בלי סודות: "החלפתי גלולות ולא קיבלתי מחזור. אני בהריון?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "החלפתי גלולות ולא קיבלתי מחזור. אני בהריון?"

היועצות של עמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אני בהריון בגלל גלולות?

בת 15 שואלת: "שלום אני לוקחת גלולות בשם מינס וזאת הייתה החבילה הראשונה שלי כי בעבר לקחתי דיאנה ושיניתי, בזמן נטילת הגלולות הלבנות לא קיבלתי מחזור. בחנוכה אני וחבר שלי קיימנו יחסי מין עם קונדום ואני הייתי עם גלולות ואני חוששת שאני לא מקבלת מחזור מהסיבה שאולי אני בהריון זה הגיוני? ודבר שני בשביל להיות בטוחה אני שוקלת לא להמשיך לקחת את החבילה הבאה ולקבל מחזור.. יש סיבה אחרת שבגללה לא קיבלתי מחזור?"

תשובה: "שלום יקרה. אני שמחה שכתבת אלינו. הסיבה שבגללה לא קיבלת מחזור היא שינויים הורמונליים שמתרחשים בגוף כשמחליפים סוג גלולות. לגוף לוקח זמן להתרגל ולכן זה מאוד נפוץ ונורמלי שלא קיבלת מחזור. אם הקפדת לקחת את הגלולות באופן קבוע ומה גם שהייתם עם קונדום אז באמת שאין לך ממה לחשוש. הכל בסדר".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © SHUTTERSTOCK

בריא או לא?

בן 16 שואל: "קיבלתי תשובה לפיה אוננות היא דבר טבעי ובריא. למה היא כזאת?"

תשובה: "שלום לך. אוננות זה דבר טבעי ובריא בגלל שכולנו נולדים עם תשוקות ויצרים ולאונן זאת דרך לממש את זה ולגרום לנו להנאה ועונג. חשוב על זה, שהגוף שלנו בנוי בצורה כזאת שבאיברי המין שלנו יש הרבה עצבים ומקומות שגורמים להנאה ואין סיבה שלא נממש את זה. כמובן, כל עוד שזה נעשה בפרטיות ובלי לפגוע באף אחד".

תמונות פורנוגרפיות זה בסדר?

בן 14 ושאל: "רציתי לדעת אם להסתכל רק על תמונות של פורנו, לא סרטים או סרטונים ובלי קול זה בסדר או האם כדאי גם להתרחק מזה?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו. חשוב שתדע שהשאלה אם כדאי להתרחק גם מתמונות ולא רק מסרטוני פורנו זאת באמת שאלה חשובה. החשש היחידי שיש הוא שצפייה בתמונות תגרום לך להתרגל לראות משהו שהוא מלאכותי ולא אמיתי ולהתגרות ממנו ואז במציאות אתה פחות תתגרה או ייקח לך יותר זמן להינות כי יש הבדל בין תמונות מלאכותיות לבין איך שהדברים נראים במציאות. לכן, מה שאני יכולה להציע לך זה שלעיתים תאונן מול תמונות של פורנו אבל רוב הפעמים תנסה לאונן בלי. ככה תשאיר את עצמך מחובר לדמיון ותאפשר לעצמך להתרגש מדברים אמיתיים באמת ולא להתרגל למשהו שהוא מאוד לא אמיתי".



תגיות
תגובות