נשמו עמוק: כל הדרכים להשלים לאחר ריב קשה . צילום: shutterstock

נשמו עמוק: כל הדרכים להשלים לאחר ריב קשה

ויכוחים וריבים לעיתים מובילים לפיצוץ גדול שלפעמים נראה לכם יותר מדי גדול. כזה שאולי תיווצר ממנו פרידה ולא ניתן יהיה לצאת ממנו. אולם, אל דאגה, כי כן יש אור בקצה המנהרה והנה כל הדרכים להשלים עם בני הזוג לאחר ריב קשה

לאחר ריב קשה עם בני הזוג שנדמה שאין ממנו דרך חזרה, תמיד מגיעה שאלת ה"יחסנו לאן", ושיחה קשה שבוחנת את היחסים שלכם להמשך הדרך. אולם, לפני שאתם קופצים לנהל את השיחה הזו וכבר חושבים על פרידה, הנה הן כל הדרכים להשלים לאחר ריב קשה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

נשמו עמוק וספרו עד 10

הרבה לא מאמינים בשיטה הידועה שנשמעה כבר מכל עבר, אבל היא באמת עובדת וגורמת לכם להירגע, גם אם זה לא באופן מודע כל כך. כאשר אתם באמצע הריב עם בני הזוג ושומעים מהם משהו שאתם לא אוהבים לשמוע או לא מסכימים איתו, לקחו נשימה עמוקה וספרו עד 10. אם לא תעשו זאת, אתם עלולים למצוא את עצמכם אומרים משהו שכנראה תתחרטו עליו, ולכן רצוי למנוע את הרגע הזה כמה שיותר מהר.

אמצו בין שניכם סימן שמסכם להפסיק את השיחה

כאשר הריב ביניכם מגיע לשיאו ונדמה כי אין דרך חזרה, זה מאד חשוב להפסיק את כל הריבים והדברים הקשים שנאמרים באמצעות סימן מיוחד שרק שניכם מזהים, וזה אף יחבר ויקרב ביניכם. זו יכולה להיות תנועה קטנה, מחווה או מילה מצחיקה שמעלה לשניכם מיידית בדיחה משותפת ופרטית רק לכם, שוודאי תעשה לכם חיוך על הפנים ברגע שרק תשמעו אותה, אבל זה בהחלט ייצור אווירה אחרת ורגועה יותר.

© צילום: gettyimages

אל תנסו "לנצח" אותם

ריב זה ריב, לא מלחמה, לא דבר שמישהו בו צריך לצאת הצודק, כלומר מנצח, והשני שטועה מפסיד. לא תמיד חייבים להיות צודקים. בוויכוח עם האהובים שלכם בעצם אין דבר כזה צודק או טועה. האמת היא איפשהו באמצע. ברגע שתפנימו את הפרט הזה ותהיו קשובים לבן הזוג שלכם, יהיה לכם פשוט יותר להתגבר על מכשולים.

זכרו שיש בעיות שפשוט לא שווה לריב עליהן

זה נורמלי לחלוטין שיש שוני, ואפילו אולי שוני עצום בין הדעה שלך לדעה שלו. בטח בתחילתו של קשר. ובכל זאת ישנן בעיות שפשוט לא צריך ושווה בכלל להתעכב עליהן, בוודאי ובוודאי לריב ובטווח הזמן הארוך הדיבורים עליהן הם אלו שיגרמו למתח וכעס. זכרו להתעלם ממה שיש להתעלם ממנו, ולדבר על מה שחשוב.

© צילום: shutterstock

תנו להם חיבוק

המגע הטוב ביותר שמרכך תמיד כל ריב או עצבים הינו חיבוק פשוט ואוהב. אפילו כאשר נאמרים הדברים הכי קשים שאתם יכולים לדמיין לעצמכם, אל תפחדו לגשת אליהם לחיבוק או לבקש מהם לתת לכם. מגע כזה תמיד משכיח מעט את הריב וייצור ביניכם ריכוך וחום.

עשו את הבלתי אפשרי - חשבו על הצד שלהם

כולנו היינו שם, ממציאים לעצמנו תירוצים בכל סיטואציה בה אנו חשים שפגעו בנו. הוא שכח את המתנה שביקשתי ממנו ליום ההולדת שלי? הוא לא אוהב אותי. הוא שכח את הדייט שקבעתם? כנראה שלא ממש אכפת לו ממערכת היחסים שלנו. לא לא ולא!. גם ברגעים האלו שאתם כל כך כועסים על כך, חשבו על מה גרם לו לשכוח? האם הוא עובר משהו כרגע בחייו הפרטיים שאתם פחות מדברים עליו אבל זה מה שגורם לו לשכוח? אל תרוצו לפנות להיעלבויות ופגיעות לפני שתנסו לפחות להבין את הצד השני.

© צילום: shutterstock

זה בסדר ללכת לישון כועסים

רבתם בטלפון וניתקתם להם בפרצוף את השיחה? רבתם בצרחות בחדר ומישהו מכם עזב למיטתו? אין דבר, וזה לא אומר שהכל ביניכם נגמר. זה בסדר שהיום נגמר והמצב ביניכם לא מושלם ואולי אפילו לא קרוב ללהיות אחד כזה. מצב כזה הוא אפילו מצוין, אתם נכנסים למיטה, נרגעים, הגוף נרדם ובמנוחה, ולכן ביום למחרת יותר קל לכם להרהר באירועי הלילה הקודם ולחשוב יותר בהיגיון.

תגובות