בלי סודות: "איך מרגישים בעת אורגזמה?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "איך מרגישים בעת אורגזמה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יש מידה לקונדום?

בן 15 שואל: "היי, אני עומד לקיים יחסי מין בקרוב ורציתי לשאול אם יש מידות לקונדומים. אם כן, כמה סנטימטר הם כל מידה?"

תשובת היועצת: "שלום ותודה שפנית אלינו. אני מאוד שמחה שאתה בוגר ואחראי להשתמש בקונדום. אין מידות לקונדומים, היות והקונדום הוא מוצר גמיש מאוד. אנחנו ממליצים לערוך אימון לבישת קונדום כדי שתוכל לתרגל ולהיות רגוע בזמן קיום יחסי המין, מומלץ גם לאונן עם קונדום כדי להתרגל לתחושה. כאן תוכל למצוא מידע מאתר דלת פתוחה על השימוש בקונדום."

© צילום: Shutterstock

לא מצליח לתפקד

בן 16 שואל: "במהלך יחסים אינטימיים עם החברה שלי, אני מרגיש שאיבר המין שלי לא ב'תפקוד מלא'. מה עליי לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ושאתה מתייעץ בקשר לדברים שמטרידים אותך. לא כל כך ברור מדבריך מה הכוונה כשאתה אומר שאיבר המין שלך לא בתפקוד מלא. בתשובתי אתייחס למספר מצבים שיכולים להתאים להגדרה שלך. אתחיל במצב בו אין זקפה מלאה או שהיא יורדת בזמן קיום יחסי המין. בזמן עוררות מינית, הרבה דם זורם לאיבר המין וגורם להגדלה שלו ולהעמדתו וזה קשור במידת המשיכה שלך והרצון לקיים יחסי מין. עם זאת, לעיתים איבר המין אינו עומד מספיק או שהופך לרפוי מסיבות שלא כל כך ברורות לנו, למרות שאנחנו רוצים וקיימת משיכה. זו תופעה נורמלית לגמרי והיא יכולה לקרות לכולם ובכל גיל. חשוב לא להילחץ כאשר זה קורה, אפשר לנוח קצת ולאחר מכן לנסות שוב. אני יכולה להמליץ לך להקדיש יותר זמן לדברים ביחסי המין שאינם דווקא חדירה, כמו נשיקות, חיבוקים ועוד אקטים שיכולים להגביר תשוקה. במידה והתכוונת למצב בו אתה שופך מהר, חשוב לי לומר שגם זו תופעה נורמלית לחלוטין. בניגוד למה שרגילים לחשוב או לראות בפורנו, שפיכה מתרחשת בדרך כלל כעבור דקות בודדות. האם זה משהו שהחברה שלך העירה לך עליו? אם כן, כדאי לדבר על הדברים, להסביר שזה נורמלי לגמרי ואולי לחשוב יחד איך יהיה לשניכם נעים וטוב יותר. בהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

זו אורגזמה?

בת 19 שואלת: "שלום. החבר שלי קנה לי ליום ההולדת ויברטור, משום שבכל פעם שאנו שוכבים אני מרגישה מאוד קרובה לאורגזמה - אבל אף פעם לא מצליחה להגיע להרגשה או לסממן כלשהו ואנחנו מאוד רוצים להגיע לשם. ניסיתי להשתמש בויברטור בפעם הראשונה ולאחר כמה דקות של שימוש והרגשה מאוד טובה (כמו ההרגשה הכי טובה שיש לי כשאני שוכבת עם החבר שלי), פתאום נשפך ממני נוזל בכמות לא קטנה. בהתחלה חששתי שזה אולי שתן, משום שהיה לי מעין דחף להשתין במהלך השימוש ובאותם רגעי שיא. קורה לי לא מעט שאני 'משפריצה' במהלך היחסים עם החבר שלי ויכול להיות שזה גם מה שקרה עכשיו, אבל לא הרגשתי איזושהי תחושת 'שיא' יותר מכל פעם אחרת. לפי מה שהבנתי, כששופכים כן אמורים להרגיש את התחושה הזו. יש לי כמה שאלות: האם יכול להיות שהגעתי לאורגזמה גם אם לא הרגשתי את תחושת ה'שיא'? האם שפיכה נשית בהכרח מעידה על אורגזמה? אם כן, למה אני לא מרגישה את תחושת ה'שיא' המדוברת כשאני משפריצה? אם לא, איך אדע שאני מגיעה לאורגזמה? ושאלה יותר כללית: האם מהפעם הראשונה שאצליח להגיע לאורגזמה, אוכל להגיע בקלות יותר בפעמים הבאות? כלומר, האם מדובר באיזשהו 'מחסום' שכשעוברים אותו בפעם הראשונה קל יותר להגיע לשם בהמשך? המון המון תודה!" 

