בלי סודות: "עשיתי בדיקה וגיליתי שאני בהריון. מה עכשיו?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "עשיתי בדיקה וגיליתי שאני בהריון. מה עכשיו?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לא מצליחים לבצע חדירה

בת 17 שואלת: "שלום. לפני כמה חודשים, החבר שלי ואני שכבנו בפעם הראשונה. בהתחלה לא הצלחנו לבצע חדירה ואחרי זמן מה הצלחנו להתגבר על זה. עם זאת, אם אנחנו מנסים לשכב כשהוא מעליי - הוא לא מצליח להחדיר ואם הוא מצליח, זה כואב לי. זה מאוד מתסכל אותו ואותי, בפעמים האחרונות הוא לא מצליח לחדור אליי בכלל כאשר הוא מעליי, אבל שאני מעליו זה עובד. רציתי לדעת האם התנוחה הזו לא טובה, או הדרך שאנחנו מנסים להכניס לא טובה והאם יש דרך לטפל בעניין כי אחנו כבר ממש מתוסכלים ממנו. ממש אשמח לעזרה. תודה."

תשובה: "שלום לך, אני רוצה קודם כל לחזק אותך על הרצון לשפר ולהיטיב את מערכת היחסים המינית ביניכם. התנוחה בה הוא מעלייך, הינה תנוחה שכיחה מאוד ואין סיבה מיוחדת הנראית לעין, שבגינה את אמורה להרגיש כאב. חשוב לזכור שמגע מיני לא אמור להיות כואב ולכן יש להפסיק אותו אם את חווה כאבים. מתוך דברייך, כשאת נמצאת מעליו (תנוחה מאוד מקובלת ונוחה) הבעיה נפתרת; ומכך אני מסיקה שאין בעיה בזקפה ושהקושי הוא בהחדרה עצמה. לכך יכולות להיות מספר סיבות: היעדר גירוי מיני מוקדם - הכוונה היא למידת הגירוי והעוררות המינית שאת חשה. על מנת שהחדירה תהיה נעימה וקלה, עלייך להיות מגורה במידה שנכונה לך ולכם. אצל כל אישה זה אחרת ומה שנעים לה הוא אחר ויכול להשתנות גם מפעם לפעם. לכן, חשוב שתהיה תקשורת תוך כדי. מגע מיני לפני הכניסה לנרתיק, יכול להכיל שלבים רבים ולהיות מגוון. חשוב שתמצאו ביחד את מה שמתאים לכם. סיבה נוספת הינה הגורם רגשי - ציפיות, חרדת ביצוע ועוד. בין אם מול עצמנו לבין אם בתוך הקשר, יש לנו ציפיות שיכולות לפגוע בדימוי העצמי המיני ולהביא לקושי בביצוע. זה דבר מאד נפוץ שקורה להרבה מאד א/נשים. לקשר מיני ישנו מגוון שיכול היות רחב הרבה יותר מחדירה. אם תרחיבו את המגע שלכם, יתכן ותרגישו נוח להתנסות ביותר תנוחות, יותר סוגי ואיכויות מגע וסביר כי תחושת הנוחות שלכם תגדל באופן כללי. נשמע שהעיסוק החוזר בניסיון להיכנס בתנוחה מסוימת יוצר תסכול אצל שניכם, וכך נוצר מעגל אינסופי שמשפיע על התפקוד והחוויה המינית של שני הצדדים במגע. אני מציעה לכם לא לכפות על עצמכם ניסיון לקיים את התנוחה שעליה את כותבת. לא כולם מצליחים את כל התנוחות, ויתכן שעם חלק זה ילך ועם חלק לא. אם אתם מרגישים שזה לא משהו שעובד לכם, זו הזדמנות לנסות דברים חדשים ולהתנסות במין ובתנוחות אחרות ומגוונות.  ככל שתתמידו בלנסות לכפות משהו שלא עובד, כך החוויה המינית שלכם תהיה פחות נעימה ויהיה גם קושי רגשי להכיל את חוסר התפקוד המשותף. זכרי שמיניות היא מתפתחת וחשוב לזכור שהקשר ביניכם הוא עדיין בשלבים מוקדמים שלו ויש עוד הרבה מה ללמוד ולגלות. את מוזמנת לפנות אלינו גם בטלפון או להגיע לייעוץ באחד המרכזים."

למה אני לא מגיע לפורקן?

בן 20 שואל: "מעולם לא הצלחתי לשפוך במהלך יחסי מין. התחלתי לענג את עצמי מגיל תשע בערך וכשאני עושה את זה, אני תמיד מצליח לשפוך. התחלתי לקיים יחסי מין בגיל 15-16 בערך ואף פעם לא הצלחתי להגיע לפורקן תוך כדי, רציתי לדעת למה. לא משנה כמה זמן אני ממשיך, אני לא מצליח לשפוך."

