בלי סודות: "האם כדאי להתחיל לקחת גלולות?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם כדאי להתחיל לקחת גלולות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תהיות לגבי גלולות

בת 17 שואלת: "היי, אני וחבר שלי מקיימים יחסי מין כבר כמעט חצי שנה, ולאחרונה הוא הציע לי להתחיל לקחת גלולות. יש לי כמה בעיות עם העניין:
1. ההורים שלי לא יודעים על קיום היחסים ואני לא יכולה לדבר על לקיחת גלולות עם אמא שלי, כי היא תתחיל לשאול אותי למה אני צריכה אותן ותדבר אליי בהאשמה ובהתנשאות, אני שונאת את זה.
2. אישית, אני לא רוצה לקחת גלולות כי אני לא בעד לקחת כדורים שהגוף שלי לא צריך, והגלולות עלולות לגרום להורמונים לשנות את הגוף.
3. אני אפילו לא יודעת איך להשיג מרשם לגלולות כי אני מפחדת שאמא שלי תגלה, ואני לא יודעת אם כדאי לי בכלל לנסות, או מה מתאים לי.
האם כל גלולה משפיעה על המחזור וגם מגינה מפני הסכנות שבקיום יחסי מין? אני מרגישה שהכל מסתבך, אני צריכה ייעוץ בדחיפות!"

תשובה: "שלום רב, את מעלה בפנייתך שתי סוגיות: האחת, מתייחסת ליעילות הגלולות. השנייה, מתייחסת לנטילת גלולות באופן עקרוני. על מנת לקבל גלולות את צריכה לפגוש רופא/ת נשים. לאחר הבדיקה, תותאם לך הגלולה שהכי מתאימה לך. כיום יש מגוון רחב של גלולות במינון הורמונלי שונה. שימוש קבוע בגלולות אכן עשוי להפחית את הכאבים הנלווים במחזור, להקטין את עוצמת הדימום ו"לסדר" את המחזור. אני מזמינה אותך לבחון מה מתאים לך ולבן זוגך משום שציינת שבאופן עקרוני אינך מעוניינת ליטול גלולות. תצטרכו לבחון מהו אמצעי המניעה היעיל ביותר. אגב, ישנם גם אמצעי מניעה לגברים. בהצלחה"

© צילום: Getty Images

מפחדת שאני בהריון

בת 16 שואלת: "כבר יותר מחודש שלא קיבלתי מחזור, התור לרופא נשים ארוך מדי ולקבוע תור זה לעוד כמה חודשים, ואני מפחדת שאני בהריון. מה עליי לעשות?"

תשובה: "שלום יקירה, אני מציעה שתבואי אלינו ונעשה יחד בדיקת הריון כדי לוודא אם את בהריון או לא. נהיה איתך בכל תוצאה שלא תהיה ונלווה אותך במה שתצטרכי. אם את לא רוצה או לא יכולה לבוא, אני מציעה שתקני בדיקת הריון בבית מרקחת ותעשי אותה בבית. למרות שאני חושבת שעדיף לך לבוא אלינו. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

רגשות כלפי חבר

בן 17 שואל: "לאחרונה אני מדבר עם חבר שלי המון, ואני מתחיל להרגיש משהו כלפיו. זה מוזר לי, משום שאני נמשך לבנות, ופתאום אני מרגיש משהו כלפי חבר. מה עושים במצב כזה?"

תשובה: "שלום לך, מה שאתה מתאר זה נורמאלי בכל גיל, ובמיוחד בגיל ההתבגרות, ואין צורך לעשות שום דבר. נערים ונערות רבים חשים משיכה לבני המין שלהם בגיל ההתבגרות כיוון שהגוף והנפש עדיין גדלים ומתפתחים, וכל מיני מחשבות ותחושות מגיעות. זה לא אומר כלום עליך. ייתכן שרגשות האלו ייעלמו כפי שהגיעו. ייתכן גם שאתה מאוד מחבב את החבר שלך, והרגש שאתה חש אליו זה אהבה חברית. ואם יעבור זמן ותחוש שעדיין יש לך רגשות כלפי החבר, וזה מטריד אותך, תזכור שזה לא אומר עליך שום דבר, או על הנטייה המינית שלך. יש אנשים שיש להם רגשות לחברים שלהם, אבל זה לא אומר שצריך לקרות עם זה משהו. יכולים עדיין להיות סתם חברים. וכמובן שיש אנשים שגדלים ומגלים על עצמם שיש להם יכולת לפתח רגשות גם לבנים וגם לבנות, וגם זה בסדר גמור. העיקר לזכור שבגיל ההתבגרות הכל משתנה עדיין, ולכן לא צריך לחשוש ממחשבות או רגשות שנראים לנו מוזרים. כל טוב"

תגובות