בלי סודות: "מותר לצאת עם מישהו שגדול בשלוש שנים?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מותר לצאת עם מישהו שגדול בשלוש שנים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך להתחיל איתה?

בן 13 שואל: "שלום, רציתי לדעת: איך להתחיל עם ילדה שאתה אוהב?"

תשובת היועצת: "שלום לך, זה נפלא ונהדר שאתה אוהב אותה ורוצה להתחיל איתה. כל אחד יכול למצוא לעצמו את הדרך הנכונה שמתאימה לו להתחיל עם מישהי או מישהו שהוא מעוניין בו. אני ממליצה לך לנסות לדבר איתה ולנסות להתקרב אליה. הדבר החשוב הוא שכשאתה עושה את זה, הייה נעים ומכבד ואל תגיד לה דברים שיכולים לפגוע בה או לגרום לה להרגיש לא נעים. אתה יכול לשאול אותה על איזה תחביב שאתה יודע שיש לה ולהתחיל לדבר איתה על זה, או על איזו סדרת טלוויזיה שאתה חושב שהיא אוהבת ותוכלו לצחוק עליה ביחד. אני ממליצה לך לבדוק אם נעים לכם לדבר ביחד ואם כיף לך איתה. במידה ואתה כבר מכיר אותה ואתם קרובים, תמצא זמן שאתם רק שניכם ואתם ביחד נהנים ותוכל להגיד לה איך היא גורמת לך להרגיש ושאתה רוצה להיות חבר שלה. אני יודעת שזה מלחיץ ולא פשוט בכלל, אבל תחשוב על זה שאתה אוהב אותה כמו שהיא ומגיע לך שהיא תאהב אותך כמו שאתה! לכן תהיה עצמך ותראה לה שאתה תתייחס אליה באהבה וכבוד וששווה לה להיות חברה שלך!"

© צילום: Shutterstock

הגיל מתאים?

בת 14 שואלת: "יש לי חבר בן 17 ואנחנו ממש בטוחים באהבה שלנו. אנחנו מאוהבים אחד בשני ממש ורוצים שהקשר שלנו ימשך ושלא ניפרד. הבעיה היא שיש בינינו הפרש של שלוש שנים, השאלה שלי היא אם להמשיך את הזוגיות או להיפרד ממנו ולחפש מישהו בגיל שלי?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה מאוד שאת פונה אלינו עם השאלה. ראשית, אני אגיד שמבחינת החוק בגיל שלך מותר להיות עם מישהו שהוא עד שלוש שנים גדול ממך, כלומר אתם בתוך הטווח התקין. אני מנסה להבין את השאלה שלך, כי מצד אחד את אומרת שאתם מאוהבים ומצד שני שואלת אם להישאר יחד, כי כנראה יש משהו שמטריד אותך. האם את מרגישה שיש משהו שלא מותאם בפער הגילאים שלכם? האם ההורים יודעים על הקשר? האם זה משהו שאתם מסתירים? כי הדברים הללו יכולים להיות מטרידים. פערים ביניכם יכולים להוביל לרצונות שונים ולהתקדמות בקצב שונה מצידך וגם מצידו. חשוב שקשר יהיה מכבד ומאפשר, שתרגישי שאת יכולה לבטא את אהבתך בקצב שנכון לך, ללא כל תחושה של לחץ. כי קשר זוגי יותר מהכל צריך להיות דבר נעים ומכיל שממלא אותך באושר ובביטחון."

© צילום: Fotolia

על עינוג עצמי

בת 15 שואלת: "שלום, התחלתי לאונן לפני כמה חודשים ויש לי שתי שאלות: קודם כל, למה האורגזמה שלי קצרה כל כך? יש לי זרם של שתי שניות ברגל וישר חולפת הנעימות... זה לא נשמע לי נורמלי.
בנוסף, למה ככל שאני עושה את זה יותר אז לוקח לי יותר זמן להגיע לאורגזמה? ביום הראשון יכול לקחת לי עשר דקות, ביום השני עשרים וביום השלישי שעה... המון בנות אומרות שהן עושות את זה שלוש פעמים ביום כל יום ואני לא מבינה איך זה מצליח. קשה לי אפילו פעמיים לעשות את זה ביום... זה נורמלי?"

תשובת היועצת: שלום לך, אני שמחה שאת מתעניינת וחוקרת את הגוף שלך ואת התחושות שלך באוננות. קודם כל, הגעה לאורגזמה היא דבר מאוד אינדיבידואלי ומשתנה בין אחת לשנייה. חשוב שתדעי שזה נורמלי בהחלט וזה בסדר שאת חווה אורגזמה קצרה. את לומדת להכיר את הגוף שלך, מה נעים לך ומה גורם לך להנאה וסיפוק. את יכולה להתנסות בסוגי מגע שונים, באזורים שונים (בדגדגן, החדרת אצבעות לפתח הנרתיק וכדומה) ולהבין מה יותר נעים לך ומה לא וללמוד מה גורם לך לאורגזמה יותר מספקת. יכול להיות שבהתנסויות שונות תחווי אורגזמות באורכים שונים ויכול להיות שכך הגוף שלך מגיב ושהאורגזמות שלך קצרות יותר. חשוב שתדעי שלפעמים אנחנו משוות את המציאות לסרטים בהם אורגזמה נראית ארוכה ועוצמתית אך לרוב זה לא מתבטא כך במציאות ולכן ההשוואה לא רלוונטית. בנוסף, כמו שאמרתי, חווית האורגזמה משתנה בין אחת לשנייה ולכן גם הזמן שלוקח להגיע אליה לא חד משמעי. אין לך מה לחשוש ולחשוב שזה לא נורמלי, כי זה לגיטימי לחלוטין. פעמים רבות ככל שהגוף לומד לחוות מגע ואוננות, לוקח לו יותר זמן להגיע לסיפוק. זה יכול להתבטא גם באוננות שלך עם עצמך וגם בקיום יחסים עם בן זוג. לכן, יכול להיות שבפעמים הראשונות ההגעה לאורגזמה תהיה מהירה יותר כי הגוף מתרגש מאוד מהמגע הראשוני, ולאט לאט הגוף יתרגל ויכיר את המגע הזה וייקח לך יותר זמן להגיע לחוות אורגזמה. בהצלחה!"

תגובות