בלי סודות: "עד מתי מתפתח איבר המין הגברי?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "עד מתי מתפתח איבר המין הגברי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

פצע לא נעים על איבר המין

בן 16 שואל: "שלום, אני רוצה לשאול שאלה. יש לי פצע אדום גדול על איבר המין, מבלי שקיימתי מגע מיני עם מישהי (אין לי חברה כבר מעל שנה). הפצע בהתחלה היה קטן והתעלמתי ממנו, ועכשיו הוא גדול ולא נעים. מה זה? ומה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, האם קיימת יחסי מין עם החברה שהייתה לך לפני שנה? אם כן, יכול להיות שנדבקת במשהו. עם זאת, זה לא נשמע לי כמו מחלת מין, ויכול להיות שזה פשוט פצע שנוצר כתוצאה מאוננות או מהורדת שיער ערווה. אני מציעה שתלך להיבדק אצל רופא/ת עור ומין, כדי שתהיה בטוח שהכל בסדר. כל טוב"

© צילום: Shuuterstock

הוא עוד יגדל?

בן 17 שואל: "היי, אני קצת מודאג לגבי עובי איבר המין שלי. האורך שלי הוא 15 ס"מ ואני שמח איתו, אבל העובי הוא רק 11 ס"מ, ולי זה מרגיש דק. האם הוא יגדל עוד, או שגיל 17 זה כבר הסוף לגדילה? חשוב לציין שהתחלתי את גיל ההתבגרות מאוחר, והתחילו להופיע אצלי שערות בבית השחי רק בגיל 16".

תשובה: "שלום לך, נערים רבים בגילך שואלים לגבי גודל איבר המין שלהם. ממה שאתה מתאר, המימדים שלך תקינים בהחלט. כולנו שונים זה מזה, בגופנו ובאיברי המין שלנו. יש עבים, קצרים, ארוכים, דקים. הכל טבעי, הכל שונה וטוב. ייתכן שאיבר המין שלך ישתנה במהלך השנים הקרובות. אין לדעת, יש הממשיכים להתפתח גם אחרי גיל 17; וגם אם לא יחולו בו שינויים, כבר עתה הוא בגודל ממוצע של אדם בוגר. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

היא בהריון?

בן 18 שואל: "אני והחברה שלי קיימנו מין אנאלי לפני שבועיים וחצי, ושפכתי בתוך פי הטבעת שלה. השופכה הגיעה משם גם לתוך איבר המין שלה. כעת המחזור שלה מאחר, היא מרגישה עייפות ויש לה לחה. האם היא נכנסה להריון? לא השתמשנו באמצעי מניעה".

תשובה: "שלום לך, מהתיאור שלך הסיכוי להריון קיים; הוא לא גבוה אבל אפשרי, מאחר ואתה כותב שבוודאות נוזל הזרע יצא מפי הטבעת ונזל לנרתיק. אם זה היה לפני שבועיים וחצי, אתם יכולים לעשות בדיקת הריון ביתית (בדיקת שתן פשוטה אותה ניתן לרכוש בכל אחת מרשתות הפארם). חשוב שבת הזוג שלך תקפיד לבצע את הבדיקה בהתאם להוראות. אתם מוזמנים לבוא ולעשות את הבדיקה אצלנו בדלת הפתוחה, בסניף הקרוב אליכם. הבדיקה בחינם ובאנונימיות. במידה והבדיקה תצא חיובית, תוכלו ליצור אתנו קשר על מנת שנוכל לספר לכם על האפשרויות העומדות לרשותכם. בכל מקרה, חשוב מאוד שתדעו שאמצעי מניעה מגן עליכם גם מפני הריון לא רצוי וגם מפני מחלות מין. הסיכוי לחלות במחלות מין באמצעות מין אנאלי הוא גבוה מאוד ולכן, אם יש חשש שאולי אחד מכם נשא של מחלת מין כלשהי, כדאי שתלכו לבדוק זאת (שוב, מציעה לכם ליצור קשר עם הסניף הקרוב אליכם ולקבל הסבר מפורט בנושא מחלות מין). בהצלחה".

תגובות