אבא שלך גנן? הדברים שצריך לדעת כשמפלרטטים. Shutterstock

אבא שלך גנן? הדברים שצריך לדעת כשמפלרטטים

פלרטוטים הם דרך טובה להראות למישהו שהוא מוצא חן בעינינו. אך מה קורה כשאנחנו מפלרטטים עם מישהו בעוד שהוא או אנחנו בזוגיות? בואו לגלות בכתבה הבאה מהם הגבולות, מה לגיטימי וממה כדאי להימנע? וגם- טיפים לרווקים כיצד לפלרטט נכון

לרווקים שבינינו, לפלרטט זוהי דרך נפלאה ליצור עניין ורגש בפני אדם המוצא חן בעינינו. אך בזוגיות הדבר שונה לחלוטין - יש לא מעט קווים אדומים שצריך להיזהר מהם בנושא. חשוב לדעת להבדיל מתי מדובר בפלרטוט רגיל ולא מזיק ומתי צריכה להידלק נורה אדומה וכדאי מאוד להפסיק. לא בטוחים מה לגיטימי ומה לא? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר (רווקים? גללו לסוף הכתבה - מחכים לכם שם טיפים לפלרטוט נכון).

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

על מנת שנבין מהם הגבולות האדומים של פלרטוטים מחוץ למערכת יחסים, חשוב קודם לדבר על הבסיס - מהו למעשה פלרטוט?

הפלרטוט מורכב משילוב של צורות דיבור, שפת גוף וסממנים פיזיולוגים נוספים המראים על עניין באדם אחר ולכן לא תמיד קל לזהות אותם. לפניכם כמה סימנים מובהקים שמעידים על פלרטוט:

  • דרך העיניים: זה יכול להיות קשר עין ממושך, מצמוץ, נעיצת מבטים או אפילו קריצה.
  • דרך השפתיים: חיוכים מרומזים, צחקוקים, נשיכות שפתיים.
  • דרך דיבור: התחנפות, חלוקת מחמאות, התגרות באחר או התלוצצות.
  • דרך הגוף: נגיעה בשיער או נגיעה מקרית בזרוע או בכתף במהלך שיחה.
© צילום: Fotolia

על פי מחקרים, גברים ונשים רבים נהנים רק מעצם הפעולה. הפלרטוט שלהם, לא נעשה על מנת להראות עניין או חיבה באחר, אלא כדי לספק ריגוש אישי משלהם. לכן, נשאלת השאלה: מתי הפלרטוט נחשב לגיטימי כשנמצאים בזוגיות ומתי זוהי חציית גבול ואפילו התחלה של בגידה?

התשובה לכך מאוד תלויה בסיטואציה, ביחס של בני הזוג אחד לשני ולסביבה, במידת האמון ואפילו במידת הקנאה שקיימת במערכת היחסים בין בני הזוג. לכן, חשוב שכל זוג יגדיר במערכת היחסים שלו את הגבולות, את הדברים שעלולים להפריע, להטריד או אפילו לגרום לאי נוחות.

אז מה עושים?

1. חושבים קודם כל עם עצמכם (אפשר להיעזר בסימנים למעלה) האם יש משהו מהדברים שמפריע לכם שבני הזוג יעשו או עשו? מהי חציית גבול? מה לא לגיטימי לעשות? מה נחשב בגידה?

2. אומרים לבני הזוג מה דעתכם על כך ומספרים כיצד אתם מרגישים.

3. בודקים את תגובת בן או בת הזוג: האם הם מסכימים איתכם? חושבים כמוכם? אולי לדעתם זה ״פלרטוט חסר משמעות״ שנעשה לצורך סיפוק אישי, או אולי הם לא מוכנים לוותר על כך בכלל.

4. פועלים בהתאם לתגובה: אם הם הסכימו עם דעתכם או אפילו אמרו שהיו שמחים שלא תתנהגו כך גם - מצוין. אם הם מנסים להסביר לכם שהדבר בעייתי עבורם ולא מבינים כי זה מפריע לכם, כדאי שתחשבו טוב לגבי המשך הקשר. זה עלול להוביל לבעיות אמון וכשאחד מבני הזוג לא מתחשב ברגשות השני זה יכול להגיע אפילו לכדי פרידה.

© צילום: shutterstock

עכשיו כשאתם יודעים כיצד לזהות פלרטוט ויודעים מהם הגבולות לגבי זה וכיצד להגדיר אותן בזוגיות - אתם מוכנים. הרווקים שבינינו, אל תחשבו ששכחנו אתכם! אספנו במיוחד בשבילכם חמישה טיפים לפלרטוט המושלם או בראשי התיבות: א-ב-ח-נ-ה:

אסרטיביות- בחרו את האדם בו אתם מעוניינים, החליטו מה אתם רוצים ואל תפחדו לגשת אליו ולהשיג זאת.

ביטחון עצמי- כשאתם ניגשים לאדם שמוצא חן בעיניכם, שדרו ביטחון. האמינו בעצמכם, בתכונות ובכשרונות שלכם. הציגו את הטוב ביותר וזכרו ששלמות ואהבה עצמית הם המפתח להכל.

חיוך- אין ספק שחיוך הוא ״הכלי״ בין החשובים ביותר במשחק. חיוך משדר הכל: ביטחון, יופי, נגישות ואטרקטיביות. סמכו עלינו, אתם הרבה יותר מושכים כשאתם מחייכים, אז תנו חיוך!

נינוחות- בלי לחץ. תהיו רגועים! נכון שאתם עומדים מול אדם שמאוד מוצא חן בעיניכם, ונכון שאתם באים לדבר עם אותו האדם הזה - וזה יכול להיות די מפחיד, אבל אין לכם סיבה להילחץ. זה בסך הכל בן אדם בדיוק כמוכם, נסו להירגע ולקחת נשימה עמוקה, הכל בסדר.

הומור- הטיפ האחרון הוא להוסיף קצת פלפל לשיחה ולנסות לשלב בפלרטוט טיפה הומור. אין ספק שברגע שתצחיקו את האדם שמולכם - אתם תהיו בדרך הנכונה. כולם אוהבים אנשים מצחיקים וכולם רוצים להיות בקרבתם, לכן, נסו לשלב צחוק בשיחה שלכם, כמובן שבמידה.

מאחלים לכם בהצלחה!

תגובות