בלי סודות: "האם אוננות משפיעה על איבר המין?". צילום: gettyimages

בלי סודות: "האם אוננות משפיעה על איבר המין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חשש מהיריון

בת 18 שואלת: "היי, קיימתי יחסי מין עם חבר שלי כשאני ביום האחרון של המחזור. לפני כשבוע סיימתי את המחזור, אבל היו עוד ממש מעט טפטופים, כיוון שחבר שלי גמר בפנים. האם אני יכולה להיכנס להיריון מזה?"

תשובה: "שלום לך, מכיוון שזה היה ביום האחרון של הווסת, אמנם הסיכויים יחסית נמוכים, אך עדיין קיימים! אין להסתמך על "ימים בטוחים", במיוחד לא בגילאים צעירים שהמחזור עדיין לא סדיר. כרגע אין לך מה לעשות חוץ מלהמתין שבוע נוסף ולבצע בדיקת הריון ביתית (ניתן לקנות בסופר פארם ללא מרשם) - יש לבצע את הבדיקה 14 יום לאחר המגע המיני. מעבר לכך, אני ממליצה לך להגיע אלינו (לבד או עם בן זוגך) כדי שנסביר לכם על מגוון אמצעי המניעה שקיימים ונמצא יחד את מה שהכי יתאים לכם. חבל שתהיו כל פעם בחשש להריון אחרי שתקיימו יחסים, בשביל השקט הנפשי שלכם עדיף לכם להתחיל להשתמש באמצעי מניעה. שיהיה בהצלחה".

© צילום: shutterstock

האם אוננות משפיעה על איבר המין?

בן 15 שואל: "אם אאונן הרבה זה יגרום לפין שלי להיות מגורה?"

תשובה: "שלום לך, אין מספר מסוים של פעמים שאם תאונן תגרום לגירוי/שפשוף באזור איבר המין. ככלל, אוננות אינה מזיקה כל עוד היא נעימה לך. כמובן שאם מתישהו מופיע גירוי, שפשוף, אודם או פצע באזור איבר המין מומלץ להמתין עד לריפוי האזור לפני שממשיכים לאונן. בנוסף, שימוש בחומר סיכה יכול לסייע בהפחתת החיכוך והגירוי באזור, כל טוב".

© צילום: shutterstock

חוששת ממחלת מין

בת 15 שואלת: "לפני שנה מצצתי את איבר מינו של מישהו, מהם הסיכויים שנדבקתי במחלת מין? אני לא יודעת אם זה קשור, אבל יש לי כמה פצעים באיבר המין, ולא קיבלתי מחזור כבר חודשיים, כך שהוא אינו סדיר". 

תשובה: "שלום לך, קיימות מספר מחלות מין שמועברות גם במין אוראלי. חשוב לציין ש-HIV/איידס לא עובר בדרך זו. יחד עם זאת, מאחר וסיכויי ההדבקה הם נמוכים, אין המלצה להימנע ממין אוראלי ואין צורך לקיים אותו עם קונדום. אם את סובלת מפצעים לבנים באזור איבר המין שלך, מומלץ שתפני לבדיקת גניקולוג/ית, כנ"ל בנושא המחזור הלא סדיר, כל טוב".

תגיות
תגובות