הטעויות שאסור בשום פנים ואופן לעשות במערכת יחסים. צילום: Fotolia

הטעויות שאסור בשום פנים ואופן לעשות במערכת יחסים

כולנו בני אדם וכולנו טועים, אבל אם אפשר למנוע כמה מהטעויות האלה - אז למה לא? פרוגי כאן עם כל הטעויות שכדאי לכם להימנע מהן במערכת יחסים

מערכות יחסים הן דבר מורכב, לכן כל פעולה שאנחנו עושים במסגרתה חייבת להישקל כמה וכמה פעמים. הנה כמה טעויות נפוצות שאתם פשוט חייבים להימנע מהם אם אתם לא רוצים להגיע לפרידה או לפגוע בבני הזוג שלכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לדבר כל הזמן על האקסית

אחת הטעויות הכי משמעותיות שאתם עלולים לעשות הוא לדבר 24/7 על האקסית. בני הזוג ודאי לא אוהבים כאשר אתם מזכירים אותם וגם אם הם אומרים שלא אכפת להם, בתוך תוכם עדיין אכפת להם. זה מעצבן, מרגיז וגורם לתחושת קנאה בלתי מבוטלת. אתם נמצאים עכשיו בזוגיות עם בני הזוג הנוכחיים ולא עם האקסים, אל תשכחו זאת אף פעם.

לזלזל בבני הזוג

כשאתם מזלזלים, אנשים נוטים להתייחס אליכם באותה צורה. כך זה בכל דבר, לאו דווקא רק בזוגיות - אם, לדוגמא, אתם מזלזלים בלימודים שלכם ובבית הספר, המורים יזלזלו בכם בחזרה ותוכלו לראות את התוצאה של הזלזול שלכם בציונים בתעודה. אותו דבר בזוגיות - ברגע שאתם מזלזלים בפרטנר שלכם, אתם בעצם גורמים להם לזלזל בכם וכך מתחיל לו תהליך של "זלזול הדדי", מה שוודאי לא כיף לאף צד ורק פוגע. ממליצים לכם להימנע בכל תוקף.

אתה מזלזל בי? אני אזלזל בך
אתה מזלזל בי? אני אזלזל בך © צילום: Fotolia

לבטל דייטים באופן קבוע

מכירים את זה שאתם מחכים למשהו כל כך הרבה זמן ובסופו של דבר הוא מתבטל? זוכרים את התחושה המבאסת שמרגישים? אז עכשיו תחשבו מה קורה לבני הזוג שלכם כשאתם מבטלים דייט שהם חיכו לו כל כך הרבה זמן. פה ושם אפשר להבין, הרי כולנו בני אדם ויש לנו עוד דברים לעשות חוץ מלהיפגש עם בני הזוג; אבל ברגע שזה נהיה מגמה ואתם מתחילים לבטל בשביל כל שטות דייט אחר, אתם עושים טעות. חוץ מזה, אל תשכחו שכאשר אתם קוראים "זאב זאב", בפעם השלישית, אף אחד כבר לא יאמין לכם. פטר המסכן למד את זה בדרך הקשה...

חוסר התעניינות הדדית

אחד הדברים שמרחיקים אנשים הוא אגואיזם וחוסר התעניינות הדדי. כשבני הזוג שואלים אתכם איך עבר עליכם היום, אתם מוזמנים לענות להם ולספר להם על היום שלכם כמה שאתם רוצים - אבל אל תשכחו לשאול גם אותם איך היה להם. כי עד כמה שהם מתעניינים בכם, גם הם רוצים לספר לכם מה קרה להם היום ולשתף אתכם בפרטים. תמיד תזכרו שאתם לא היחידים בקשר הזה.

מפגשים עם החברים הכי טובים 

אולי זה נשמע לכם קצת מוזר, אבל ברגע ש"תערבבו" את בני הזוג שלכם עם החברים הכי טובים שלכם - לא ייצא מזה טוב. אם תצאו איתם ביחד פה ושם או שהם יחליפו כמה מילים בניהם זה בסדר, אבל ברגע שבני הזוג והחברים הכי טובים שלכם יתחילו לדבר יותר מדי, לעשות כל מיני שיחות נפש או להיפגש בלעדיכם - אתם תצטערו על הרגע שהכרתם להם אחד את השני. אז נסו להימנע מלערבב יותר מידי ודאגו שהקשר בניהם הוא תמיד בגדר הטעם הטוב.

רגע, זה החבר שלי בכלל!
רגע, זה החבר שלי בכלל! © שאטרסטוק

לרוץ מהר בקשר

אולי זאת קלישאה, אבל זו קלישאה נכונה - אתם רק בני נוער! יש לכם את כל העולם לפניכם, אין לכם בשביל מה לרוץ ולמהר. קחו את הזמן, עשו דברים בקצב שלכם. אל תעשו דברים רק בגלל שאחרים כבר עשו את זה, או רק בגלל שאמרו לכם שזה הגיל או הזמן המתאים לעשות את זה. קחו כמה זמן שאתם צריכים.

מגע לפני קשר רגשי

קודם כל, אנחנו לא נגד מגע; להפך, אנחנו חושבים שזוהי דרך טובה להביע אהבה לבני הזוג. אבל לפעמים אם תשימו לב, בני זוג "שוכחים" לפתח קשר רגשי ועוברים ישר למגע - מה שגורם לפעמים לבעיות בקשר. חשבו לדוגמא על סיטואציה בה אתם רבים: אתם אומרים את הדברים שמפריעים לכם, בני הזוג עושים זאת גם ואז יש שתיקה, שניכם נפגעתם ואף אחד לא יודע איך להמשיך מכאן. אם יש בניכם קשר רגשי חזק, אתם תצליחו לפתור זאת על ידי דיבור ובמקום ולא תצטרכו להגרר לריב נוסף. אם אין בניכם קשר רגשי ויש רק מגע, אתם אולי תנסו לפתור את הבעיה על ידי נשיקות מייק-אפ או חיבוקים. זה אולי יעזור לטווח הקצר, אבל יזיק לטווח הארוך...

תגובות