כימיה ואמון: דברים שבלעדיהם אי אפשר לקיים מערכת יחסים. צילום: Fotolia

כימיה ואמון: דברים שבלעדיהם אי אפשר לקיים מערכת יחסים

יש הרבה תכונות וערכים חשובים שיכולים להפוך את מערכת היחסים שלכם למוצלחת לטווח הארוך -ויש גם כאלו שלא. אספנו לכם את כל הדברים שבלעדיהם מאוד קשה לקיים מערכת יחסים

כשאנחנו מאוהבים, אנחנו לפעמים מסתפקים בתחושות הבטן שלנו ומתעלמים משאר הסימנים או הבעיות שיש בקשר. הבעיה היא, שלפעמים אנחנו מתעלמים מגורמים משמעותיים ובכך אנו עלולים לסכן את מערכת היחסים שלנו - הינה הם לפניכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כימיה

הבסיס לכל קשר, לאו דווקא רק בקשרים רומנטיים אלא גם בקשר חברותיים או ידידותיים למיניהם. כימיה היא ה"קליק" המיוחד שיש בין שני אנשים וגורמת לנו להמשיך להתעניין בצד השני - ומה שגורם לו להמשיך לשהות בקרבנו. בלי כימיה, קשר רומנטי יגסוס. חייב להיות ניצוץ שבזכותו הקשר יחזיק מעמד.

משיכה בסיסית

לכל אחד יש את ה"פטיש" שלו: יש כאלו שנמשכים לאופי, יש למראה, יש לאינטליגנציה ויש כאלה שלא יודעים להסביר למה - אבל כשהם רואים מישהו שהם נמשכים אליו, הם פשוט יודעים את זה. לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לקיים מערכת יחסים עם אדם מסוים גם אם אנחנו לא נמשכים אליו, בתקווה שנימשך אליו בהמשך; אבל לרוב זה לא קורה ואם לא חוויתם משיכה בסיסית, אפילו קטנה, כבר בתחילת הקשר - ייתכן שלא תצליחו לחוות אותה גם בהמשך. 

© fotolia

אמון

מדובר באחד הגורמים החשובים ביותר במערכת היחסים. אמון לא חייב להיות הידיעה שאם תפרסו ידיים ותיפלו אחורנית הפרטנר שלכם יתפוס אתכם (אם כי זה יכול להיות ממש נחמד), אלא מדובר כאן על אמון בסיסי בבני הזוג: התחושה שאפשר לספר להם הכל והם לא ישפטו, הידיעה שהם לא הולכים לשקר לנו ושכל דבר שהם עושים הוא לטובתנו, לצאת מנקודת הנחה שהאדם לצדנו נאמן ואפשר לסמוך עליו. יש לציין כי אמון הוא דבר שהולך וגובר ובהחלט יכול להיבנות עם הזמן, אך חוסר אמון בשלבים מאוחרים של היחסים יכולים להצביע על בעיות אפשריות בקשר.

קשר רגשי

די מובן מאליו, לא? מערכת יחסים לא יכולה להתקיים על מגע בלבד, יש גם לפתח קשר רגשי בנוסף להכל. לא משנה כמה תימשכו לאדם מסוים - אם בסופו של דבר לא תפתחו כלפיו קשר ריגשי, הקשר בניכם לא יתקדם למשהו אמיתי, רציני וארוך טווח.

© fotolia

אכפתיות

דמיינו לעצמכם שאתם חוזרים הביתה אחרי יום ארוך, מותשים, מתים לספר למישהו מה עברתם היום - ואז בני הזוג שלכם באים ומספרים לכם רק על עצמם, בלי להתחשב בכם. מעצבן, לא? לגמרי, לכן אכפתיות היא מאוד חשובה בקשר בין זוגות. הידיעה שלמישהו אכפת מאיתנו, שהוא דואג לנו לא משנה מה, זה מה שהופך את מערכת היחסים לאמיתית.

כנות

אם דיברנו על אמון, גם כנות היא פקטור חשוב ביחסים: הרי זוגיות שמבוססת על תקוות שווא ושקרים לבנים תתפורר בסופו של דבר, לא משנה כמה אתם אוהבים את הפרטנרים שלכם, זה רק עניין של זמן. נכון, לפעמים האמת לא יפה, במיוחד כשאתם יודעים שהיא תעורר רגשות שלילים כמו כעס אצל בני הזוג; אבל כנות במערכת יחסים היא חשובה מאוד, היא הבסיס והיא גורמת לשני הצדדים להרגיש בטוחים יותר.

© fotolia

תקשורת

המפתח לכל מערכת יחסים: אנחנו צריכים תקשורת על מנת להגדיר גבולות, לפתור קונפליקטים, לבטא רגשות, צרכים וציפיות וגם כשזה מגיע לאינטימיות. לכן, גם אם שאר הדברים בקשר שלכם מעולים, אם אין לכם תקשורת טובה - מערכת היחסים שלכם תקרוס ברגע.

כבוד

ההבנה ששני הצדדים בקשר הינם אנשים נפרדים ועצמאיים בלי שום קשר למערכת היחסים, היא אחד הדברים עליהם מתבססת מערכת יחסים בריאה ונכונה. לפעמים חוסר כבוד כלפי בן או בת הזוג, יכול לגרום לדימוי עצמי נמוך או להרגשה שלילית של חוסר ערכיות. הרי מי היה רוצה שיזלזלו בו?

תגובות