5 דרכים לדעת שאתם נמצאים בזוגיות בריאה. צילום: fotolia

5 דרכים לדעת שאתם נמצאים בזוגיות בריאה

סדרת סרטונים חדשה של "פרוגי" ו"דלת פתוחה" במסגרתה נביא את כל התשובות, הטיפים, והדילמות בחיי הזוגיות, המיניות והאהבה. והפעם: כך תדעו שאתם בזוגיות בריאה

אהבה ראשונה, זוגיות וחברות הם חלק בלתי נפרד מלהיות בגיל ההתבגרות. להיות במערכת יחסים בריאה נותן תחושה של העצמה, בטחון ושייכות. למרות הכיף שיש במערכות יחסים, לפעמים עולות שאלות וסוגיות סביב הקשר. כך תדעו אם אתם נמצאים בזוגיות בריאה. צפו

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

 

לכל מערכות היחסים יש יסודות, אבני בסיס שעוזרות לקשר להישאר יציב, חזק ובריא לאורך הדרך. היסודות הללו מסייעים לנו לזהות האם הקשר שלנו הוא מיטיב אתנו, נותן מקום לצרכים שלנו או פוגעני כלפינו.

אמון וביטחון 

הכוונה היא לסמוך אחד על השני/ה במצבים שונים במערכת היחסים שלך.

כבוד הדדי

כשמייצרים אווירה נעימה ובטוחה במערכת היחסים. כדי לייצר תחושה של הערכה הדדית, חשוב לקבל את השוני והדעה של האחר/ת, להקשיב למה שיש לאחר/ת להגיד ולתת מרחב פתוח לשיח כנה על דברים בקשר, גם אם הדברים לא נעימים. מדובר על התנהגות שפועלת לשני הכיוונים, מצד שני הצדדים.

© fotolia

תקשורת פתוחה

לשאוף לדבר באופן פתוח, כנה ואמיתי על הדברים שמפריעים לך, שנעימים לך, שטובים לך וגם על מה שלא. להביע באופן פתוח את התחושות והרגשות שמתחוללים אצלך בבטן.

אחד עם השני ולא מול המסכים
אחד עם השני ולא מול המסכים © צילום: Fotolia

כנות

להיות אמיתי/ת- חשוב קודם כל להיות כנה עם עצמך, לדבר לעצמך מה הרגשות שעולים בך, ואחרי שעשית בירור עם עצמך, להיות כנה עם הצד השני לגבי מה שאת/ה מרגיש/ה.

אחריות (עצמית ומשותפת)

שכל צד לוקח אחריות על המעשים שלו ועל מערכת היחסים שלכם. הרעיון שעומד מאחורי האחריות זו האמונה שאתם רוצים אחד בטובת השני/ה.

© צילום: Shutterstock

חשוב לומר שכל התהליכים הללו נבנים בתהליך הדרגתי ובעבודה משותפת. עכשיו זה הזמן לתרגל כנות עם עצמך ולשאול את עצמך אילו מהמרכיבים שרשמנו עד כמו קיימים במערכת היחסים שלך.


במידה ועולות עוד שאלות תמיד ניתן לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה" מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. בין אם בטלפון, באינטרנט או בפגישה אישית פנים מול פנים, נעשה את מירב המאמצים להנגיש לך מידע בכל הקשור לקשיים בגיל ההתבגרות, זוגיות ומיניות בריאה. כל זאת בחינם ובצורה אנונימית.

צילום: ירון שרון | עריכה: עידן כהן

תגובות