בלי סודות: "אפשר להיכנס להריון גם עם אמצעי מניעה?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "אפשר להיכנס להריון גם עם אמצעי מניעה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

על התבגרות ועוררות מינית

בן 18 שואל: "אני מרגיש מגורה מינית לעיתים קרובות מאוד. מדוע זה קורה?"

תשובה: "שלום לך. זה טבעי להרגיש עוררות מינית; כולנו נולדים כייצרים מיניים, עם תשוקות ודחפים, וזה נורמלי לחלוטין להרגיש מגורה מינית רוב הזמן. אם העניין מטריד אותך, אני ממליצה לך לנסות ולענג את עצמך על מנת להגיע לפורקן, מה שמסייע בהורדת תחושת החשק המיני. בנוסף, אמליץ לך לעסוק בפעילות גופנית (כמו ריצה, רכיבה על אופניים וכדומה) כדי להשתחרר ולפרוק מתחים. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

האם אפשר להיכנס להריון גם אם השתמשנו באמצעי מניעה?

בת 15 שואלת: "היי, אני והחבר שלי יחד כבר כמעט שנה, וכבר לפני תקופה התחלנו לקיים יחסי מין. אנחנו מקפידים על שימוש בקונדום, וידוע לנו שהוא אמצעי המניעה הבטוח ביותר. בכל פעם, אנחנו בודקים שהקונדום הולבש נכון ושהוא לא נקרע, לפני ואחרי קיום היחסים, ועד עכשיו לא קרה מקרה כזה.
בשבוע האחרון, קיימנו יחסי מין ביום השני או השלישי של הביוץ שלי. לאחר כמה ימים, התחלתי להרגיש כאבים בבטן ובחזה, וגם עייפות רבה. שאלתי היא, האם אפשר להיכנס להריון גם אם הקונדום לא נקרע? בנוסף, רציתי לשאול, האם יכול להיות שהכאב בחזה נובע מכך שנרדמתי על השטיח, כאשר אני שוכבת על הבטן, למשך 5 שעות?
אני מאוד מפחדת להיכנס להריון, ובנוסף לכל לוותר על השימוש בקונדום ולעבור לגלולות, מפני שיש בי גנים של קרישת יתר. האם ישנם אמצעי מניעת הריון נוספים? תודה."

תשובה: "שלום יקרה. ראשית, אני שמחה לשמוע שאתם מקפידים על שימוש בקונדום ועל ביצוע כל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח את יעילותו ואת מניעת ההריון. שנית, אני רואה מדברייך, שלמרות כל זה - את עדיין לא רגועה ואת חוששת, ואני מבינה ללבך. אני זוכרת, שכשהייתי בגילך, החשש הכי גדול שלי היה הריון, למרות שתמיד הקפדתי על שימוש באמצעי מניעה. אני רוצה שתדעי, שהחששות האלו אופייניים לא רק לך ולי, אלא להרבה נערות ונערים שמקיימים יחסי מין. שאלת על אמצעי מניעת הריון שבטוחים יותר משימוש בקונדום - הדרך הכי בטוחה למנוע הריון היא לא לקיים יחסי מין בכלל, ועל זה אני לא ממליצה. לכן, את צריכה לסמוך על עצמך, על בן זוגך, על שיקול דעתכם ועל האחריות שלכם. כמו כן, את יכולה לפנות לרופאת הנשים שלך, ולשאול אותה בנוגע להתאמתך להתקן תוך רחמי, שהוא אמצעי מניעה לא הורמונלי שמונע הריון ב98% מהפעמים ומתאים לנשים שלא יכולות לקחת גלולות."

© צילום: Shutterstock

"בנוגע לכאב בחזה שלך, יכול להיות שזהו סימן להגעת המחזור, או באמת בגלל שנרדמת על החזה, וגם יכולות להיות סיבות אחרות לכך. זה ממש לא סימן וודאי להריון, אל תתני לזה להלחיץ אותך. הדרך היחידה לדעת אם את בהריון או לא, היא לעשות בדיקת הריון ביתית שבועיים אחרי המגע המיני. בכל מקרה, במקרה שלך נראה שאין צורך ושאת יכולה להיות רגועה. אני רוצה שתדעי שאת תמיד יכולה להגיע אלינו לדלת פתוחה הקרובה לביתך, עם בן זוגך או לבדך, ולקבל ייעוץ מיועצת מקצועית בחינם, בנוגע לאמצעי מניעה וקיום יחסי מין, ללא ידיעת ההורים. כמו כן, אם תרצי לעשות בדיקת הריון, תוכלי לעשות אותה אצלנו בחינם בליווי היועצת. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

למה אני מרגיש אשם?

בן 14 שואל: "היי, ברוב הפעמים בהן אני מענג את עצמי, אני אמנם מרגיש הנאה וכיף, אך לאחר השפיכה אני מרגיש עצוב, מדוכא ומלא חרטה ואשמה. האם יש לכך הסבר?"

תשובה: "שלום לך. לאחר השפיכה, ההורמונים בגוף חוזרים למצבם הרגיל, ולכן לפעמים יש הבדל בין מצבי הרוח לפני השפיכה ואחרי. כמו כן, מה שאתה מתאר, מאפיין מאוד רגשות של אשמה ובושה, שלרוב מתעוררים אחרי אוננות אצל הרבה גברים ונשים. חשוב לי שתדע שעינוג עצמי הוא משהו טבעי ונורמלי. פעולת העינוג העצמי שומרת על הבריאות הנפשית והפיזית שלך, והיא ביטוי טבעי לחלוטין לדחפים ולרצונות שיש אצל כולנו. אין לך במה להתבייש ולהרגיש לגביו חרטה, כי אתה עושה דבר מאוד טבעי, נפוץ ולגיטימי. כל טוב"

תגובות