אין הזדמנות שנייה: כך תצרו רושם ראשוני טוב בדייט ראשון. צילום: Fotolia

אין הזדמנות שנייה: כך תצרו רושם ראשוני טוב בדייט ראשון

ודאי נתקלתם באמירה "אין הזמנות שנייה לרושם ראשוני" - לא משנה עד כמה נעמיק את ההיכרות שלנו עם אדם כלשהו, המחשבות הראשונות שיעלו לנו ברגע שנראה אותו לעולם לא יימחקו. זה נכון לכל דבר, במיוחד לגבי דייטים

יש מקרים בהם הרושם הראשוני הוא קריטי ביותר, כמו בדייט ראשון: כולנו יכולים להסכים כי במידה ונוצר רושם ראשוני לא טוב לגבי הפרטנר, הסיכוי שנמשיך לנהל מערכת יחסים כלשהי איצו או איתה הוא אפסי. על מנת למנוע סיטואציות כאלו, קבלו כמה טיפים ליצירת רושם ראשוני מעולה בדייט ראשון.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הקפידו להריח טוב

מכירים את הנערה מהשכבה ש"מריחים עליה" שהיא לקוחה קבועה של חברת טיפוח, או את הילדים שדאודורנטים הם בגדר המלצה עבורם? כל אלה ככל הנראה נחרטו בזכרונכם לעד ולא סתם – הריח של האנשים הסובבים אותנו הוא אחד הדברים המשמעותיים והמשפיעים ביותר על הדעה שלנו לגביהם, בייחוד בפגישה הראשונה שלנו עימם.

לכן, מומלץ ואף הכרחי לשים בושם או למרוח תכשיר כלשהו בעל ריח נעים (בשום אופן לא חזק מדי!) שמחזיק לאורך זמן רב. במידה והריח של הבושם או התכשיר נודף במהירות, הכניסו אותו לתיק ומדי פעם במהלך הדייט נצלו הזדמנויות לשים אותו עליכם. בדרך זו, הפרטנר שלכם לא רק יתרשם מכם לטובה ברגע שהוא יראה אתכם, אלא שהוא גם יחשוב עליכם במשך זמן רב לאחר הפגישה.

ריח הוא גורם חשוב ביצירת רושם ראשוני
ריח הוא גורם חשוב ביצירת רושם ראשוני © צילום: Fotolia

השקיעו זמן בבחירת הלבוש

הלבוש בדייט הראשון הוא קריטי וחיוני ביותר לשם יצירת רושם ראשוני טוב, לכן יש להשקיע מספיק זמן בבחירתו. השקיעו בבחירת הצבעים, דאגו לגהץ את כל הבגדים והורידו את כל הכתמים. כך הרושם שיווצר עליכם הוא שהדייט אכן משמעותי עבורכם ושהשקעתם זמן רב בהתארגנות אליו. 

מצד שני, אין צורך להגזים, זו בסך הכל פגישה עם נער או נערה אחרים, לא פגישת עסקים: אינכם צריכים בשום אופן לקנות וללבוש בגדים ממותגים יקרים באופן מוגזם. זאת מפני שבנוסף למחיר הגבוה שתשלמו, ייתכן שהרושם הראשוני שתיצרו יהיה שאתם "מתנשאים" ו"שוויצרים" - תכונות שאף אחד או אחת מתחברים אליהן.

שימו לב לשפת הגוף שלכם

דמיינו אילו תחושות ומחשבות יהיו לכם במידה ובן או בת הזוג שלכם יופיע עם פרצוף "תשעה באב" ויתנהגו כאילו הכריחו אותו להיפגש עימכם. ככל הנראה לא תהיו מרוצים מכך ומן הסתם שגם לא תהיו מעוניינים בדייט שני. בדיוק כפי שאתם לא הייתם רוצים שיתנהגו כך כלפיכם, כך גם בת/בן הזוג השני. לכן, הקפידו להגיע לדייט מחויכים ואף הציעו בעדינות חיבוק, משום שכך יווצר עליכם רושם של אנשים חיוביים, שמחים וחייכנים.

מנגד, במידה ותשדרו שאתם "עושים טובה" שהגעתם לדייט ותתנהגו בחוסר נחמדות כלפי הפרטנר שלכם (לדוגמה – לא תיצרו קשר עין, תשלבו ידיים, תעשו "פרצוף" וכדומה), לא משנה כמה תתאמצו לאחר מכן, עדיין תצטיירו באור שלילי בעיניהם עקב הרושם הראשוני הרע שנוצר לגביכם.

© צילום: Fotolia

החמיאו והתעניינו

הרגעים הראשונים בדייט הראשון הם בדיוק המקום וההזדמנות למחמאות, שאלות ומשפטי פתיחה שנונים (ולא, "אבא שלך גנן?" הוא לא משפט פתיחה שנון). החמיאו על הלבוש, הריח או כל דבר אחר העולה על רוחכם. בדרך זו, הרושם הראשוני שיווצר לגביכם יהיה מעולה וישפר בהמשך את הקשר בינכם (במידה ויהיה כזה). עם זאת, היזהרו לא להגזים עם המחמאות, שכן הצד השני עלול לפרש אותן בצורה קצת שונה ממה שהתכוונתם.

כולנו שונים אחד מן השנייה ונמשכים לסוגי אנשים אחרים; לכן, הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם הוא פשוט להיות עצמכם. התנהגו בטבעיות, צרו רושם ראשוני טוב בדרך שאתם סבורים שהיא הנכונה ביותר ואל תתנו לאף אחד לשנות אתכם ואת דרך תפישת עולמכם. השתדלו לא לקבוע באופן חד משמעי את דעתכם על הדייט שלכם רק לפי הרושם הראשוני שנוצר לכם לגביו, משום שבדיוק כפי שאתם לא הייתם רוצים שישפטו אתכם רק על פי זה, כך גם הם לא היו רוצים בכך.

 
 
תגובות