בלי סודות: "אפשר להיכנס להריון מטיפות אהבה?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אפשר להיכנס להריון מטיפות אהבה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך מורידים שיערות?

בן 17 ושאל: "צומחות לי שערות על איבר המין ואני רוצה להוריד אותם, אבל מפחד לפגוע בעצמי. איך להוריד את השיערות מבלי להיפגע? עם סכין? מכונה? מספריים?"

תשובת היועצת: "שלום, לפני שאני מתייחסת לשאלתך, חשוב לי לציין ששיער הערווה (השיערות בבסיס איבר המין) גדלות על מנת לשמור ולהגן על איברי המין שלנו - גם אצל נערים וגם אצל נערות. יש להן הצדקה ביולוגית, יש להן תפקיד והוא לנדף את הזיעה שיוצאת מהגוף שלנו ולהגן על העור מפני פגיעות של פריחה, גירוי, אדמומיות וכדומה. כיום, בהרבה מקומות בתרבות שלנו (סרטים, תקשורת, טלוויזיה, אינטרנט, פורנו ועוד), אנחנו רואים אנשים נטולי שיער; לכן, יכול להיות שאתה גם מרגיש שאתה רוצה להיות "כמו כולם" - אבל חשוב לי לציין ששיערות בבסיס איבר המין הן דבר נורמלי, טבעי וכמעט לכל הגברים יש שיער באזור זה. אם אתה בכל זאת מעוניין להוריד את השיער, ישנן מספר דרכים להסרת שיער הערווה, מספריים היא הדרך הבטוחה ביותר. יש להקפיד לעשות זאת בעדינות, תוך תשומת לב מירבית לכך שהעור לא נמצא במגע עם המספריים. בהצלחה!"

© Fotolia

תרומות דם אמינות?

בת 18 שואלת: "היי, יש לי חבר, אני בתולה והוא לא. הוא תורם דם אחת לשלושה חודשים והתרומה בסדר, זאת אומרת שלא חזרו אליו בנוגע למחלות. האם  אפשר לסמוך על תוצאות של תרומות דם בכל הנוגע למחלות מין? אם קיימנו יחסי מין אוראליים ללא קונדום, עד כמה זה נורא?" 

תשובת היועצת: "שלום, כל הכבוד על האחריות, את שואלת שאלות מאוד חשובות. לא ניתן להסתמך על תרומת דם לצורך בדיקת מחלות מין. בנוסף, איידס אינה מחלת המין היחידה - ישנן מחלות מין נפוצות יותר, אותן יש לאתר בבדיקת דם ושתן ספציפית. ניתן לבקש הפנייה לבדיקת דם ושתן מרופא המשפחה, על מנת לבצע בדיקות למחלות מין (מדובר בבדיקה סטנדרטית). ישנן מחלות מסוימות אשר עוברות במגע אוראלי (כגון: הרפס, זיבה ועוד), לכן מומלץ לבצע בדיקה למחלות מין אשר תגרום לכם להרגיש בטוחים ורגועים במגע מיני אוראלי ובכלל."

© צילום: fotolia

אני בהריון?

בת 17 שואלת: "היי, רציתי לברר: אם לא הייתה חדירה מלאה, אבל כן יצאו ׳טיפות אהבה׳ - האם יש סיכוי להיריון?"

תשובת היועצת: "שלום לך, ב'טיפות אהבה' קיים גם נוזל זרע. אני לא לגמרי מבינה את המקרה שאת מתארת, אך אסביר שרק במידה והיה מגע ישיר של איבר המין הזכרי עם הנרתיק או פתח הנרתיק - ישנו סיכוי להיריון. לכן, מומלץ להשתמש באמצעי מניעה (קונדום הוא היחיד המונע הדבקה במחלות מין). כמו כן, במידה והיה מגע שכזה, ניתן לבצע בדיקת היריון ביתית שבועיים לאחר המגע המיני הבלתי מוגן. אם המגע המיני שאת מתארת היה בימים האחרונים, ניתן ליטול אמצעי מניעה לשעת חירום - פוסטינורנורלבו עד 72 שעות או אלה עד 120 שעות - מיחסי המין הלא מוגנים. ניתן להגיע לסניף הקרוב לביתך של דלת פתוחה, לביצוע בדיקת ההיריון או נטילת הגלולה לשעת חירום. כמו כן, ניתן לגשת לכל אחד מסניפי הפארם ולבקש מהרוקח אמצעי לשעת חירום ללא מרשם. מוזמנת להתקשר או לפנות אלינו לשאלות נוספות, בהצלחה."

 
תגובות