בלי סודות: "ההורים יכולים לגלות על ההריון דרך קופת החולים?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "ההורים יכולים לגלות על ההריון דרך קופת החולים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הפסקת הריון דיסקרטית

בת 16 שואלת: "היי, יש לי שאלה: אם אני בהריון ורוצה לעשות הפלה אצלכם בדיסקרטיות, האם אני חייבת לעשות בדיקות דם בקופת חולים שלי? זה מסוכן, כי ברוב התורים מתקשרים להורים שלי לבדוק אם אני מגיעה, וההורים שלי בדוק יגלו ככה. אני רוצה לדעת שאפשר לעשות אצלכם הכל ושאני יכולה להיות רגועה לגבי העניין הזה. בבקשה זה דחוף".

תשובה: "שלום לך. כאשר קטינה מעוניינת לעבור הפסקת הריון, היא מקבלת חיסיון מלא מקופת החולים שלה. כלומר, את מחליפה את מספר הטלפון הרשום לשלך, ואסור לקופת החולים ליצור קשר עם הורייך. אני מבינה שאת מודאגת, אבל אם את בהריון אז תבואי אלינו ונסביר לך הכל. נהיה לצדך לאורך כל הדרך ונעזור במה שצריך, כולל לעזור לך לשמור על הסודיות שמגיעה לך על פי חוק. כל טוב".

© צילום: Fotolia

פרידה כואבת

בת 18 שואלת: "היי, היה לי חבר למשך שנתיים, ונפרדנו. אהבתי אותו, אהבתי את ההרגשה שהוא נתן לי, את איך שהרגשתי כשהייתי איתו ואני כל כך מתגעגעת לזה ואליו. אני לא רוצה לחזור אליו, אבל לתחושה הזאת אני כן רוצה לחזור. בתקופה האחרונה התחילו איתי הרבה בנים, יצאתי עם הרבה מאז, היה לי חבר לפני תקופה ופשוט לא הרגשתי את הניצוץ הזה שהרגשתי איתו. אני מפחדת שאני אף פעם לא אוהב מישהו כמו שאהבתי אותו, ושאני לא אצליח באמת להרגיש למישהו אחר את מה שהרגשתי שהייתי איתו. כבר שנתיים שלא אהבתי מישהו באמת, ושלא הרגשתי הרגשה אמיתית עם מישהו. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך יקרה. שמחה שכתבת לנו. אני רוצה שתדעי שאני ממש מבינה ללבך, ואני חושבת שכל מי שאהבה מישהו פעם תבין גם. תדעי שהרבה בנות חוששת מזה שהן לא יצליחו לאהוב באותה מידה מישהו אחר, ומה שהיה להן עם הבחור הקודם זה משהו שאף פעם לא יחזור שוב; וחשוב לי שתדעי שאת לא לבד בתחושה הזאת. יחד עם זאת, אני רוצה להגיד לך שזה נכון שמה שהיה לכם לא יהיה שוב ולא יהיה אותו דבר עם אף אחד אחר - וטוב שכך. כל אהבה היא אחרת, כל זוגיות היא אחרת, האופן שבו אהבת מישהו אחד תמיד תהיה שונה מהאופן שבו תאהבי מישהו אחר, וזה ממש טבעי ונורמלי. זה לא אומר שאת לא תאהבי בעוצמות חוזקות עם ניצוצות ופרפרים כמו פעם - את עוד תרגישי את זה שוב בוודאות. אבל זה יהיה שונה וזה יהיה אחר וזה יהיה קסום ומרגש כמו שכל אהבה חדשה צריכה להיות. את לא צריכה לשאוף לאהוב מישהו כמו שאהבת את החבר שלך לשעבר, תני לעצמך הזדמנות להרגיש אהבה חדשה, בוגרת, אחרת, שידעה דברים בעבר ומגיעה לעולם הזה ממקום שונה וטוב. את בטח תוהה אז למה זה לא קרה עדיין - זה לא קרה כי כנראה זה לא היה הזמן הנכון או כנראה זה לא היה הבחור הנכון, אבל זה עוד יקרה. הכי חשוב שתהיי פתוחה לראות את זה כשזה בא, וכשזה יגיע ותרגישי משהו אל תשווי למה שהיה בעבר ותתני לזה הזדמנות כנה ואמיתית לצמוח למשהו חדש וטוב. שיהיה בהצלחה".

© צילום: Shutterstock

מה מונע מלהתחיל?

בן 16 שואל: "מעולם לא קיימתי יחסי מין. יש מישהי שאני מעוניין לקיים איתה יחסי מין בפעם הראשונה, אבל אני לא רוצה, כי אני חושב שיש לי איבר מין קטן (13 ס"מ)."

תשובה: "שלום לך, גודל איבר המין שלך הוא נורמלי לחלוטין. אין קשר בין גודל איבר המין להנאה המינית שלך או של בת הזוג שלך. יחד עם זאת, לפני שרוצים להיות במגע אינטימי עם אדם אחר חשוב שתרגיש בנוח ובטוב עם הגוף שלך. ביחסים אינטימיים הגוף והנפש חשופים מפני האחר. אם אתה חושש מהתגובה של בת הזוג שלך, יכול להיות שזה סימן עבורך שאתה עדין לא מוכן, ולמרות שאתה מאוד רוצה כבר להתנסות - מוטב שתחכה קצת ותעשה את זה כאשר אתה מוכן לגמרי. אם אתה רוצה להתחיל ולנסות, מציעה לכם לנסות מגע אחר ולא ישר יחסי מין בחדירה: תחילה ליטופים של אברי המין, של הגוף, היכרות עם הגוף של האחרת ועם המגע, ולאט לאט, כאשר שניכם תרגישו בטוחים - תוכלו להתנסות בפרקטיקות נוספות. לא מציעה לך לעשות את זה מתוך לחץ, הלחץ יכול להשפיע עליך, על הזקפה שלך, על היכולת שלך להנות ולראות את בת הזוג שלך. כל טוב".

תגובות