מי אמור: "הטלנובלות מציבות רף גבוה מדי לזוגיות" . צילום מסך מיוטיוב

מי אמור: "הטלנובלות מציבות רף גבוה מדי לזוגיות"

"הטלנובלות הציבו לנו רף כל כך גבוה בנוגע למערכות יחסים, שאי אפשר לא הרגיש שחסר משהו" • טור דעה

מי מאיתנו לא גדל או גדלה על "כמעט מלאכים" וחלם למצוא בת זוג מושלמת כמו מר או חסמין או חלמה למצוא מישהו כמו טיאגו, טאצ'ו או בכלל מישהו רגיש כמו רמה? אני מודה שברוב חיי הקצרים, חלמתי למצוא מישהו שהוא גם רגיש, גם חכם וגם חתיך הורס - ממש כמו בטלנובלות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לא משנה באיזו טלנובלה צ]יתם בילדותכם - "המורדים", "מפונקים", "ויולטה" או "סוי לונה" - לכולן יש מכנה משותף אחד: אהבה מושלמת ולא בדיוק מציאותית בין שתי דמויות. אני, לפחות, עוד לא פגשתי בגבר המושלם ללא החסרונות שנראה כמו דוגמן שיצא מפרסומת; ואני בטוחה שישנן עוד המון בנות שעדיין מצפות לפגוש את ה''אביר על הסוס הלבן'' שיבוא ויהפוך את החיים שלהן למושלמים. לא משנה באיזה גיל - כל אחד רוצה להרגיש נאהב ושמישהו דואג לו.

© fotolia

גם אם מצאתם בן/בת זוג ואתם בזוגיות, הטלנובלות הציבו לנו רף כל כך גבוה בנוגע למערכות יחסים, שאי אפשר לא הרגיש שחסר משהו, כמו למשל הציפייה שהגבר צריך להיות רומנטיקן חסר תקנה, להביא לבת זוגו פרחים כל יום ולהסתכל רק עליה. שלא תבינו אותי לא נכון, יש בני זוג כאלה, אבל אי אפשר לצפות מכולם להיות כאלה.

כל צופה טלנובלות מושבע יודע שקיים חוק אחד - כשקיים זוג משמעותי בסדרה (בדרך כלל שתי הדמויות הראשיות) והוא מחליט להיפרד, כמעט תמיד הם יחזרו להיות יחד בסוף. לא משנה כמה זמן יעבור ומה הסיבה לריב, הם נועדו אחד לשנייה ושום דבר לא יוכל להפריד ביניהם!

אותי, אישית, מאד מרגש לראות במציאות זוגות אשר חוזרים אחד לשנייה לאחר פרידה ממושכת; וזה מרגיש כאילו הם פשוט נועדו להיות ביחד ושזה משמיים, אבל עם כמה שזה יפה - לא תמיד הדברים מסתדרים כך ולא כל זוג שנפרד זוכה לקאמבק מפואר ורומנטי. 

"במציאות, נדיר שזה יקרה" © shutterstock

בני הנוער שצופים בטלנובלות האלו, לרוב לא בעלי עבר עשיר ומלא ניסיון במערכות יחסים רומנטיות.  הם ''לומדים'' מהטלנובלות כיצד מערכת יחסים בין בני זוג נראית ומאמינים שכך גם צריכות להיות רוב מערכות היחסים במציאות. נראה כאילו בטלוויזיה לרוב מאד קל לאותם זוגות "להתנסות" וכמעט שאין להם מבוכה אחד מהשני. מה שבמציאות קצת אחרת -  רוב בני הנוער מרגישים מאוד חסרי ביטחון בתחום הזה ויש משני הצדדים מבוכה מוחלטת הנובעת מחוסר ניסיון.

יפה שבני נוער לומדים ומתנסים יחד, אך בטלנובלות נדמה שהדמויות כבר מנוסות ומוכנות למערכת יחסים רצינית כבר בגיל 14. הדבר מציב לאותם בני נוער רף די גבוה: למצוא בן או בת זוג כה מושלמים, שיראה כאילו יצא מפרסומת, מכילים ורגישים כבר בגיל כל כך צעיר.

שוב, אני לא אומרת שזה לא אפשרי ויצא לי לפגוש בכמה זוגות כאלה, אך לרוב הדברים לא קורים ולא רק שזה מאכזב, זה גם מלחיץ. הדבר מעורר מחשבות כמו: "מה יקרה אם לא אמצא את בן או בת הזוג המושלמים עד גיל 16 או אפילו 20?" אני כאן כדי להגיד לכם שלא יקרה כלום, זה בסדר גמור לא למצוא את הנפש התאומה שלך בגיל כל כך צעיר (יש אנשים שאפילו מחפשים כל חייהם!) ובזמן שאתם עוד בונים את עצמכם ואת האישיות שלך.

"לא רק שזה מאכזב, זה גם מלחיץ" © fotolia

אף על פי שזה כיף גדול ובסדר גמור לראות טלנובלות ופשוט להתאהב במערכות היחסים וכל הריבים והקנאה והדרמה בין הזוגות המאוהבים, חייבים לזכור שבסך הכל מדובר בדמויות ושהחיים הרבה יותר מורכבים מזה. אי אפשר לצפות ממישהו שיהיה מושלם כמו דמות בטלוויזיה. תורידו קצת ציפיות ותראו שמה שיש בפועל הוא לא כל כך גרוע כמו שחשבתם. 

 
תגובות