בלי סודות: "מהם יחסי מין יבשים?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מהם יחסי מין יבשים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

מה זה "על יבש"?

בן 15 שואל: "שלום, אני לא כל כך יודע מהם יחסי מין על יבש... אפשר הסבר בבקשה? הבנתי שזה עם בגדים אבל לא מובן לי ההיגיון... תודה."

תשובת היועצת: "היי לך, יחסי מין על יבש הינם כאשר שני הפרטנרים משפשפים את איברי המין שלהם, אך ללא חדירה. זה יכול להיות עם בגדים או בלי בגדים. יחסי מין הם יחסים והם הרבה יותר מחדירה או אורגזמה, ויש הרבה דרכים ליהנות מלבד חדירה. זו פשוט עוד אחת מהדרכים להרגיש נעים ולעשות אחד לשני כיף. בהצלחה!"

© צילום: Fotolia

צריך קונדום?

בת 17 שואלת: "היי ,אני והחבר שלי בני הזוג הראשונים אחד של השני (לא היה לאף אחד מאיתנו פרטנרים אחרים), ורציתי לשאול האם בקיום מין אוראלי נצטרך להשתמש בקונדום? ואם אפשר גם הסבר למה כן או לא. תודה." 

תשובת היועצת: שלום לך, אם אתם הראשונים אחד של השניה אז אין צורך להשתמש בקונדום. מחלות המועברות במגע מיני עוברות רק במידה ולמישהו יש מחלה כזו. ממחלה כזו נדבקים ביחסי מין לא מוגנים ומכיוון שלא היו לכם כאלה, אין מה לדאוג. מה שכן, אם את לא מעוניינת לעשות לו מין אוראלי בלי קונדום כי זה מגעיל אותך או משהו כזה, אז את יכולה לבקש ממנו לשים קונדום. בנוסף, חשוב שתדעי שאם את לא רוצה שהוא ישפוך בפה שלך, זאת זכותך המלאה ותוכלי להגיד לו שייצא לפני שהוא שופך. כל טוב."

© צילום: Fotolia

להחזיק יותר זמן

בן 16 שואל: "איך אפשר להגיע למצב שלוקח יותר זמן להגיע לאורגזמה? אני שופך אחרי בערך חמש דקות."

תשובת היועצת: "היי, אדם רגיל ונורמלי שופך אחרי 2-5 דקות, כלומר: חמש דקות היא ממש, אבל ממש לא שפיכה מהירה. אחת הבעיות היא שנערים צופים בסרטים פורנוגרפים, חושבים שמה שמראים שם זה מה שצריך להיות ואז נכנסים כל מיני עיוותים לחיים של אותם נערים. נערים רבים גם מרבים לאונן מול סרטים פורנוגרפיים וכתוצאה מכך, אחרי 3-4 שנים של צפייה ואוננות, הם מגיעים לזוגיות ומגיעים לאורגזמה אחרי זמן מאד ממושך או שלא מצליחים להגיע ונאלצים להפסיק את יחסי המין ולאונן כדי לשפוך. הדבר נגרם כתוצאה מהאוננות הממושכת מול הפורנו וזו למעשה בעייה בתפקוד המיני ולא תפקוד מיני תקין. יחסי מין עם חדירה שנמשכים מעל לחמש דקות, גורמים לרקמת העור העדינה שבנרתיק של הנערה להתייבש ואז החדירה הופכת ללא נעימה, כואבת, פוצעת ומאד בעייתית. לכן, חמש דקות כפי שאתה כותב לנו, זה מעולה ואין שום סיבה לעכב את הגמירה. כל טוב."

תגובות