בלי סודות: "האם צריך לקחת גלולות באופן קבוע?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם צריך לקחת גלולות באופן קבוע?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם צריך לקחת גלולות גם אחרי שיצאתי מקשר?

בת 16 שואלת: "היי אני בת 16, ולא מזמן התחלתי לקחת גלולות כי התחלתי לשכב עם חבר שלי. עכשיו נפרדנו, האם להפסיק לקחת או שצריך להמשיך?"

תשובה: "שלום לך, אני מצטערת לשמוע שאת וחבר שלך נפרדתם. איך את? רוצה לדבר גם על זה? בנוגע לשאלה שלך, ההמלצה שלנו היא להמשיך כי אין לדעת אם תחזרו או לא, אם יהיה לך חבר חדש או אם תשכבו שוב גם אם לא תחזרו וכדאי שתהיי מוגנת. אם לא בא לך להמשיך, אז את ממש לא חייבת אבל אם תרצי לחזור כשתצטרכי, יכול להיות ששוב תחווי תופעות לוואי כשתתחילי מחדש, כל טוב".

© צילום: shutterstock

 האם יש סיכוי להיריון בסקס יבש?

בן 15 שואל: "שלום, אני וחברה שלי מקיימים סקס יבש באופן די קבוע - כל פעם שאנחנו נפגשים. למרות שאנו נפגשים פעם בשבועיים בערך בגלל המרחק. רציתי לדעת אם אני אגמור בתוכה, האם יש סיכוי שהיא תכנס להריון מזה למרות שזה עם תחתונים שמגנים, תודה מראש".

תשובה: "שלום לך, סקס יבש הוא סקס ללא חדירה כך שאני לא כל כך מבינה את שאלתך. אם אתה רוצה לקיים יחסי מין הכוללים כניסה לנרתיק שלה, אתה חייב לשים קונדום כי התחתונים אינם מהווים אמצעי מניעה והיא עלולה למצוא את עצמה בהריון, כל טוב".

© צילום: shutterstock

איך ממשיכים לקיים יחסי מין לאחר הגמירה?

בן 16 שואל: "הייתי מעוניין לדעת איך אני ממשיך סקס לאחר שגמרתי בקונדום, והזקפה שלי ירדה? הרי אין זקפה יותר והאם צריך לשים שוב פעם קונדום?"

תשובה: "שלום לך, לאחר סקס עם קונדום עליך לצאת מיד מהנרתיק של האישה ולא להמשיך לקיים איתה יחסי מין כי זה מסכן אותה בהריון. הסיבה שזה מסכן אותה בהריון היא שהפין מתכווץ והזרע יכול לנזול פנימה לתוך הנרתיק מהקונדום. במידה ואתם רוצים לקיים יחסי מין פעם נוספת, חכה שתהיה לך שוב זקפה ושים קונדום חדש".

תגובות