בלי סודות: "קיבלתי ממנו סירוב בפעם הראשונה". צילום: Getty Images

בלי סודות: "קיבלתי ממנו סירוב בפעם הראשונה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

סירב לי בפעם הראשונה

בת 17 שואלת: "היי, החבר שלי ואני מבצעים אקטים מיניים באופן קבוע, ללא כל בעיה מבחינת שנינו. היום ממש רציתי והצעתי לו. הוא מעולם לא סירב לי, במשך שנה שלמה, והיום קיבלתי ממנו סירוב בפעם הראשונה. הרגשתי כל כך לא נעים, הרגשתי דחויה. הוא, מצידו, היה מופתע מכך שאני מתרחקת ממנו ושמצב הרוח שלי ירד מאז הסירוב שלו. הוא אמר לי שהוא סירב כי לא היה לו חשק לבצע כל אקט מיני, ואני לא מצליחה להבין אותו. אולי הבעיה בי, או אולי היא בו, או אולי בשנינו? אני לא יודעת. אני מרגישה שהוא צריך להבין שמעולם לא הרגשתי דחוייה בצורה הזאת, אני לא מכירה את הרגשת הדחייה וזה אפילו פגע בי מעט, האם התנהגתי נכון? מה אני אמורה לחשוב על זה? מיד עלו לי מחשבות שהוא לא נמשך אלי."

תשובה: "שלום יקרה. אני רואה מדברייך שאת פגועה ומבולבלת ואני מבינה ללבך. יחד עם זאת, אני חושבת שבמשך שנה חבר שלך הוכיח לך שהוא נמשך אלייך, שהוא רוצה לענג אותך ושאת חשובה לו, וחבל לי, שבגלל פעם אחת שהוא לא היה מעוניין לבצע עמך אקט מיני כזה או אחר, את ממש נפגעת. אני לא יכולה לדבר בשמו, אבל אני חושבת שזה ממש לגיטימי שהוא סירב ומותר לו להגיד לך לא, בדיוק כפי שאם את לא רוצה לעשות משהו את יכולה להגיד לו את זה. יחד עם זאת, אם מאוד נפגעת מזה, יכול להיות שזה לא רק בגלל זה ויכול להיות שיש עוד דברים שפגעו בך או שערערו את הביטחון שלך. כדאי שתשבו ותדברו על הדברים בצורה כנה ופתוחה. כל טוב"

© צילום: shutterstock

האם אני לסבית?

בת 14 שואלת: "היי, אז ככה... מבחינה רגשית אני נמשכת לבנים, תמיד נמשכתי לבנים. אבל, בזמן האחרון התחלתי לצפות בפורנו ולא הרגשתי משיכה כאשר צפיתי ביחסים בין גבר לאישה, וכן הרגשתי משיכה כאשר צפיתי ביחסים בין נשים. אני ממש מפחדת מזה וממה שזה אומר... מאז העניין, התחלתי לשאול את עצמי אם אני לסבית, ואני לא רוצה להיות לסבית! אני לא מעוניינת בזה, וסליחה שאני אומרת, אני גם לא כל כך מאמינה בזה... בכל פעם מחדש אני אומרת לעצמי לא לצפות ביחסים בין נשים אלא ביחסים בין גבר לאישה, ובכל פעם אני נרתעת מזה. בבקשה בבקשה, תוכלו לעזור לי להבין מה המשמעות של זה? תודה מראש."

תשובה: "שלום לך. את נמצאת בשלב מוקדם מאד של ההתבגרות המינית שלך, וטבעי שאת מוצאת עניין ונמשכת לסוגים שונים של מגע מיני. הרבה מאד נערות ונערים בגיל שלך מגורים מתכנים פורנוגרפיים מסוגים שונים, והעובדה שאת נמשכת דווקא לתכנים שמציגים יחסי מין לסביים לא בהכרח מעידה על הקשרים המיניים והרומנטיים שתרצי לקיים בחייך ה"אמיתיים". זה מובן שאת לחוצה כרגע מהמשמעויות לגבי העתיד שלך, ונשמע שאת נרתעת מהמחשבה של להיות לסבית או ביסקסואלית, אז העצה שלי בשלב הזה היא שתנסי להירגע ולא לנסות לחזות מה יהיה בעתיד, תתרכזי בלגלות את המיניות שלך ומה מושך ומעניין אותך, ואני משוכנע שככל שיעבור הזמן תלמדי טוב יותר מה עושה לך טוב ונעים וכך תוכלי לבחור גם אלו קשרים מיניים ורומנטיים לקיים. כל טוב"

© צילום: shutterstock 

האם איבר המין שלי נחשב גדול?

בן 15 שואל: "שלום, איבר המין שלי נוטה קצת לצד שמאל. קראתי שאם איבר המין נוטה לצד מסויים, זה אומר שהוא גדול. האם זה נכון?"

תשובה: "שלום לך. איבר המין הגברי אינו ישר כסרגל והוא יכול לנטות כלפי שמאל, ימין, למעלה או למטה. נטייתו של איבר המין הגברי אינה מעידה על הגודל שלו. בכל מקרה, גודל איבר המין הוא לא משהו שקובע את מידת הגבריות שלך, את מידת המשיכה שירגישו כלפייך או את מידת ההנאה שאתה יכול לגרום או לקבל. אני יודעת שהרבה בנים מתעסקים ומוטרדים מגודל איבר המין שלהם וחשוב לי שתדע שבסופו של דבר מה שחשוב זה עד כמה אתה רגיש, קשוב, אכפתי ומכבד, ולא עד כמה איבר מינך גדול או לא. כל טוב"

 
תגובות