בלי סודות: "האם אני הומו, סטרייט, או שניהם?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם אני הומו, סטרייט, או שניהם?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מי אני? מה אני?

בן 14 שואל: "מה אם אני מרגיש שאני כבר לא כל כך נמשך לבנות? אני לא בטוח במיניות שלי; אם אני גיי, או סטרייט, או בכלל בי... האם כדאי לי לנסות לראות לאיזה מהמינים אני נמשך יותר באמצעות קיום יחסי מין עם שניהם...?"

תשובה: "היי, מה שאתה מתאר הוא בלבול טבעי מאד שמאפיין נערים ונערות רבים בגיל ההתבגרות. לאט לאט הבלבול חולף, ואנחנו יודעים בוודאות מהי הנטייה המינית שלנו. אתה מאד צעיר, ואין שום סיבה שתמהר לקיים בגילך יחסי מין. עדיף לקיים יחסי מין כשיש מוכנות נפשית, בן/בת זוג קבועים, התקדמות הדרגתית ביחסים, יצירת אמון, אכפתיות, כבוד הדדי, נאמנות, וכמובן לאחר שמכינים מראש אמצעי מניעה מתאימים. כל מה שתיארתי מתפתח לאט ובהדרגתיות, ואז, כשיש מערכת יחסים כזו - ניתן לשאול את בן/בת הזוג לגבי העבר המיני שלו/ה, כדי לדעת האם יש חשש למחלות מין עקב קיום יחסים קודמים ללא קונדום. אם שואלים שאלות לגבי העבר המיני בן/בת זוג שאין ביניכם מערכת יחסים כמתואר, אז התשובה שתתקבל לא תיתן לנו תמיד את האמת, כי עדיין אין אמון, אכפתיות, כבוד הדדי וכדומה; ולכן חשוב ליצור קודם מערכת זוגית בריאה, ולא סתם לנסות לקיים יחסי מין עם כל מי שמסכימ/ה. כל טוב".

© צילום: Getty Images

למה כואב לה?

בן 16 שואל: "לחברה שלי כואב כשאני נוגע לה בחזה. האם זה אומר שאני נוגע חזק מדי?"

תשובה: "שלום לך. יכול להיות שאתה נוגע חזק מדי, ולכן תקשורת היא המפתח. שאל אותה איך היא רוצה שתיגע בה; כל אישה אוהבת מגע בעוצמה שונה ובצורה שונה. נסו כל מיני סוגים של מגעים, ושתדריך אותך מה נעים לה ומה לא. אל תנסה לחקות מגע בחזה כמו שרואים בסרטי פורנו, או כפי ששמעת מחברים שלך. לכל אחת רגישות שונה וכדי שזה יהיה נעים, צריך לדבר. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

האם הגלולה תעבוד שנית?

בן 16 שואל: "היי. לפני כשבוע אני והחברה שלי קיימנו יחסי מין ללא אמצעי מניעה, כאשר השפיכה לא נעשתה בפנים. יומיים לאחר מכן, היא נטלה גלולת 'אלה'. היום שוב קיימנו יחסי מין והקונדום החליק. האם היא יכולה לקחת שוב גלולת אלה\פוסטינור, והאם הגלולה תעבוד אפילו שהיא לקחה 'אלה' לפני 6 ימים? אשמח למענה בהקדם".

תשובה: "שלום לך, טוב עשתה חברתך שנטלה את ה'אלה'. אכן יש חשש להריון; מכיוון שכל כניסה של איבר המין הגברי לנרתיק שלה מסכן אותה בהריון, לא משנה היכן אתה גומר. האם היא לקחה את הכדור שוב? חשוב מאוד שאם עוד אפשר לקחת אמצעי מנעיה לשעת חירום - שתיקח אותו. מה דעתכם להגיע אלינו לשיחה על שימוש נכון באמצעי מניעה? נוכל לדבר על כל האפשרויות העומדות בפניכם, כולל הסבר על שימוש נכון בקונדום, כך שתצמצמו את הסיכוי שהוא לא יעבוד בהמשך. בנוסף, היא צריכה לעשות בדיקת הריון כשיעברו שבועיים מה'אלה' הראשון שהיא לקחה. גם את זה היא תוכל לעשות אצלנו בחינם, ללא ידיעת ההורים ובליווי יועצת. כל טוב"

 
תגובות