בלי סודות: "תהיות כאלה ואחרות לגבי גלולות". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "תהיות כאלה ואחרות לגבי גלולות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בלי לספר להורים

בת 16 שואלת: "כיצד אוכל לקחת גלולות בלי שהוריי יגלו?"

תשובה: "שלום לך. את יכולה להתקשר לדלת הפתוחה בתל אביב בשעות הקבלה שמופיעות בלינק, ולהזמין תור לרופא/ה. הרופאה תבדוק אותך ותתאים לך את הגלולות. תוכלי לקבל אצלנו גם ייעוץ לגבי אמצעי מניעה נוספים פרט לגלולות. השירותים בדלת הפתוחה הם אנונימיים וחינמיים, כך שאם אינך מעוניינת שההורים ידעו - הם לא חייבים לדעת, ולא יופיע רישום בתיק הרפואי שלך. כל טוב."

© צילום: Shutterstock

גלולות בפעם הראשונה

בת 17 שואלת: "היי, בקרוב אתחיל לקחת גלולות, בפעם הראשונה. עד עכשיו השתמשנו בקונדום. האם ברגע שאתחיל ליטול את הגלולות, נוכל להפסיק להשתמש בקונדום? האם הוא יוכל לשפוך בפנים, לא שום חשש להיריון? תודה על העזרה".

תשובה: "שלום לך. מצורף דף הסבר על גלולות. את אמורה להתחיל לקחת את הגלולה הראשונה ביום הראשון של הווסת. מהרגע הזה, את מוגנת מהריון ואין צורך בקונדום; כל זה בתנאי שאת מקפידה לקחת יומיום, בלי לשכוח. שימי לך תזכורת בטלפון בהתחלה, עד שאת כבר מתרגלת לקחת. חשוב לקחת בזמן קבוע. שימי לב ותקראי מה עלייך לעשות במידה ואת שוכחת או במצבים אחרים בהן הגלולה יורדת ביעילות שלה, כמו בזמן שלשול או לקיחת אנטיביוטיקה. בהצלחה! אנחנו כאן בכל שאלה שיש לך, נשמח לעזור."

© צילום: Shutterstock

למה לא עומד לי?

בן 17 שואל: "היי. יש לי חברה כבר חצי שנה, ואנחנו מקיימים אקטים מיניים. בארבע הפעמים האחרונות שניסינו, כמעט ולא הייתה לי זקפה; כלומר הייתה זקפה ממש בהתחלה, ואחרי כמה דקות היא פשוט ירדה ונהייתה רפויה. למה זה קורה לי?"

תשובה: "שלום לך, יכול להיות שזה קורה בעקבות לחץ או טרדה שמלווה אותך. זקפה ושפיכה תלויים בכל מיני מצבים נפשיים - עייפות, עוררות מינית מוגברת או הזמן שחולף בין האקטים. חשוב להיות רגוע בזמן האקט. אם לא תהיה לחוץ, תוכל גם לתפקד בצורה תקינה והזקפה תסתדר. באופן כללי, אם תקיים יחסי מין עם בחורה שנעים לך איתה ושאתה מרגיש אליה רגשות ופתיחות, גם הזקפה תסתדר. כל טוב".

תגובות