18 דברים שיגרמו לעולם האהבה לחייך אליכם בשנת 2018. צילום: Shutterstock

18 דברים שיגרמו לעולם האהבה לחייך אליכם בשנת 2018

איזה כיף, השנה החדשה התחילה היום! לאלה מכם שרואים בעולם האהבה כיעד מסויים להשגה בשנת 2018, ריכזנו עבורכם 18 דברים שיעזרו לכם לצלוח אותו בקלות. בהצלחה!

כמה פעמים יצא לכם לומר "New Year, New Me" (שנה חדשה, אני [אדם] חדש)? כמה פעמים הבטחתם לעצמכם שהשנה, לא משנה מה - תעמדו ברף הגבוה שמציב עולם האהבה? כמה פעמים הרגשתם שפשוט נכשלתם? במיוחד בשבילכם - הינה 18 דברים שעשויים להקל על התמודדותכם עם עולם האהבה בשנה החדשה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עבדו על ביטחונכם העצמי - לא רק בשביל שיהיה לכם את האומץ לגשת לקראש ולהזמין אותו/אותה לדייט, וגם לא רק בשביל שתוכלו להרגיש "שווים ו"בליגה" של בני זוגכם; למרות שגם למען דברים אלו, ביטחון עצמי הוא מאוד חשוב. יתרה מזאת, הביטחון העצמי חשוב, מפני שהוא ימנע ממושא אהבתכם להוריד אתכם או לשחק במצב הרוח שלכם. אם אתם עומדים להיכנס אל תוך משחק האהבה - הביטחון העצמי ירים אתכם לא משנה מה, ויגרום לכל המשחק להיראות יותר קל ונינוח.

אהבו קודם כל את עצמכם - זה ידוע, אי אפשר לאהוב אדם אחר לפני שאתם אוהבים את עצמכם, עם כמה שזה נשמע קלישאה. תחשבו על זה, אם לא תאהבו את האדם הקרוב אליכם ביותר - הלא זה אתם עצמכם - כיצד תוכלו לפתוח את הלב ולאהוב אדם אחר לגמרי?

קחו סיכונים - בין אם אתם מפחדים ללכת ולדבר עם הבחור או הבחורה עליהם נדלקתם עד מעל הראש, מחשש שיסרבו לכם או שיתברר כי הם תפוסים; או בין אם אתם לא בטוחים אם כדאי להיכנס לקשר מסויים, כי אתם חוששים שגורמים כמו מרחק, חברים או הורים ישפיעו עליו לרעה - זכרו תמיד שאם לא תנסו, לא תדעו. הרי דברים טובים אף פעם לא באים משילוב ידיים; ולכו תדעו, אולי זה לא יהיה כזה נורא אחרי הכל, ואפילו גם די מהנה. 

אם לא תנסו - לא תדעו
אם לא תנסו - לא תדעו © צילום: Shutterstock

הישארו עצמכם - לא משנה מה, אל תשתנו בשביל אף אחד. אל תנסו להתאים את התכונות שלכם לתכונות של הקראש או של בן/בת הזוג, אל תשנו את הדעות שלכם לגבי דברים מסויימים, ואל תשנו את מי שאתם. זכרו תמיד, שיש רק אחד כמוכם - ומי שיאהב אתכם באמת, יאהב אתכם כמו שאתם; ואחרי הכל, זה מה שהכי חשוב.

עמדו על שלכם - אל תנסו לשנות את הרגשות או את הדעות שלכם, בהתאם לרגשות או לדעות של הקראש או של בני הזוג. ההפך, אפילו תביעו את מה שאתם מרגישים או חושבים באוזניהם, ושלא תעיזו לשנות את עמדתכם לפי התגובה שלהם. אינכם אמורים להתאים את המחשבות, הצרכים והרצונות שלכם לפי מחשבות, צרכים ורצונות של אדם אחר; לא משנה כמה אתם רוצים אותו או את הזוגיות איתו.

