בלי סודות: "לגיטימי לענג את עצמך גם כשיש לך חברה?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "לגיטימי לענג את עצמך גם כשיש לך חברה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אני בסדר?

בן 14 שואל: "אני כל הזמן חושב על בנות, עירום, אוננות, יחסי מין וכדומה. האם הדבר הוא לגיטימי ובסדר?"

תשובה: "היי, אני מאד שמחה שפנית אלינו ולא נשארת עם ספקות בנושא. אתה בהחלט בסדר וזה מאד לגיטימי. הדבר אופייני לגיל ההתבגרות, או יותר נכון החל מגיל ההתבגרות. אתה לא שונה מרוב הא/נשים. הדבר מאפיין גם בנים וגם בנות. אם אתה רוצה, אתה יכול לאונן ולפרוק קצת את המתח המיני."

© צילום: Shutterstock

על מי אפשר לדמיין בעת עינוג עצמי?

בן 18 שואל: "היי, רציתי לדעת האם זה טבעי לאונן מדי פעם כשיש לך חברה ואם כן, האם זה לגיטימי לאונן על פורנו או להשתמש בדמיון ולפנטז על בנות אחרות שאני מכיר, או שזה קצת בעייתי (אפילו שזו רק פנטזיה ואין רצון אמיתי מחוץ לגבולות הפנטזיה באמת לממש אותה ולעשות משהו עם הבנות האלה, בין אם בנות מפורנו, מתמונות או כאלה שאני מכיר). בינתיים אני מדמיין את החברה שלי כשאני מאונן וזה תמיד נעים, אבל רק רציתי לדעת אם לדעתך גם האופציות האחרות לגיטימיות ואפשר לגוון כשאני מאונן. בתודה מראש!"

תשובה: "שלום לך. אוננות זאת פעולה טבעית ונורמלית ואין צורך להפסיק אותה בגלל שיש לך חברה. אוננות מול פורנוגרפיה לא מומלצת, כיוון שסף הגירוי מצפייה בפורנוגרפיה גבוהה ולאחר מכן קשה להגיע לאותה רמת עוררות מינית מפנטזיות בדמיון. זה בסדר גמור לאונן מהדמיון על מה שמגרה אותך - בין אם זאת חברה שלך או מישהי אחרת. פנטזיות על בחורות אחרות הן דבר טבעי ונורמלי ואין צורך להרגיש שאתה עושה משהו לא בסדר כלפי החברה שלך, כל עוד שהן נשארת בגדר הפנטזיות ולא באות לידי ביטוי במרחב האמיתי. כל טוב."

© צילום: Fotolia

האם ניתן להמשיך לקיים יחסים מיד לאחר שפיכה?

בת 17 שואלת: "כשאני והחבר שלי שוכבים, בסופו של דבר כל אחד מגיע לנקודה שלו שהוא שופך בה; אך לא תמיד אני מגיעה לנקודה הזאת ואני רוצה שנמשיך עוד - אבל לפי מה שאני רואה, הוא כבר לא יכול. בזמן שהוא שופך ואני נוגעת לו באיבר המין יש לו "טיקים" כאלה, כמו שיש לאישה כשהיא מגיעה לאורגזמה, אז אותו הדבר גם יש לגברים אם אני מבינה נכון. לא יוצא לי לשאול אותו אם הוא יכול להמשיך, אני לא יודעת למה... אולי אני מתביישת? גם יש לי את המחשבה הזאת בראש, שאם אני אשאל אז שלא יחשוב שאני רוצה רק את זה... אז השאלה שלי היא האם לאחר שגבר שופך הוא יכול להמשיך מיד לקיים יחסי מין, או שהוא יצטרך הפסקה קטנה?"

תשובה: "שלום יקרה. אני שמחה שכתבת לנו. רוב הגברים לא יכולים להמשיך מיד בתום השפיכה לקיים יחסי מין והם זקוקים לזמן מנוחה בין מגע למגע והדבר נורמלי וטבעי לחלוטין. יש כאלו שכן מצליחים להמשיך מיד אחרי השפיכה, אבל זה תלוי בהרבה גורמים פיזיולוגיים ולא ניתן להסתמך על זה באופן קבוע. אני ממליצה לך לשוחח על הנושא עם בן הזוג שלך ולהעלות בפניו את הנושא. אני מבינה שאת אולי מתביישת או חוששת, אבל חשוב שהוא ידע שאת לא שפכת ושהוא ואת תחשבו יחד על דרכים נוספות שהוא יכול לענג אותך למרות שהוא כבר שפך, כדי שגם את תגיעי לנקודת השפיכה. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות גירוי ידני או אוראלי, באמצעות חיכוך של הגוף, באמצעות אביזרי מין וכדומה. זכרי גם ששיחה פתוחה וכנה על מין ומיניות היא המתכון לזוגיות מספקת ומענגת לאורך זמן. אני גם מבינה שזה לא קל ולפעמים לוקח זמן ליצר פתיחות ושיחה על מיניות, קחו את הזמן. זה תהליך של בניית אמון ופתיחות. את גם מציינת שאם תדברי אז יתכן ו"יחשוב שאת מעוניינת במין" - אני מבינה למה את חשה כך, בחברה שלנו יש נטיה לחשוב שבנים הם אילו שיוזמים ורוצים מין ובנות רק נענות למין ומי שרוצה מין או חרמנית, זה אומר עליה משהו לא טוב. אבל אלו סטיגמות ותפקידים חברתיים, במציאות כולנו ייצורים מיניים עם חשקים ורצונות מיניים. הרצון שלך להיות מסופקת במיניות שלכם הוא מצויין. נסי למצוא את הדרך לתקשר על זה עם הפרטנר שלך, אל תותרי על כך. מוזמנת לפנות אם יעלו שאלות נוספות. כל טוב."

תגובות