

© צילום מסך מהיוטיוב
תגובות