אל תפחדו ליזום - העיזו לבצע את הצעד הראשון או להפתיע את בני הזוג בדייט רומנטי ומושקע. אחרי הכל, אתם אלה שאחראים על עצמכם, ואתם יכולים להזיז את העניינים אך ורק מהצד שלכם; ככה שלחכות שהצד השני יעשה את העבודה, אולי יגרום לכם לחכות לנצח ולהיתקע במקום.

הקשיבו קודם כל ללב שלכם -  לא משנה עד כמה אחרים יגידו לכם לעשות או לא לעשות משהו - אתם אלה שמחליטים בסוף. אתם, עמוק בפנים, יודעים מה באמת מתאים ומה טוב לכם. אל תסתמכו על ניסיון או דעות של אנשים אחרים, הם לא חווים את הסיפור שלכם או מרגישים את מה שאתם מרגישים. הסתמכו על האינטואיציה ועל תחושות הבטן שלכם.

הלב שלכם הוא הקובע
הלב שלכם הוא הקובע © צילום: Fotolia

דעו מה טוב לכם - אל תתנו ללחץ חברתי או ללחץ מהצד השני להשפיע על הבחירות שלכם או לשנות את דעתכם לגביהם. אם אתם משוכנעים שמה שאתם עומדים לעשות או לא לעשות, זה מה שיעשה לכם טוב, וזה מה שהכי מתאים לכם - דבקו בכך. אחרי הכל, אתם אלה שתצטרכו לחיות עם ההשלכות אחר כך, וכדאי מאוד שהן לא ישפיעו עליכם לרעה.

הימנעו מוויתורים - נסו לרדוף אחר המטרה עד לשנייה האחרונה, כי יכול להיות שבכמה הניסיונות הראשונים נכשלתם, מסיבה מסויימת; אך בניסיון הבא, אולי תצליחו לכבוש את המטרה שלכם. אל תקלו עם עצמכם, נסו לעשות את כל מה שאתם יכולים על מנת לגרום לקשר לעבוד. 

אל תשכחו להקדיש זמן גם לחברים - מערכת יחסים או התאהבות זה כיף וזה נפלא; אבל בינינו - לחברים שלכם כבר נמאס לשמוע על הנושא. אל תגרמו להם להרגיש כאילו אתם נוטשים אותם לטובת האהבה, כי בסופו של דבר, מי שיהיה שם בשבילכם במידה והלב שלכם יישבר - אלו הם החברים שלכם.

צאו מעט מאיזור הנוחות - השתדלו לעשות גם דברים חדשים, שבשנים הקודמות לא היעזתם לעשות; כמו לפתח שיחה עם הבחור החמוד או הבחורה החמודה מהשכבה, ללכת עם בני הזוג שלכם למפגש עם חבריהם, או לדבר עם מושא אהבתכם על דברים שלא שיתפתם אף אחד מעולם. הדבר יגרום לכם אולי מעט חשש ומבוכה בהתחלה, אנחנו מודים; אבל לאחר שהמעשה יבוצע, תגיעו ליעדים חדשים, שקודם לא חלמתם על להגיע אליהם. בנוסף, תרגישו גם שלווה והנאה גדולה - ואפילו תרחיבו את איזור הנוחות שלכם. 

תוכלו להגיע ליעדים חדשים שאפילו לא חלמתם עליהם
תוכלו להגיע ליעדים חדשים שאפילו לא חלמתם עליהם © צילום: Shutterstock

הקשיבו לעצותיהם של הבוגרים מכם - לא סתם אומרים שזקני השבט הם החכמים ביותר ובעלי ניסיון החיים הרחב ביותר. ההורים שלכם והסבים שלכם עברו הרבה בחיים, ואולי טעו בשבילכם את הטעויות שאתם עומדים לעשות. אל תזלזלו בכבודם ובחשיבותם - הם יכולים לעזור לכם לעבור את כל המכשולים בעצה אחת קטנה, נבונה ומשמעותית.

