בלי סודות: להתגבר על החשש מהאקט המיני. shutterstock

בלי סודות: להתגבר על החשש מהאקט המיני

וגם - מחלת מין יכולה לעבור בגנים? והאם קיום יחסי מין משפיע על איחור המחזור? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 17: "שלום לך, לפני שבוע קיימתי יחסי מין בפעם הראשונה עם חבר שלי. לפני שזה קרה, המחזור איחר יותר משבועיים, והוא עדיין מאחר לי. עכשיו הוא מאחר כבר חודש. השאלה שלי היא האם עצם קיום יחסי המין (כמובן עם קונדום) משפיע על האיחור במחזור, או שזה פשוט מלחץ, או תזונה לא נכונה. אני שוב מזכירה שהמחזור מאחר לי עוד הרבה לפני ששכבנו. האם אוכל להמשיך לקיים יחסי מין עם חבר שלי, אפילו שהמחזור מאחר, או שעדיף שלא?"

תשובה: שלום יקירה, איחור בווסת יכול לקרות מכל מיני סיבות - לחץ וחרדה, תזונה לא מאוזנת, פעילות גופנית מוגברת ואפילו גילך הצעיר בו המחזוריות החודשית אינה תמיד סדירה. אני מבינה את הלחץ בו את נמצאת. אני מבינה מדברייך שהשתמשתם בקונדום וכל הכבוד שקיימתם יחסי מין מוגנים. אני מציעה שתפני לרופא/ת נשים לבירור מדוע אינך מקבלת ווסת. חשוב שתעשי בדיקת אולטרסאונד, כדי לשלול בעיה. את יכולה להמשיך לקיים אתו יחסי מין, אבל חשוב שלהמשיך לקיים יחסי מין מוגנים, ולהשתמש נכון בקונדום. אל תזניחי את הבדיקה. 

© shutterstock

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בן 17: "אני טיפה חושש שכשאהיה באקט של חדירה - אגמור מהר. אבל אני רוצה קודם כל שחברה שלי תהנה. זה דבר ראשון אצלי. בקיצור, אני צריך טיפים לגבי הגמירה, אולי גם המלצה על קונדום/ספריי טוב. והדבר השני קשור לחרמנות, שזה הכי מפריע לי, אני באמת מתחרמן מאוד מאוד מהר. עזרה!"

תשובה: שלום לך, אתה מתאר בשאלתך תחושות שמאפיינות מתבגרות ומתבגרים רבים. העוררות המינית, "החרמנות", מתאימה לשלב ההתפתחותי בו אתה נמצא, סביב שינויים הורמונליים בגופך. לגבי החשש משפיכה מהירה, דע לך שצעירים רבים נוטים להגיע לשפיכה מהירה בזמן יחסי המין וככה זה אמור להיות. לאור החשש שלך, אני מציעה לך ליצור קשר קרוב ואישי, המבוסס על אמון והקשבה עם בת זוגתך, ואם תיתקל בבעיה כזו, חשוב שתדברו על זה ותחשבו יחד על דרכים שגורמות לה ולך הנאה, מה ניתן לעשות במידה שתגיע מהר לאורגזמה וכו'. העובדה שאתה מעורר מינית מהר היא מצוינת, כי היא מראה שאתה מחובר לגוף ולמיניות שלך. בהצלחה בחקירת הגוף שלכם.

בת 17: "חבר שלי בתול, וגם אני. האם יש סיכוי להידבק במחלת מין? בנוסף, האם מחלת מין עוברת בגנים? יש מצב שהשאלה דבילית, אבל אלו דברים שאינני יודעת ..."

תשובה: שלום יקירה, אני שמחה שפנית אלינו. חשוב שתבהירי אם אתם מעוניינים להתחיל לקיים יחסי מין, או שכבר התנסיתם עד כה במגע מיני כלשהו. מחלות מין עוברות במגע מיני אוראלי (מגע בין פה לאיבר מין), וגינאלי (כניסה של פין לפות) ואנאלי (כניסה של פין לפי הטבעת/ישבן). תצטרכו לברר האחד עם השנייה את ההיסטוריה המינית שלכם. מחלת מין היא לא מחלה גנטית, ולכן אין חשש שתעבור בגנים. אם שניכם לא קיימתם מגע מיני כלשהו לפני כן, אז אין סיכוי שנדבקתם במחלת מין. בכל מקרה, אתם נשמעים לי זוג שמסוגל להפיק רבות ממפגש אתנו ב"דלת פתוחה", כאן תוכלו לשאול את כל השאלות המעסיקות אתכם. 

© shutterstock

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

 

תגובות