בלי סודות: "כיצד לגשת לבחור בו אני מאוהבת?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "כיצד לגשת לבחור בו אני מאוהבת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יש סיכוי להריון?

בת 17 שואלת: "קיימתי יחסי מין עם קונדום. האם יש סיכוי להריון? תודה."

תשובת היועצת: "שלום לך, אם לא הייתה בכלל חדירה ללא קונדום, הקונדום לא נקרע ולא ירד מאיבר המין הזכרי ונשאר בנרתיק שלך - אז אין סיבה לחשוש מהריון. אם בכל זאת את חוששת, כדאי שתחשבי מה יפחית את הלחץ להבא, אולי להשתמש גם בגלולות נגד הריון כדי לאפשר לך להנות בלי להילחץ. כל טוב."

© Fotolia

קוצים מגרדים לאחר גילוח

בת 12 שואלת: "גילחתי את איבר המין שלי במקלחת כי שערות הערווה שלי היו ארוכות ומתולתלות. צמחו לי עכשיו קוצים וזה לא נעים. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך. את נמצאת בעיצומו של גיל ההתבגרות, גיל שמלווה בשינויים רבים בגוף ובנפש ומעורר הרבה שאלות, התנסויות והתרגשות רבה. בין כל סימני המין המשתנים, הסימן הראשון לתחילת גיל ההתבגרות הוא הופעת שיער הערווה. שיער זה הוא מה שמבדיל, בין השאר, בין היותך ילדה להפיכתך לנערה ואחר-כך לאישה. שיער זה נחוץ להגנה על אזור איבר המין ופתח הנרתיק מזיהומים, כמו הריסים בעיניים והשיער באף שמגינים על העיניים והאף מחדירת גורמים מזהמים. שיער הערווה שומר גם על טמפרטורה מתאימה באזור. מסיבות אלו, אין צורך להסיר את שיער הערווה. יש כאלה המעדיפים להסיר אותו, מסיבות אסתטיות. זו העדפה לגמרי אישית. אם שיער הערווה שלך מפריע לך מאיזו שהיא סיבה, אני ממליצה לך לגזור אותו בעדינות ולא לגלח. גילוח השיער יגרום לגדילת שיער דוקר, וגם עלול לגרום לפצעונים וזיהומים באזור. אני מאחלת לך להמשיך לחקור את גופך ואת השינויים שמתרחשים בו, תוך התפעלות, התלהבות ואהבת הגוף. את מוזמנת מאוד להמשיך ולפנות אלינו בכל שאלה והתלבטות. בהצלחה!"

© Fotolia

איך להתחיל עם הילד שאני מחבבת?

בת 14 שואלת: "יש ילד בשכבה שלי שאני מאוהבת בו. הוא לומד איתי מדעים ואנגלית ואני לא יודעת איך להתחיל לפתח שיחה. עד לא מזמן זה היה נראה כאילו שהוא בעניין שלי ועכשיו אני לא יודעת. מביך אותי להתחיל לדבר איתו, כי אני ממש ביישנית ואני לא יודעת מה לעשות."

תשובת היועצת: "היי לך, כל הכבוד על פנייתך, שמחים שאת מתייעצת ושואלת בנושא. בגיל הזה, טבעי מאוד להרגיש תחושות ראשוניות של אהבה, חיזור ואף ביישנות שמלווה את התחושות הללו. נשמע שאת מאוד מעוניינת בו ואת לא יודעת בוודאות אם הוא אכן מעוניין גם בך. מה שניתן לעשות במצב הזה, זה לנסות להתחיל שיחת חולין. השיחה לא חייבת להיות על הרגשות שלך כלפיו, אלא להתחיל ליצור קשר. את יכולה להציע לו ללמוד ביחד ולתת לזמן לעשות את שלו וכך תוכלי לבדוק אם יש ביניכם אופציה לקשר. את יכולה לבדוק גם דרך חברים משותפים אם הוא מעוניין בך. תתחילי מלהיות חברה שלו ותראי לאן הקשר מוביל ביניכם. בהצלחה."

 

 
תגובות