הקדישו זמן גם לעצמכם - אל תגמרו את החיים שלכם בתוך מערכת היחסים או בתוך נסיונות להשגת הקראש. פנו זמן גם לתחביבים שלכם, ללימודים, לעבודה - וגם למנוחה, להשתחררות ולכיף.

דעו להבדיל בין אהבה לאובססיה - בין השתיים יש מנעד רחב מאוד; שני המצבים מתאפיינים בהתרגשות גדולה לגבי מושא האהבה, פרפרים בבטן, מחשבות תמידיות לגביהם ורצון רב לבלות בחיקם - רק שבאהבה, בשונה מאובססיה, יש נקודת עצור. אם שמתם לב שדבר לא גורם לכם להפסיק לחשוב על בני הזוג או על הקראש, על מה הם עושים, עם מי הם מבלים או מדברים, עד כדי כך שאתם חסרי מנוחה ממש - סימן שזוהי אובססיה, מצב מסוכן שקשה מאוד לצאת ממנו. במצב כזה, עם כמה שזה קשה, נסו להרפות ממושא האהבה ולעסוק בדברים אחרים לגמרי. אם אתם מרגישים שמאוד קשה לכם, נסו להיעזר בחברים או בדמות בעלת סמכות.

דאגו שהזמן הזוגי שלכם יהיה נינוח ומהנה - אל תגרמו לעצמכם להילחץ מהעובדה שאתם הולכים לפגוש את בני הזוג או הקראש שלכם. אם זה דייט במקום שמלחיץ אתכם, הידיעה שבפגישה אתם עומדים לדבר או לעשות משהו מסויים שיגרום לכם להרגיש לא בנוח, או העובדה שהקשר עצמו הוא חדש או לא מתאים לכם - נסו לשנות את הדברים. תוכלו אפילו לשתף את הצד השני ברגשות ובחששות שלכם בהודעת ווצאפ פשוטה, ובכך לגרום למצב בו תהנו מהפגישה הצפוייה; כמו שאמור להיות.

תהנו מהמפגש
תהנו מהמפגש © צילום: Fotolia

אל תפחדו ממרחק - מרחק, לעיתים, הוא כל הנדרש להצלת הקשר, והוא ממש לא מכריז על סוף הסיפור. אם אתם מרגישים שמושא אהבתכם זקוק למעט "ספייס" - תנו להם אותו, ללא פחד שמא ייגמר הקשר. בזמן המרחק, שניכם תוכלו להבין לבד, עם עצמכם, מה מתאים לכם; ואולי אפילו להספיק ולהתגעגע אחד לשנייה.

למדו לשחרר - באהבה, כמו באהבה, הדברים לא תמיד מסתדרים לפי רצונכם. במידה ואתם מרגישים (וכולם אומרים לכם) שכבר ניסיתם הכל על מנת לגרום למערכת היחסים הרצוייה לצלוח, אך הדברים לא מראים אף מגמת שיפור - דעו שזהו הזמן להניח לליבכם, לתת לו מעט מנוחה ושלווה, ולעסוק בדברים שעושים לכם טוב. אתם תראו - ברגע שהלב ירפה מהסיפור הישן, אולי סיפור חדש ומרטיט יוכל להירקם ביתר קלות.

אל תפחדו ליפול - זכרו שבחיים יש גם הצלחות מתוקות, אבל על מנת להגיע להצלחות האלה - יש לעבור דרך ארוכה של כשלונות. אל תמנעו מעצמכם משהו רק כי אתם מפחדים להיפגע, או מחשש שהסיפור ייגמר בסוף. נסו להינות ממה שקורה כאן ועכשיו, וקחו את העניין כמעין הרפתקה מחשלת. הרי לא תוותרו על קריאת ספר או ארוחה טובה, רק מעצם הידיעה שהיא תגמר בסוף...

תגובות