תשובת היועצת: "שלום לך. אני מבינה משאלתך שאת נמצאת בחיפוש אחר האורגזמה הנשית ומתוסכלת מכיוון שאינך מבחינה בה בהכרח. ממה שאת מתארת, נשמע שיש לך יחסים טובים עם החבר, שהוא דואג לך ושאתם מדברים על חוויותיכם האינטימיות. גם העובדה שרכש לך ויברטור מעידה על הפתיחות שלכם בנושא וזה נפלא - ועל כך כל הכבוד לכם. אורגזמה נשית היא דבר מאוד סובייקטיבי וכל בחורה מרגישה זאת אחרת. יש גם שוני במה שאישה מרגישה בהזדמנויות שונות. אין נוסחה קבועה לאורגזמה. לעתים, כאשר אנו נחשפות לסרטים וסדרות, או אולי פורנוגרפיה, התפיסות שלנו מושתתות על הדימויים מהעולמות האלה. חשוב לזכור שמה שאנו רואות או שומעות מסיפורים הן חוויות לא אמתיות ולא מדויקות. התפיסות האלה יכולות להפעיל הרבה לחץ על מה שאנחנו מגדירות כאורגזמה או לא והדבר עלול לייצר עוד מצבים מתסכלים. חשוב להיות מודעות לדברים אלה כדי לעזור לנו להוריד את הציפיות ולהתאים אותם למציאות שלנו - דבר אשר יעזור לנו ליהנות ולהירגע יותר בזמן היחסים. לגבי שאלתך לגבי שפיכה נשית (השפרצה): מדובר בשחרור של נוזל (שונה מנוזל הנרתיק) על ידי בלוטות הנמצאות ליד השופכה. זה יכול לקרות לפני האורגזמה או במהלכה ולעיתים מרגיש כאילו נוצרת תחושה של דחף למתן שתן כפי שאת מתארת. השפיכה הנשית לא בהכרח מעידה על אורגזמה, זהו תהליך גופני שמתרחש אצל חלק מהנשים, ויכול לקרות כפי שאמרנו לפני או במהלך האורגזמה."

© צילום: Fotolia

"לגבי שאלתך על ההבדלים בין פעם לפעם, "המחסום" אותו את מתארת יכול להיות קשור לדברים אחרים שמשפיעים על ההנאה המובילה לאורגזמה. פעמים רבות נראה כי יש קשר בין המצב הנפשי, המחשבות והרגשות שלנו לתגובות הגופניות. חשוב ליהנות מהתהליך ביחסי המין עם בן הזוג ולהשתחרר מהדחף להגיע לאורגזמה. נשמע ממה שאת מתארת שאת מגיעה להנאה וזה נהדר. תאפשרי לעצמך להרגיש נוחות, החל מהמקום בו אתם נמצאים, הרצון להיות ביחד בכל פעם, רמת העוררות המינית שלך והרוגע בו את נמצאת בכלל. אם את נמצאת בלחץ מסיבה כלשהי זה עלול להשפיע על היכולת שלך להגיע לאורגזמה. נשמח להזמינך אלינו לשיחה נוספת בנושא זה וכל מה שרק תרצי בעתיד. תמשיכי לחקור את גופך, אך היי שלמה עם עצמך. כאן בשבילך לכל דבר."

 

 
תגובות