בלי סודות: "איך יודעים אם נקרע קונדום?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "איך יודעים אם נקרע קונדום?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מגיע ממשפחה מסורתית ועדיין רוצה לפלרטט עם בנות

בן 16 שואל: "המשפחה שלי דתייה ואני ממש לא. הבעיה שלי היא כזאת: כל אחד שמגיע לגיל ההתבגרות צריך סיפוק מיני... אבל אני לא נפגש עם בנות בשום מקום, לא בסניף, לא בשכונה, לא בבית הספר; לכן אין לי את הסיפוק. בתור תחליף, אני משתמש בצפייה בפורנו ועינוג עצמי. אני לא מרוצה מהמצב ומרגיש מתוסכל מאוד, כי אם אכיר מישהי לא אוכל לתקשר איתה כמו בן אדם כי המשפחה שלי לא תסכים. עוד בעיה היא שאני לא חושב שאני נראה טוב (יש לי נמשים ואני נמוך) ואני חושש שאגיע למצב שאצטרך לדבר עם בנות ולא אדע מה לעשות, כי זה בחיים לא קרה לי... מה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "היי, תודה שפנית אלינו. מבינה את הסיטואציה הבעייתית והמתסכלת. קודם כל - אוננות זה טוב ומעולה, ובאמת יכול לתת לך את הסיפוק שאתה צריך כרגע. לגבי הצפייה בפורנו, חשוב לי לציין כי התכנים שמוצגים שם הם לא מציאותיים ומדובר בשחקנים; ולכן חשוב שכשתגיע לסיטואציה מינית בחייך תדע שהיא תהיה שונה מאד ואין לך סיבה להילחץ או לחשוש שלא תראה כמו שהשחקנים בפורנו נראים. אז לגבי האוננות, הייתי מציעה לך גם לדמיין ולפנטז בעצמך... זה יכול להיות לא פחות נחמד. לגבי המראה שלך - בסופו של דבר, הכל עניין של ביטחון ושל מה שאתה משדר! לכן, זה לא באמת משנה אם אתה נמוך או גבוה, שרירי או צנום, כל עוד תהיה בטוח בעצמך ובמי שאתה - אין סיבה שלא תמצא מישהי! אם יש לך אופציה לצאת עם חברים, להרחיב את המעגל החברתי ולהכיר בנות, אני ממליצה לך לצבור ניסיון - לדבר ולנהל שיחה עם מישהי שמעניינת אותך. בסופו של דבר, זה לגמרי עניין של ניסיון ואחרי כמה פעמים שתדבר עם מישהי אתה תראה שזה ממש קטן עלייך."

© fotolia

למה מאחר המחזור?

בת 17 שואלת: "שלום. אני והחבר שלי התחלנו לקיים יחסי מין לפני שבועיים, תמיד עם קונדום ובהקפדה. אתמול במהלך יחסי המין ירד לי קצת דם עם כתמים חומים - האם זה היה קרום הביתולין? בנוסף, מאחר לי המחזור בשלושה ימים וזה קצת מוזר לי. אולי בגלל קיום יחסי המין מתעכב המחזור? לא נקרע לנו הקונדום או משהו כזה וגם אם תוך כדי האקט הוא דחף לי אצבעות זה היה אחרי שניגב את ידיו במגבון, מאוד הקפדנו על הכל. אם כך, מה הסיבה לאיחור במחזור? חשוב לציין שהייתה מרגישה כאבים בטן כמו במחזור יומיים לפני שהייתי אמורה לקבל והיו לי כתמים חומים שמעידים על המחזור שעומד להגיע - זה לא קרה הפעם."

