בלי סודות: "גיל זה רק מספר". צילום: Fotolia

בלי סודות: "גיל זה רק מספר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

להתחיל או לא להתחיל?

בן 14 שואל: "היי. אני רקדן, ובסטודיו שלי יש מישהי שאני מתחיל לחבב אותה. יש לי 2 בעיות: הראשונה היא שהיא שנה מעליי, ואני לא יודע אם היא תרצה להיות עם מישהו שהוא שנה מתחתיה, כי לבנות יש נטייה לרצות בנים שגדולים מהן. השנייה היא שאם אני אנסה להתחיל איתה והיא לא תהיה בעניין, הדבר ייצור מבוכה ענקית, כנראה שכל הקבוצה שלי תדע על זה והדבר יביא לאי-נעימות. אני לא יודע מה לעשות, אשמח לעזרה."

תשובה: "שלום לך. לגבי ה'בעיה' הראשונה שאתה מעלה, אני לא מוצאת שזו בעיה. יש בנות ששנה אחת הפרש בגיל לא משנה להן מלכתחילה, ובוודאי שלא, אם הנער מעניין אותן. יש סיכוי שגם היא מחבבת אותך, לא? לגבי השאלה השנייה שלך, לדעתי יש לך שתי אפשרויות. אפשרות אחת, היא לא להתמודד בכלל עם האתגר ולא לשאול אותה, לחסוך אולי בכך מבוכה, אבל יש סיכוי שתמיד תלך עם הרגשה שאולי פספסת ולעולם לא תדע... לא חבל? לדעתי, אם תפתח את העניין, כדבריך, ותנסה לבדוק איתה מה היא מרגישה כלפיך, יש סיכוי סביר שאף אחד לא ידע מזה חוץ ממנה, לא שווה לך לנסות? ונניח ואני טועה, וידעו - לפחות תדע שניסית, ואני בטוחה שתדע גם להתגבר על המבוכה או להתמודד איתה. אתה מרשים אותי כנער נבון ואמיץ. מה אתה אומר? אשמח שתמשיך לשתף אותנו. בהצלחה וכל טוב".

© צילום: Shutterstock

הגלולות עובדות?

בת 17 שואלת: "נשאר לי שבוע עד לסיום חפיסת הגלולות הראשונה, אבל כבר קיבלתי מחזור. האם זה אפשרי? לפני שבוע גם קיימתי יחסי מין, הקונדום נקרע, ולקחתי פוסטינור".

תשובה: "שלום לך, מכיוון שלקחת פוסטינור, יכול להיות שהופיע דימום לפני הזמן. לא היית צריכה לקחת, כי את מוגנת מהגלולות, אבל לא נורא שלקחת. זה לא מזיק. בנוסף, בשלוש החפיסות הראשונות של נטילת גלולות, יכול להיות דימום לא סדיר, אז זה גם תקין. המשיכי ליטול את הגלולות כרגיל. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

מותר לי?

בת 18 שואלת:"אני בת 18, האם מותר לי לדבר עם ילד בן 16?"

תשובה: "שלום לך. בוודאי שמותר לך לדבר עם ילד בן 16. אם הילד הוא לא חניך שלך בתנועת נוער, עובד שלך בעבודה או כפוף אלייך בכל צורה שהיא, והוא מעל גיל 16 - אתם יכולים להיות זוג, לקיים מגעים מיניים שונים, בהסכמה ורצון הדדי כמובן. כל טוב".

תגובות