בלי סודות: "למה לא מצליח להגיע לאינטימיות עם החברה?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "למה לא מצליח להגיע לאינטימיות עם החברה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תקין שיוצא רק קצת?

בן 13 שואל: "יש משהו שמטריד אותי, אני לא יודע אם זה תקין או לא ואני לא רוצה לשתף את ההורים שלי. כשאני מענג את עצמי ושופך, יוצאות לי טיפות ממש זעירות של זרע ולא שפריצים. אני לא יודע אם זה תקין, אשמח לתשובתכם במהרה."

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ושאתה מתעניין במה שקורה לך בגוף. אתה רק התחלת את ההתבגרות שלך והגוף שלך לא מייצר עדיין תאי זרע בכמות גדולה וסדירה, לכן כמות הזרע שיוצאת לך בפליטה היא נמוכה. הדבר יעבור עם הזמן, כאשר גופך יתחיל לייצר תאי זרע בצורה סדירה. זה נורמלי לחלוטין, אין לך סיבה לדאגה."

© fotolia

מה הסיכון בגלולות?

בת 16 שואלת: "היי, לפני כחודש התחלתי לקחת גלולות למניעת הריון ועוד פחות מחודש יש לי יום הולדת 16, יש תכנון של שתייה ועישון. האם מותר לשתות ולעשן עם גלולות? אם לא, מה הסכנות? תודה."

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. כל הכבוד לך שאת לוקחת אחריות והתחלת לקחת גלולות למניעת הריון. לשאלתך, אין סכנה בשתייה ונטילת גלולות - הסכנה היחידה היא באובדן שיקול הדעת. לכן, כשאת שותה, אל תשכחי לקחת את הגלולות ולא להגיע למצבים שאת לא רוצה להיות בהם. כמו כן, אני ממליצה לך לשתות במתינות. חשוב לי שתדעי שעישון וגלולות זה מסוכן, כי עלולים להיווצר קרישי דם. כל טוב."

© fotolia

איפה המיניות?

בן 17 שואל: "בזמן האחרון קשה לי להגיע לזקפה ברגע אינטימי עם החברה שלי, מה שלא קרה לי אף פעם. אם כן הצלחתי להשיג זקפה, אני שופך בפחות מדקה. מה אפשר לעשות כדי שזה ייפסק? למי לפנות? איזה טיפול יעזור לי?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. בגילך הגוף עובר שינויים משמעותיים, תכופים ומהירים בכל הנוגע למיניות. יש תקופות שבהן הזקפה מגיעה מהר וברגע שאנחנו רוצים (וגם ברגעים שאנחנו פחות רוצים) ויש תקופות שבהן לוקח לה יותר זמן. גם בנוגע למהירות ההגעה לאורגזמה – יש תקופות שלוקח הרבה זמן ויש תקופות שלוקח פחות זמן. אני מציעה קודם כל לנסות לא להילחץ אם זה קרה כמה פעמים. אני לא חושבת שאתה זקוק לטיפול, מכיוון שאני לא חושבת שיש משהו לא בסדר בך. אני כן חושבת שאתה יכול לפתוח את הנושא הזה בשיחה עם החברה שלך ושתחשבו ביחד על דברים שאתם יכולים לשנות קצת בחיי המין שלכם. הרבה פעמים שינוי קטן בהרגלי המין יכול להוביל לשינוי משמעותי בחוויה, בזקפה ובהנאה, גם שלך וגם שלה. נסו לחשוב על ההזדמנויות שבהן יוצא לכם לקיים יחסי מין – האם אלו הזמנים הנוחים ביותר עבורכם? אולי אתם חוששים למשל שמישהו ישמע אתכם? זה יכול מאוד להשפיע על הזקפה והעוררות המינית. עוד דבר שאתם יכולים לדבר עליו הוא על ה"משחק המקדים" – עד כמה אתם משקיעים באווירה ובמגע שמקדים את יחסי המין? האם אתם ישר ניגשים לחדירה? אתם יכולים לחשוב על משחק מקדים שיכלול הרבה גירוי, אבל לא הרבה מגע – באופן כזה הגירוי יגדל ועשוי להגביר את הזקפה, אבל החוסר במגע עשוי להאריך את האורגזמה. באותה הזדמנות שאתם מדברים על נושאים אלו בפתיחות ובכנות, אני ממליצה לך גם לשאול את חברתך עד כמה היא מרוצה מיחסי המין שלכם, ואילו שינויים קטנים היא הייתה רוצה שתכניסו בחיי המין שלכם. יכול להיות שתגלה שדווקא משך קיום היחסים לא מפריע לה אם הוא קצר או ארוך והיא הייתה רוצה שתשקיעו יותר זמן בדברים אחרים ביחסי המין. זה ממש על קצה המזלג, אבל אני מקווה שהצלחתי לסייע ובעיקר לפתוח את הראש ואת כיווני המחשבה למקומות נוספים. אין שום דבר שהוא לא תקין במה שסיפרת לי, אתה רק צריך למצוא את המקום שנוח לך וטוב לך איתו בקיום היחסים."

 
תגובות