תשובת היועצת: "שלום לך. ראשית, אני רוצה לשבח אותך ואת בן-זוגך על האחריות וההגיינה עליהן אתם מקפידים בעת קיום יחסי המין. תחילת קיום יחסי המין היא תקופה חדשה ומרגשת, המלווה גם בחששות ולעתים במתח, ועל כן תחושותייך מאוד נורמליות והגיוניות. מתח זה עלול גם להשפיע ולשבש את מועד הגעת הוסת (הדימום של המחזור). בעיקרון, איחור של שלושה ימים לא נחשב כאיחור כלל. מפנייתך, נראה לי שההכתמה הדמית וכאבי הבטן שדיווחת עליהם הם התחלה של הוסת ונראה שהכל תקין. בנוסף, נשמע שאין כלל סיבה לדאגה מכיוון שאתם מאוד אחראיים ושומרים על עצמכם בקיום יחסי המין. בכל אופן, אם הוסת לא מגיעה תוך שבועיים, צרי עמנו קשר שוב. את יכולה גם בשיחה טלפונית, לכל אחד מסניפי דלת פתוחה המופיעים באתר שלנו."

© fotolia

איך משתמשים נכון בקונדום?

בת 18 שואלת: האם זה בסדר לקיים יחסי מין רק עם קונדום? האם אין בדבר סכנה כל עוד שמים את הקונדום נכון? התחלתי לקיים יחסי מין בזמן האחרון ולכן החשש, אין סיכוי שברגע שהתרחשה שפיכה הקונדום קצת נקרע? איך יודעים שקונדום נקרע?

תשובת היועצת: "שלום, אני רוצה לשבח אתכם על כך שאתם מגנים על עצמכם ומשתמשים בקונדום. זה ממש לא מובן מאליו ומעיד על בגרות ואחריות. אין אמצעי מניעה שנותן הגנה של 100% אבל קונדום, כשמשתמשים בו בצורה נכונה, נותן הגנה גבוהה מאד הן לנושא הריון והן לנושא מחלות מין. כלומר, קונדום למעשה נותן הגנה כפולה. כעת לנושא השימוש הנכון:

1. קונדומים עדיף לרכוש בבית מרקחת, שם הרוקח יודע היכן למקם את מדף הקונדומים ולא לחשוף אותם לחום - כי קונדומים שנחשפים לחום עלולים להיקרע בעת השימוש.

2. יש להסתכל בתחתית האריזה על תאריך התפוגה של הקונדום. קונדומים יוצאים מפס הייצור כשהם טובים לשימוש לחמש שנים קדימה. אין לרכוש קונדומים שפג תוקפם ועדיף לא להשתמש בקונדומים שגילם עולה על 4 שנים.

3. אחרי רכישת הקונדומים, יש לשמור עליהם במגירה או בארון בטמפרטורת החדר.

4. יש לפתוח את הקונדום מצד משונן אל הצד המשונן שממולו ולא מהצד החלק. כך הם נפתחים בקלות.

5. על מנת לשים נכון את הקונדום, יש לאחוז בכיפה שלו בשתי אצבעות ולהוציא ממנה את האוויר, ולא לעזוב את האחיזה הזו עד שהקונדום מולבש על איבר המין הזכרי. יש למקם את הקונדום מעל איבר המין הזכרי כאשר הוא בזקפה מלאה, אז לגלגל עליו את הקונדום עד לבסיסו - ורק אז ניתן לעזוב את שתי האצבעות שאחזו בכיפה. כך למעשה נוצר מצב בו יש מקום פנוי בכיפת הקונדום שאינו צמוד לאיבר המין הזכרי עצמו וכך זה אמור להיות. לא מותחים את הקונדום עד הסוף.

6. כשהזרע נמצא כבר במקום הפנוי שבכיפת הקונדום, אין לצאת מהנרתיק מבלי שהחבר אוחז בידו בבסיס איבר מינו יחד עם הקונדום - כדי שלא יהיה מצב שהקונדום יורד ממנו ונשאר בנרתיק.

7. אין להשתמש שנית בקונדום המשומש!

8. אם קונדום נקרע, רואים את זה. זה לא משהו שניתן לפספס, כמו בלון שמתפוצץ.

9. אם נקרע קונדום, יש לקחת מיד כדור לשעת חירום. 

10. אין לשים עם קונדום חומר שמכיל שמן, כי שמן מזיק לקונדומים ועלול לגרום להם להיקרע. על הקונדומים יש חומר סיכה שמרגיש ונראה כמו שמן אך זהו חומר סיכה על בסיס מים."

 
תגובות