בלי סודות: "מאיזה גיל מותר להתחיל?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "מאיזה גיל מותר להתחיל?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מאיזה גיל מותר להתחיל?

בן 15 שואל: "שלום מאיזה גיל אפשר למכור קונדומים ולהתחיל לקיים יחסי מין?"

תשובה: "שלום, מבחינה חוקית מותר לקיים יחסי מין מגיל 14, כל עוד השותפ/ה ליחסי המין לא גדול/ה ממך ביותר מ-3 שנים. לדוגמא בגיל שלך אין מניעה חוקית מקיום יחסי מין, אבל אסור לך לקיים יחסי מין עם מישהו/י בן/ת יותר מ-18. לגבי קונדומים אין חוק שמגדיר מאיזה גיל מותר לרכוש קונדומים, וכמובן שאין מניעה שאתה תקנה קונדומים. חשוב להדגיש שאין גיל מסוים שבו בהכרח כדאי או לא כדאי להתחיל לקיים יחסי מין. לפני קיום יחסי מין מומלץ לשאול את עצמנו מה מניע אותנו לקיים יחסי מין? האם זה הרצון שלנו או סיבות אחרות? האם אנחנו מרגישים בנוח עם השותף/ה שלנו ליחסי המין והאם אנחנו סומכים עליו/ה? מה הגבולות שלנו? האם אנחנו יודעים מה יכולות להיות ההשלכות של יחסי המין? והאם אנחנו יודעים איך להשתמש באמצעי מניעה על-מנת לשמור על עצמנו? אתה מוזמן לקרוא עוד על הנושא הזה באתר שלנו".

© צילום: shutterstock

האם יש סיכוי להידבק במחלות מין במסאז'?

בן 17 שואל: "היי, יש לי שאלה לא ספציפית. נניח ואני אלך לספא, ועושים לי מסאז' כאשר אני עירום (כמו כל מסאז') עם מגבת, ואני עם קונדום על איבר מיני, יש סיכוי להידבק במחלות מין?"

תשובה: "שלום לך, בדרך כלל בספא או בזמן מסאז' אין שימוש בקונדום. אם אתה מתכוון לצריכת זנות בתשלום (שלעיתים מפורסמת בכרטיסי בוקר כמסאז' או כספא) אז בהחלט קיים סיכון של הידבקות במחלות שמועברות במגע מיני, גם אם נעשה שימוש בקונדום. אם אכן הכוונה למסאז' בלבד אז בוודאי מדובר במקום מקצועי ואין סיבה שתחשוש מפני מחלות מין או שיהיה צורך בקונדום".

© צילום: gettyomages

פצעון באיבר המין - נורמלי?

בן 16 שואל: "היי, אני בן 16 ולאחרונה ראיתי פצעון ממש על שק האשכים. זה ממש נראה כמו חצ'קון ושהוא יתפוצץ אני משער שיצא ממנו הפרשות כמו חצ'קון רגיל. רציתי לדעת אם דבר זה תקין? תודה מראש".

תשובה: "שלום לך, זה תקין ואין לך מה לדאוג. אם זה כואב או חוזר על עצמו ולא עובר, שווה ללכת לרופא/ת עור להיבדק".

תגיות
תגובות