בלי סודות: "אין תחושה בעת מגע מיני". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אין תחושה בעת מגע מיני"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

היינו מוגנים?

בן 18 שואל: "יש לי חברה שאני מאוד אוהב כבר ארבעה חודשים והחלטנו לקיים את יחסי המין הראשונים שלנו יחד בסוף השבוע האחרון, כולל חדירה עם קונדום. היא נוטלת גלולות דיאנה 35 מזה שבוע וחצי לפני קיום יחסי המין. בכל מקרה, החלטתי לבצע את החדירה עם קונדום אקסטרה סייף של דורקס - למרות שהיא אמרה שאין צורך. הכל היה טוב ויפה, עד שהגיע היום למחרת. החלטנו שוב לשכב וראיתי על התחתונים שלי שיצא לי מעט נוזל מבלי ששפכתי. נגעתי בו עם האצבע, אבל אני לא זוכר אם ניגבתי את האצבע אחרי זה או לא. מה שכן, את אותה האצבע החדרתי לנרתיק של החברה שלי ושיחקתי איתה למשך משהו כמו דקה או פחות. אני מאוד לחוץ שהכנסתי את החברה שלי להריון, בגלל שנגעתי בנוזל שעבר דרך התחתונים מבלי להגיע לאורגזמה ופריקה מינית. החברה שלי לא כל כך לחוצה כי היא לוקחת גלולות, כאמור. השאלה שלי: מה הסיכוי שהיא נכנסה להריון או מה הסיכוי שהיא תיכנס להריון במידה והיא ממשיכה ליטול את הגלולות האלה? אשמח לתשובה בהקדם, תודה מראש."

תשובת היועצת: "שלום לך. ראשית, אני שמחה שפנית אלינו עם השאלה הזו. הפנייה שלך מעידה על בגרות ולקיחת אחריות וכך גם ההקפדה שלכם על אמצעי מניעה. אתחיל ואומר ששאלתך במקומה. אם החברה שלך נטלה את הגלולות מהיום הראשון של הווסת והקפידה לקחת אותן כל יום, היא מוגנת והחשש להיריון אפסי. אם היא לא נטלה את הגלולות מהיום הראשון של הווסת, מומלץ לכם לגשת בהקדם האפשרי לקנות אמצעי מניעה לשעת חירום - גלולה שאותה ניתן לקנות בכל בית מרקחת ללא מרשם. ישנם מספר סוגי גלולות, חלקם יעילים עד יומיים לאחר קיום יחסי מין וסוג אחר יעיל עד חמישה ימים לאחר קיום יחסי המין. בכל מקרה, אם נוטלים גלולות למניעת היריון סביב אותה שעה מבלי לשכוח ומהיום הראשון, הגלולות מגינות באחוזים מאוד גבוהים. הנוזל שהרגשת הוא נוזל מקדים לנוזל הזרע, מה שלפעמים מכונה "טיפות אהבה". זהו נוזל שמכיל גם הוא תאי זרע. לרוב לא מרגישים כשהוא יוצא, אך יש לדעת שהוא לרוב אכן יוצא ובהיעדר אמצעי מניעה - אכן עלולים להיכנס כך להיריון. בכל מקרה, על מנת לוודא שאין היריון בלתי רצוי, מומלץ לבצע בדיקת היריון 14 ימים לאחר קיום היחסים. אם אתם רוצים להיות רגועים, עד הווסת הבאה תוכלו להשתמש בקונדום. אם לך או לחברה שלך יש שאלות נוספות או חששות נוספים, אתם מוזמנים מאוד להתקשר אלינו להמשך ייעוץ וליווי כל הפרטים על הדלתות שלנו באתר. בהצלחה רבה."

© צילום: Fotolia

בהריון למרות הפוסטינור?

בת 17 שואלת: "קיימתי יחסי מין בפעם הראשונה וללא קונדום, לא ירד דם לי דם. לקחתי פוסטינור, האם אני צריכה לבוא למעקב ואם כן, איפה אני יכולה לעשות את זה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ואשתדל לעזור לך. כל הכבוד לך שגילית אחריות ונטלת אמצעי מניעה לשעת חירום. גלולה זו לא מחליפה אמצעי מניעה אחרים, כי היא לא מונעת ביוץ אלא רק דוחה אותו. ייתכן שיהיה שיבוש במועד קבלת הווסת שלך החודש, כתוצאה מלקיחת הפוסטינור. אני ממליצה לך לעשות בדיקת היריון ביתית שבועיים אחרי שקיימת את יחסי המין. אפשר לקנות ערכה כזו בכל בית מרקחת. הערכות הללו מאוד אמינות, בתנאי שממלאים אחר ההוראות. אם התוצאה של הבדיקה חיובית, תוכלי לפנות אלינו. בכל מקרה, אני מזמינה אותך אלינו כדי לקבל ייעוץ לגבי שימוש באמצעי מניעה שיתאימו לכם ויאפשרו לכם קיום יחסי מין בהנאה מלאה, בביטחון ובאחריות וללא לחץ מיותר. אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה והתלבטות. בהצלחה!"

© Fotolia

למה אין לי רגישות מינית?

בת 18 שואלת: "מאז ומתמיד אני לא זוכרת הרגשה בדגדגן, גם מילדות וגם כרגע בקיום יחסי מין. אני לסבית ויש לי חשק מיני, פשוט אין לי הרגשה בדגדגן. רציתי לדעת אם זה תקין והכל בסדר אצלי ואם לא אז איך לטפל בבעיה."

תשובת היועצת: "שלום לך, ציינת שאת לא זוכרת הרגשה בדגדגן, אך לא כתבת אם את מאוננת. אם כן, כאשר את מאוננת, האם את נוגעת בדגדגן ולא מרגישה גירוי? האם ניסית עם הפרטנריות שלך, שהן יגעו בדגדגן שלך ועקב כך את טוענת שאינן מרגישה? הדגדגן מורכב מחלק חיצוני ופנימי: החלק החיצוני הינו עטרת הדגדגן (החלק מעל פתח הנרתיק) והוא אזור רגיש ביותר, המכיל כ-8,000 קצות עצבים. החלק הפנימי מחובר לשרירי האגן ורצפת האגן וניתן להרגישו בעת מגע פנימי בנרתיק. בעת עוררות מינית הדגדגן מתנפח, נעשה רגיש למגע ומעביר ריגוש והנאה מינית העשויים להוביל לאורגזמה. לעיתים, אנחנו זקוקות לגירוי שנמשך זמן רב עד שנתחיל להרגיש הנאה מהדגדגן. נשים מתגרות מדברים שונים וממגע שונה. יש נשים שמתגרות במגע ישיר בלבד, יש נשים שמתגרות מויזואליות, יש נשים שמתגרות באמצעות דימיון. אני ממליצה לך לקחת מראה ולראות בדיוק היכן נמצאת עטרת הדגדגן ואז לנסות לגעת בעצמך לאט לאט במספר מקומות. בנוסף, האם את נהנית בעת קיום יחסי המין? אם את נהנית, מה עושה לך נעים במהלך המגע המיני? באמצעות המגע וההתנסות, תדעי מה גורם לך הנאה ולשים את הדגש על זה. בהצלחה!"

תגובות