בלי סודות: "החבר שלי לא רוצה לשכב איתי". צילום: shutterstock

בלי סודות: "החבר שלי לא רוצה לשכב איתי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

מבולבלת ברגשותיה לבן הזוג

בת 17 שואלת: "יש לי בן זוג כבר ארבעה וחצי חודשים אבל מרגיש לי שאנחנו בקשר כבר שנים במובן החיובי. הוא האדם הכי מדהים שפגשתי ובנוסף לכך הקשר שלנו מאוד מוצלח, אין בינינו כמעט ריבים, ישנה הבנה אחד של השנייה ולהיות ביחד עושה לנו אושר. כך היה עד לפני שבועיים לפחות. התחלתי להרגיש שאני לא בטוחה באהבה שלי אליו. יש לי את כל הסיבות לאהוב אותו וכואב לי להגיד לי לעצמי, זה צובט לי בבטן. הבעיה שהמחשבות האלה משתלטות לי על החיים. ברגע שאני חושבת דברים טובים עליו ומצליחה להשתכנע באהבה שלי כלפיו אז אני נזכרת בתחושות בטן שלי שגרמו לי לערער על כך, וברגע שאני אומרת לעצמי: "אז כנראה שאת באמת לא אוהבת אותו", הבטן שלי מתכווצת ואני נזכרת בחיוך שלו ובכמה שהוא מדהים ולא מסוגלת. בדר"כ לשתף אותו מעביר לי הכל, אבל הפעם במקום להנות מהשיחות שלנו ומהזמן ביחד אני עסוקה בלהבין מה אני מרגישה והורסת את הכיף ולא מגיעה לתשובה. שיתפתי אותו במצב והוא תמך בי אך אמר שהוא לא יודע איך לעזור לי. איך להבין מה אני מרגישה? ומה לעשות במצב כזה?"

© צילום: shutterstock

תשובה: "שלום לך, אני קוראת את הדברים שלך ומבינה שאת נמצאת במצב מאוד מבלבל. מצד אחד את אוהבת את החבר שלך, את מרגישה קרובה אליו ויש ביניכם זוגיות טובה. מצד שני משהו מרגיש לך לא מדויק ואת מטילה ספק בקשר ובאהבה שלך אליו ואת לא יודעת לאיזה צד להקשיב. אני חושבת שמה שיכול לעזור לך להבין מה בדיוק את מרגישה ומה לעשות זה אולי לקחת קצת זמן לעצמך לחשוב, נסו אולי לקבוע זמן מוגדר שבו תהיו בהפסקה, לא תדברו ולא תיפגשו ואז תנסי לחשוב עם עצמך מה בדיוק את מרגישה. דבר נוסף שאת יכולה לעשות הוא פשוט לתת לזמן לעשות את שלו, נסי להיות איתו בלי להתעמק במחשבות האלו ופשוט ליהנות ממנו ומהזוגיות שלכם. יכול להיות שכשתפסיקי לחשוב על זה כל הזמן את פשוט תרגישי מה הכי נכון בשבילך. בכל מקרה, אני מאמינה שאנחנו יודעות הכי טוב מה טוב עבורנו, שלפעמים זה נוגד את ההיגיון ואת הראש אבל הלב אומר את שלו לא סתם. שיהיה בהצלחה. כל טוב."

 החבר לא רוצה לשכב איתי

בת 15 שואלת:"היי. אני וחבר שלי ביחד רק חודש, ובכל זאת אמרתי לו שאני מוכנה שהוא יהיה הראשון שלי אבל הוא אומר לי שהוא לא רוצה לקחת מצפון של מה יהיה אחר כך. זאת אומרת, שאם אני אשכב איתו הוא מפחד שאני ארוץ  למישהו אחר. בתקופה האחרונה הרצון שלי לשכב איתו עולה והוא לא רוצה, בגלל החשש הזה. מה אוכל לעשות?

תשובה: "שלום לך, אני מבינה שאת מעוניינת לקיים יחסי מין עם חבר שלך ואני חושבת שהרצון שלך הוא משהו מאוד טבעי ונורמלי. יחד עם זאת, אם הוא אומר שהוא לא מוכן עדיין ושהוא לא מעוניין לקיים איתך יחסי מין אז את צריכה לכבד אותו, ולהבין שאולי הוא צריך עוד זמן כדי להרגיש שזה הצעד הנכון עבורו ועבורכם. בנוסף, אני רוצה שתדעי שקיום יחסי מין עם חדירה בפעם הראשונה זה עניין מיוחד ורציני שחשוב שתגיעו לשם מוכנים ובשלים. בינתיים, יש הרבה דברים אחרים שאתם יכולים לעשות כדי להתנסות מינית שלא כוללים חדירה שיכולים לגרום לך להרבה הנאה וסיפוק. כמו כן, את יכולה גם לאונן ולהגיע לסיפוק בכוחות עצמך. שיהיה בהצלחה"

© צילום: shutterstock

מודאג שהחברה לא מסופקת מינית

בן 17 שואל: "שלום אני בן 17, אני וחברה שלי שוכבים ומבצעים פעולות מיניות אחרות, אבל אני אף פעם לא הצלחתי לגרום לה להגיע לסיפוק. אנחנו מאוד פתוחים ואני שואל אותה כל הזמן מה היא מעדיפה ואיך היא מעדיפה שאני אעשה כל דבר אבל היא עדיין לא גומרת מזה, היא אף פעם לא חוותה אורגזמה. רציתי לדעת אם יכול להיות שהיא פשוט לא מסוגלת לגמור כי אני והיא באמת ניסינו המון לגרום לה לחוות אורגזמה אבל זה לא הולך."

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני רואה בדברים שלך שאתה רוצה לגרום לחברה שלך להנאה ושהיא מאוד חשובה לך. לכן כשאתה כותב שהיא לא מצליחה לגמור, אני מזהה קצת תסכול בדברייך ואני מבינה ללבך. אני רוצה שתדע שאורגזמה (גמירה) אצל נשים זה משהו שמאוד משתנה מאישה לאישה - ישנן נשים שגומרות מחדירה, ישנן נשים שגומרות רק מגירוי חיצוני של הדגדגן וישנן נשים שצריכות גם וגם. אני מציעה לך לנסות ולשוחח עם חברה שלך בנושא, לברר איתה מה נעים לה, כיצד היא מאוננת כשהיא לבד ומה היא יודעת שגורם לה להנאה ואז תראו כיצד תוכלו לעשות זאת ביחד. מצד שני, קח בחשבון שאם הנושא יהפוך להיות מלחיץ מידי אז זה עלול לגרום לכך שהיא לא תוכל ליהנות, להשתחרר ולהגיע לשיא. לכן נסה לא ללחוץ יותר מידי ותמשיכו לנסות - בסוף זה משתלם".

תגובות