בלי סודות: "האם צריך מבוגר כדי לקנות קונדומים?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "האם צריך מבוגר כדי לקנות קונדומים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מוכן לפעם הראשונה?

בן 15 שואל: "שלום. יש לי ידידה שאני יודע שהיא רוצה לשכב איתי, אבל אני מפחד כי אני חושב שיש לי איבר מין קטן (12-14 ס"מ). ואני שופך ממש מהר. איך אפשר לא לשפוך מהר?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה ששיתפת אותנו בהתלבטות שלך ובחששות שלך. אני רואה בדברייך שאתה מוטרד מגודל איבר המין שלך ומקצב הגמירה שלך וחשוב לי שתדע שגודל האיבר שלך נורמלי לחלוטין; וכי גודל איבר המין שלך לא יקבע כמה טוב תהייה בתור פרטנר מיני וכמה עונג תוכל לגרום או לחוות- מה שייקבע זה עד כמה תהייה תקשורתי תוך כדי, עד כמה תתחשב גם בעונג שלה ועד כמה תהייה פתוח לחוות ביחד חוויה משמעותית. בנוגע לקצב הגמירה- במיוחד בפעמים הראשונות, אבל גם בפעמים אחרות קצב גמירה מהיר זה משהו טבעי ונורמלי. זה סימן שכיף לך וזה סימן שאתה מתרגש וזה קורה לכולם. לפעמים, ככל שיש יותר ניסיון או פחות לחץ והתרגשות, אז קצב הגמירה יכול להיות יותר איטי יותר. כתבת שיש לך ידידה שרוצה לקיים איתך יחסי מין ולא כתבת מה אתה רוצה - אני רוצה שתדע שלקיים יחסי מין זה משהו משמעותי ואתה צריך לקיים אותם עם מישהי שאתה סומך עליה, חושק בה, מרגיש איתה נוח ומרגיש שאתה יכול לדבר איתה בצורה פתוחה וכנה על הכל. אם אתה רוצה לקיים איתה יחסי מין רק בגלל שהיא רוצה, אז אני הייתי ממליצה לך לחכות ולקיים יחסי מין עם מישהי שאתה תרצה בדיוק כפי שהיא תרצה אותך. כמו כן אם תחליט שאתה מעוניין לקיים עם ידידה שלך יחסי מין חשוב שתוודא שהיא באמת רוצה לקיים איתך גם ושהיא לא עושה זאת מסיבות אחרות. זכור שמגיע לך חוויות מיניות כייפיות, מוגנות, משמעותית, בהדדיות והסכמה ולא פחות. כל טוב."

© צילום: Fotolia

מתכוננת להתקדם הלאה

בת 16 שואלת: "אני והחבר שלי ביחד כבר שנה וחצי ויש לנו זוגיות ממש טובה ובריאה. אנחנו מקיימים מידי פעם יחסי מין יבשים עם מכנסיים. דיברנו על זה והבנו שאנחנו שנינו רוצים להתקדם מבחינה מינית, כלומר לא לשכב אבל כן להוריד בגדים, לגלות אחד את השני ואולי להתנסות גם במין אוראלי בשלב יותר מתקדם. קודם כל, הבנתי שבמין אוראלי אפשרי להידבק במחלת מין. שנינו בתולים לגמרי וחסרי ניסיון בכלל, האם זה אפשרי שלמישהו מאיתנו תהיה מחלת מין? אם כן אז לא ניקח את הסיכון. ועוד שאלה נוספת: יש לי המון שיער במפשעה ואני קצת מתביישת בזה ולא רוצה שהחבר שלי יראה אותי ככה. אני לא יכולה לממן לעצמי לייזר ושעווה נראה לי עניין ממש כואב במיוחד באזור רגיש כזה. לגבי גילוח, אני פשוט מפחדת שיגרד לי ויהיו לי פצעים אחר כך. האם יש עוד שיטות להסרה? תודה מראש."

תשובה: היי יקרה. ראשית, אני כל כך שמחה לקרוא על הזוגיות הטובה שלך ושל החבר שלך ואני ממש מאושרת בשבילכם. אני חושבת שהרצון שלכם להתנסות יחד מבחינה מינית הוא דבר נהדר, במיוחד אם את מרגישה איתו בנוח, סומכת עליו ומרגישה שאת יכולה לדבר איתו בפתיחות על הנושא הזה. בנוגע לשאלתך הראשונה: אם שניכם לא התנסיתם בכלל מבחינה מינית בשום מגע עם אף אחד/ת אחר/ת אז אין סיבה לדאגה ואין סיכוי להדבקה במחלת מין. מה שכן, אם מישהו מכם סובל מהרפס, אז חשוב לא לקיים יחסי מין אוראליים בזמן שההרפס פעיל (אם ההרפס רדום אז אין ממה לחשוש) שכן הוא יכול לעבור מהשפתיים לאיברי מין. נקודה נוספת שחשוב לי תשדעו היא ששפיכה בכניסה לנרתיק עלולה לגרום להריון כך שתהיו זהירים. שנית, בנוגע לשיער במפשעה: אני יודעת שזה גורם לך למבוכה ואני ממש מבינה ללבך, אבל אני רוצה שתדעי שאין לך ממה להיות נבוכה או ממה להתבייש. תדעי שכשמקיימים מגעים מיניים אז חשוב לסמוך אחד על השני כדי שתוכלו להרגיש בנוח להיות מי שאתם, מכל זווית או מקום. מה שכן, הייתי מדברת איתו על זה, מספרת לו שאת קצת חוששת כי אף פעם מישהו לא ראה אותך באופן הזה ואת צריכה שהוא יחזק אותך ויגרום לך להרגיש בנוח ובכיף. ואם את רוצה את כן יכולה קצת לדלל את השערות, בזהירות מאוד עם סכין גילוח או מספריים ואת ממש לא צריכה להוריד את הכל. כמו כן, אם בכל זאת תרצי להוריד שיער יש משחות שאיתן אפשר להוריד שיער, אבל קחי בחשבון שגם הן עלולות לגרום לגירוי בעור וכשהשיער צומח אז זה מגרד. כל טוב.

© צילום: Fotolia

מה צריך לדעת על קונדומים?

בן 16 שואל: "שלום. אני והחברה שלי רוצים לקיים יחסי מין ואני לא יודע אם אני יכול לקנות קונדומים בלי מישהו מבוגר. זה פאדיחה לבקש ממישהו ברחוב שיקנה לי ואני גם לא יודע איזה מידות לקנות. אתם יכולים להסביר לי בבקשה? תודה רבה."

תשובה: "היי, כל הכבוד לך שאתה רוצה להגן על עצמך ועל בת הזוג. זה מראה שאתה אחראי ובוגר. אתה יכול לרכוש קונדומים בלי מישהו מבוגר, אין הגבלת גיל על קניית קונדומים. לגבי מידות: רוב הקונדומים הם במידה שווה. ההבדלים בין הקונדומים הם במידות הרוחב וזה כתוב על הקונדום כך: רוחב נומינלי 56 מ"מ (לדוגמא). אז אם זה רחב, תיקח רוחב נומינלי קטן מ-56 מ"מ ואם זה צר תיקח רוחב נומינלי רחב מ-56 מ"מ. מומלץ שתגיע אלינו לאחד ממרכזי היעוץ שמופיעים באתר. אנחנו נראה לך כיצד פותחים ושמים נכון קונדום ונסביר לך את כל מה שצריך לדעת בחינם ותחת סודיות וגם תקבל כמה קונדומים מאיתנו כך שלא תצטרך לרכוש. כל טוב.

 .

תגובות