תשובה: "אני שמח שפנית אלינו. הרבה פעמים, אנחנו מפחדים להתעסק בבעיות שלנו. הרבה אנשים חווים בעיות דומות מאוד לשלך ואינם מדברים עליהן מסיבות שונות, מה שרק גורם למועקה נוספת. אני שמח שאתה אחראי וקשוב לעצמך ומודע לרצונות שלך ולגוף שלך ומברך אותך על שפנית אלינו. גברים רבים חווים סיטואציות בהן קשה להם להגיע לאורגזמה בזמן יחסי מין, בניגוד לעינוג עצמי, בה הם מגיעים אליה בקלות. כאשר אנשים מענגים את עצמם, הם מתורגלים בכך היטב ויודעים כיצד להביא את עצמם לפורקן במהירות. מעבר לכך- כאשר אנשים מענגים את עצמם, לרוב הם עושים זאת לבדם, ברוגע, בלי לחץ נוסף. מתוך מה שכתבת, נשמע שאתה מתאר סיטואציה בה קיים עליך לחץ מכמה כיוונים: ראשית, אתה רוצה לשפוך, כי אתה 'אמור' לשפוך ביחסי מין. שנית, נשמע שזה קרה לך כמה פעמים כבר ושכל פעם רק הוסיפה ללחץ הקיים. בנוסף, בניגוד לסביבה הקבועה בה אתה מענג את עצמך לבדך, כאן אתה נמצא עם פרטנרית או פרטנר ואינך נמצא באזור הנוחות שלך. זו בוודאי סיטואציה המסוגלת לגרום לתסכול. כדאי לזכור שיחסי מין אינם 'מירוץ לשפיכה' אלא מקום בו שני בני זוג חווים תקשורת אינטימית וטובה ומענגים האחד את השני. על פי מה שכתבת בכל הנוגע למגע שלך בעצמך, יש לך יותר ניסיון מאשר ביחסי מין עם פרטנריות. ייתכן ובסיס העניין הוא בתקשורת ונוחות. אולי כדאי למצוא מקום ביחסי מין בו תוכל לתקשר את הסיטואציה עם הצד השני, לנסות להבין מה נעים לך ומה טוב לך. נסה לשאול את עצמך אם כאשר אתה מאונן אתה גם סופר לעצמך זמן עד לשפיכה או מתעסק באקט עצמו, אולי אם תוכל להתרכז במעשה עצמו זה יקל עליך. אין חובה לשפוך, לפעמים אפשר רק להנות. תרשה לעצמך ללמוד מה אתה אוהב ומה טוב לך ונסה לתקשר את זה בתוך יחסי המין. מגיע לך להנות מהם. עניין נוסף הוא שהרבה פעמים גברים מענגים את עצמם ומרגילים את עצמם בתנוחה אחת ותנועת יד אחת שקשה להם לצאת ממנה. אולי כדאי לנסות לענג את עצמך בתנוחות שונות - ישיבה, שכיבה, עמידה - להחליף את היד, לנסות חומר סיכה, לשים קונדום עליך - על מנת לאפשר לעצמך לנסות ולראות. בעיקר, חשוב שתהיה רגוע ותהיה עם עצמך. מתוך השאלה נשמע שאתה קשוב לעצמך ואני רוצה לעודד אותך שתמשיך כך ותהיה קשוב לעצמך ולגוף שלך. מתוך מה שכתבת, קשה לי להבין אם אתה מתאר יחסים עם פרטנר/ית אחת או כמה, ויש הרבה פרטים שחסרים לי לתשובה מלאה, מלבד המידע שנתתי כאן. אני מזמין אותך להתקשר לדלת או להגיע אלינו למפגש ייעוץ ובעיקר רוצה לעודד אותך ולהגיד שסבלנות ותקשורת טובה הן מפתח לבעיה. 

הריון לא מתוכנן

בת 16 שואלת: "היי, עשיתי בדיקה וגיליתי שאני בהיריון. מה אני עושה עכשיו? למי אני פונה בשביל לעשות הפלה ואיך זה הולך להתבצע? אני בלחץ."

תשובה: "שלום לך, תודה שפנית אלינו. אני יודעת שאת עוברת תקופה לא פשוטה כרגע לאחר גילוי ההריון ואני שמחה שפנית אלינו. בתקופות כאלו, נורא חשוב ועוזר לשתף מישהו מהמעגל הקרוב כדי לקבל תמיכה ואוזן קשבת ותומכת. אם יש מישהו או מישהי בסביבה שלך שאת מרגישה שאת יכולה לשתף - הורים, קרובי משפחה אחרים, יועצת או מורה, או כל מי שעולה בדעתך - אני ממליצה לך לעשות זאת. אני יודעת שזה נראה אולי בלתי אפשרי כרגע, אבל זה יקל עלייך בהמשך. הסבר לגבי הפסקות הריון, אנו מעדיפות לבצע פנים מול פנים במרכזי הייעוץ שלנו, אך אסביר לך באופן כללי על ההליך: הליך של הפסקת הריון נעשה בחינם עד גיל 33 ובסודיות, אם אינך מעוניינת שההורים שלך ידעו. דבר ראשון, עלייך לבצע מספר בדיקות: אולטרסאונד, בדיקת סוג דם וספירת דם. את הבדיקות ניתן לבצע בקופת החולים שלך, גם הן חסויות. לאחר מכן, צריך לגשת לוועדה להפסקת הריון בבית החולים בו תבחרי כדי לקבל אישור להפסקת ההריון. האישור מתקבל כמעט תמיד באופן אוטומטי. יש מספר אפשרויות לביצוע הליך הפסקת ההריון התלויים בין היתר בהעדפה שלך ובשבוע בו את נמצאת. אני רוצה להציע לך ליצור איתנו קשר כדי שנוכל לתת לך את הפרטים המלאים על האפשרויות העומדות בפניך וכדי ללוות אותך בתהליך אם תרצי בכך. נשמח לשמוע ממך בהקדם ולעזור לך בכל מה שתצטרכי! בהצלחה!"

תגובות